آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

نوشیدن یک لیوان شیر دوش آرامش بخش قبل از خواب تعریف کردن یک قصه بوسیدن کودک

بین سنین 5-3 سالگی، به طور معمول کودک نیاز دارد در شبانه روز 12-10 ساعت بخوابد، در دوران خردسالی و پیش از دبستان نیاز کودک به خواب نیمروزی بیشتر است.

بین سنین 5-3 سالگی، به طور معمول کودک نیاز دارد در شبانه روز 12-10 ساعت بخوابد، در دوران خردسالی و پیش از دبستان نیاز کودک به خواب نیمروزی بیشتر است ولی در دوران دبستان معمولا اغلب کودکان خواب نیمروزی را دوست ندارند. زمان و میزان خواب در کودکان متفاوت است.

برخی از آنها زود به تختخواب می‌روند و برخی بسیار دیروقت به همین دلیل زمان بیدار شدن از خواب نیز در کودکان فرق دارد. معمولا کودکان 4-3 ساله به هنگام خواب و جدا شدن از والدین برای رفتن به اتاق خواب خودشان احساس ناامنی و ترس می‌کنند. در این سنین آنها تمایل بیشتری به حضور در کنار والدین خود دارند و دوست دارند که در کنار آنها به راحتی به خواب بروند.

رفتن به اتاق خواب و خوابیدن در اکثر موارد برای کودک به منزله کنار گذاشتن کاری است که در حال انجامش بودند به همین دلیل با غرولند و بی‌حوصلگی به تختخواب می‌روند. اما یک دوش آرامش بخش قبل از خواب,نوشیدن یک لیوان شیر, تعریف کردن یک قصه و بوسیدن کودک به او کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابد.

حدود نیم ساعت قبل از خواب زمان خوبی برای کشتی‌گرفتن، شوخی کردن، تلویزیون تماشا کردن و انجام کارهای هیجان‌‌انگیز نیست و باعث به هم خوردن خواب کودک می‌شود. تعدادی از کودکان شب‌ها با یک نور ملایم چراغ خواب، یک موسیقی ملایم و یا حتی یک قصه شب که از تلویزیون، رادیو و… پخش می‌شود، به راحتی به خواب می‌روند. تعدادی از آنها دوست دارند که عروسک مورد علاقه‌شان را در آغوش بگیرند چرا که با آن احساس امنیت و راحتی می‌کنند.

برخی از کودکان می‌گویند که باید حتما در اتاق خواب باز باشد و پدر و مادر نیز در نزدیکی او بخوابند یعنی اتاقشان از اتاق خواب کودک دور نباشد. عده‌ای از کودکان نیز به هیچ‌وجه حاضر به جدایی از والدین خود نیستند و با اینکار دچار ترس و اضطراب بسیار می‌شوند. در بسیاری از فرهنگ‌ها، سالیان سال است که نوزادان در کنار والدین خود می‌خوابند چرا که به این ترتیب غذا دادن به کودک در طول شب و رسیدگی به او آسان‌تر می‌شود.

حتی عده‌ای از والدین جدا کردن نوزاد را به هنگام خواب کاری وحشتناک می‌دانند چرا که نوزاد در کنار والدینش احساس اطمینان و امنیت می‌کند و راحت می‌خوابد. عده‌ای نیز بر این باورند که انسان‌ها موجودات مستقلی هستند و باید از همان ابتدا این احساس در آنها تقویت شود.

از طرفی برخی از والدین می‌گویند چیزی که در یک فرهنگ رایج و متداول است لزوما نباید در تمام فرهنگ‌ها به کار رود. ممکن است پدر و مادری تشخیص بدهند که کودکشان حتما در اتاق خوابش و از آنها جدا بخوابد و عده‌ای دیگر ترجیح دهند که فرزندشان در کنار آنها باشد تا بیشتر حمایتش کنند.

در کنار والدین خوابیدن مزایا و معایبی دارد و تصمیم‌گیری در این باره بر عهده خود والدین، است.

خوابیدن در کنار والدین

کودک تختخوابش را در اتاق والدین می‌گذارد و با هم در یک اتاق می‌خوابند. کودک روی تختخواب آنها و درست در مجاورتشان می‌خوابد. این وضعیت در مورد کودکان بسیار خردسال و نوزادان بسیار رایج است و اغلب مادران ترجیح می‌دهند که در این دوران به کودک خود نزدیک باشند.

کودکان با آنکه اتاق خواب مستقل و جداگانه دارند و در آنجا می‌خوابند ولی هرگاه که بخواهند در اتاق والدینشان به روی آنها باز است. معمولا شروع کابوس‌های شبانه و گاهاً خواب‌های ترسناک در این سنین کودکی است و کودک بلافاصله به اتاق والدینش می‌رود تا در کنار آنها احساس امنیت کند..

5 1000
ارسال شده در 6 شهریور 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • واقعیاتی درباره شامپوهای ضد ریزش مو
  • میزان پروتئین صبحانه دیابتی ها بسیار مهم است
  • ترفندهایی برای افزودن به طول عمر باتری
  • شیوه صحیح استفاده ازتکنیک های بدنسازی (1)
  • استفاده از چای سبز و سیاه در فصول مختلف
  • عوامل آسیب رسان به به زانوها
  • دوره زمانی لازم برای رسیدن به تناسب اندام
  • درباره مصرف نوشیدنی های الکلی چه می دانید؟
  • محبوبترین ها

  • معجزه معجون عسل و سیر در سوزاندن چربی های اضافه
  • تنظیم ساعت خواب بدن با منیزیم
  • از بین بردن اضطراب با این باکتریها
  • آیا سردرد گرفتن با رژیم ارتباط دارد؟
  • کنترل اشتها و مقابله با زیاده خوری
  • رژیم هندوانه، از برنامه غذایی تا نکات آن
  • چرا خوردن چای سبز به مقدار زیاد ضرر دارد
  • 5 موردی که باید برای کنترل وزنتان انجام دهید
  • رپورتاژ

  • اصلاح ناهنجاری های دندانی با ارتودنسی
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x