دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

برای افزایش سوخت و ساز بدن و تقویت متابولیسم از چه ترفندهایی می توانیم کمک بگیریم پیشنهادات مختلف مربیان ورزشی در این زمینه چیست چه عواملی در ایجاد اختلال در سیستم بدن نقش دارند تنظیم کالری دریافتی می تواند تا حدودی در رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به شما کمک کند افرادی که در این زمینه فعالیت دارند نیز می توانند راهنمای خوبی برایتان باشند.

استرس‌های ناشی از گرسنگی دائمی و خستگی مفرط، یک سلسله کنشها و واکنش‌های زنجیره‌ای را در وجود هر فردی پدیدار می‌سازند که به طور ساده‌ بر‌ای شما آن را در سطور زیر به تصویر کشیده‌ایم.
تاثیرات استرس در سیستم بدنتاثیر بر عملکرد غده تیروئید، خارج شدن از حد تعادل تولیدات هورمون‌های تیروئید و تغییر فرم عملکرد آنها. همانطوری که می‌دانید هورمون T3 سوخت چربی‌های مختلف را افزایش می‌دهد.تحت تاثیر افزایش هورمون‌های استرس تاثیرگذار ناشی از گرسنگی‌های آشکار و نهان، نوع دیگری از هورمون T3 به نام (rT3) به تولیدات هورمون تیروئید افزوده می‌شود که وظیفه آن بجای سوختن چربی‌های وارده و انباشته، نگهداری آنها در بدن است.

یعنی با مهار گیرنده‌های T3 در سلول‌ها چربیهای مختلف بدن حتی در درون سلول‌ها در ناحیه شکم و پهلو‌ها و رانها و نشیمنگاه استقرار یافته، مانع عملکرد هورمون T3 جهت برداشت و سوزانیدن چربی‌های نواحی مورد اشاره می‌گردد.

البته هورمون r.T3 یکی از هورمون‌های حفظ حیات و زندگی نیز تلقی می‌شود چرا که بدون وجود آن یا بایستی هر 2 ساعت به 2 ساعت غذا می‌خوردیم یا اینکه رو به مردن می‌نهادیم همین هورمون می‌باشد که ما انرژی‌های دریافتی‌مان از سه وعده اصلی صبحانه و نهار و شام یا 2 یا 3 میان وعده نیم روز و عصرانه و قبل از خواب را می‌توانیم بتدریج به مصرف رسانیده و سریعاً مانع از تهی شدن بدن از انرژی شویم تا اگر تحت عوامل غیر مترقبه و نفس تهی نشده‌ای برای مدت طولانی‌تری از دریافت انرژی محروم شدیم خطری برای ادامه حیات و زندگیمان به وجود نیاید.

برای اینکه موضوع روشن‌تر بشود به مسئله جیره‌بندی اشاره می‌شود اگر تحت شرایطی به شما یک کیسه برنج و یک کیسه لوبیا برای مصرف یک ماه آینده تحویل گردد و تحت هیچ شرایطی امکان تجدید مجدد آنها تا پایان یک ماه فراهم نباشد ناچارید مقادیر جیره را به روزها و میان‌وعده‌های غذایی هر روز طوری قسمت نمایید که قبل از به پایان آمدن زمان تحویل جدید، ناچار به تحمل گرسنگی در روزها و هفته‌های باقیمانده نباشید.

در بدن شما هورمون rT3 رل جیره‌بندی انرژی را در مواقع بروز علائم گرسنگی در بدن عهده‌دار می‌باشد که با حضور خود به صرفه‌جویی و ذخیره چربی‌ها در بدن می‌پردازد حتی اگر مقدار قابل توجهی چربی به عنوان ذخیره انرژی در حفره شکم و پهلو‌ها و نشیمنگاه وجود داشته باشد در زمان گرسنگی دادن یا گرسنگی خوردن هورمون rT3 مانند نگهبانی راه ورود T3 را می‌بندد که نه تنها امکان برداشت از چربی‌های ذخیره فراهم نشود بلکه با صرفه‌جویی در سوخت، پس انداز جدیدی به صورت انباشت و ذخیره‌سازی جدید فراهم می‌نماید که در این موقعیت هر ماده غذایی که دریافت گردد فقط به صورت چربی درآورده شده و ذخیره خواهد شد.

5 1000
ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x