barley-salad4

 

مصرف جو مزایایی زیادی برای بدن به همراه دارد افرادی که از مشکلات کلیوی و بیماری های قلبی رنج میبرند بهتر است از خواص این ماده مغذی کمک بگیرند و از فیبر موجود در جو بهره مند شوند سلامتی دستگاه گوارش ، تقویت سیستم ایمنی بدن ،پیشگیری از پوکی استخوان و بسیاری موارد دیگر با استفاده از جو امکانپذیر خواهد بود.

چچاگر از بیماری‌هایی همچون آسم,آرتروز,ورم مفاصل, ناتوانی جنسی, مشکلات پوستی, کم خونی, چاقی,یبوست,دیابت, پرفشاری خون, مشکلات کلیوی یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا در مورد خواص جو برای سلامتی اطلاعات بیشتری کسب کنید. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف جوی سبوس دار می‌تواند سطح قند خون را تا حد زیادی تنظیم کند. مزایای جو برای سلامتی عمدتا مربوط به هشت آمینواسید ضروری است که در آن وجود دارد. این موضوع بدین معناست که جو می‌تواند یک پروتئین کامل در رژیم غذایی افراد باشد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر رژیم غذایی ما حاوی مواد مغذی مهم نبوده است. یکی از مهم ترین مواردی که اغلب نادیده گرفته می‌شود فیبر است. جو یک منبع عالی برای فیبرهای محلول و نامحلول است و همین امر شما را مطمئن می‌سازد که جو سرشار از مزایای زیاد برای سلامتی بدن است. قبل از اینکه سراغ مزایای جو برویم باید بدانید که این ماده را می‌توان به صورت‌های مختلفی همچون سوپ، سالاد و حتی در مرغ مورد استفاده قرار داد.

خواص جو برای سلامتی:
مصرف جو روده و دستگاه گوارش را سالم نگه می‌دارد:

همانطور که قبلا نیز گفتیم، جو سرشار از فیبر است و می‌تواند بدن شما را از سموم پاکسازی کند. این ماده منبع غنی از فیبر است و می‌تواند به عنوان منبع سوختی برای باکتری‌های خوب موجود در روده عمل کند. این باکتری‌ها به تخمیر شدن محتوای فیبر در بدن کمک می‌کند. در نتیجه اسید بوتیریک تشکیل می‌شود که سوخت اصلی و اولیه برای سلول‌های روده است. جو همچنین برای سالم نگه داشتن سلامت کلی روده بسیار موثر است. با وجود سلامت کلی روده، جو به کاهش زمان اجابت مزاج کمک خواهد کرد و همین امر شکم شما را تمیز می‌کند. این ماده می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و بواسیر را کاهش دهد.
از بروز سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند:

جو می‌تواند به خانم‌ها در پیشگیری از توسعه سنگ کیسه صفرا کمک فراوانی بکند. از آنجایی که این ماده سرشار از فیبر نامحلول است می‌تواند به کاهش ترشح اسید صفراوی کمک کند و همین امر موجب افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح تری گلیسیرید خواهد شد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهدزنانی که از جو و محتوای فیبری آن بهره مند شده اند ۱۷ درصد نسبت به سایر افراد خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرای کمتری دارند.
از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند:

فسفر و مس موجود در جو می‌تواند سلامت کلی استخوان‌ها را تضمین نماید. محتوای فسفر در جو در درمان و نگهداری از استخوان و دندان ها موثر خواهد بود. اگر به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستید، این ماده می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی محسوب شود. آب جو نیز ۱۱ برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد. کلسیم یکی از عناصر ضروری برای محافظت از استخوان‌هاست. منگنز موجود در آن به همراه ویتامین B کار می‌کند و می‌تواند سلامت روده را تضمین نماید. بدن ما برای محافظت طبیعی از استخوان‌ها به منگنز نیاز دارد.
از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند:

ویتامین C موجود در جو دوبرابر بیشتر از پرتغال است. این ویتامین می‌تواند به قوی شدن سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به آنفلونزا مفید باشد.آهن موجود در آن می‌تواند حجم خون را بهبود ببخشد و از بروز کم خونی و خستگی جلوگیری نماید. این ماده به عملکرد مناسب کلیه کمک می‌کند و در توسعه سلول‌ها ضروی است. علاوه بر این، جو حاوی مس است که در تشکیل هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون دخیل است.
سطح کلسترول خون را کنترل می‌کند:

فیبر نامحلولی که در فیبر وجود دارد می‌تواند به کنترل سطح کلسترول خون کمک کند. جو حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است و به خاطر خواص کم کلسترول و کم چربی‌اش توصیه می‌شود.
دیابت را کنترل می‌کند:

جو می‌تواند دیابت نوع ۲ را کنترل کند. با اینحال ما می‌توانیم با کاهش وزن و انجام فعالیت‌های ورزشی و استفاده از رژیم غذایی مناسب از بروز دیابت جلوگیری کنیم. بنابراین غذاهایی که حاوی فیبر بالایی هستند باید در رژیم غذایی افراد دیابتی قرار گیرند. جو نیز به خاطر محتوای فیبر بالایش برای این بیماران عالی است. دانه جو حاوی ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است و می‌تواند جذب گلوکز را کندتر کند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد که مصرف جو در افرادی با مقاومت به انسولین، می‌تواند سطح گلوکز را کاهش دهد.
از بیماری‌های قلبی و سرطان پیشگیری می‌کند:

جو حاوی انواع متعددی از مواد مغذی گیاهی همچون لیگنان است که در بدن به لیگنان پستانداران تبدیل می‌شود. یکی از این لیگنان‌ها آنترولاکتون نام دارد که به پیشگیری از سرطان و سایر سرطان‌های هورمونی و نیز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
از بروز آسم جلوگیری می‌کند:

قبل از اینکه به فکر خرید جو بیفتید، انواع آن را مد نظر داشته باشید. انواع مختلفی جو وجود دارد که دارای ارزش‌های تغذیه‌ای متفاوتی هستند. جوی کامل( سبوس دار) دارای بیشترین ارزش تغذیه‌ای است و می‌تواند برای افراد بسیار مفید باشد.

http://www.healthmag.ir

ارسال شده در 18 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مشکل اساسی بیماران ام اس دارو است
  • نحوه پخت شنیسل مرغ در فر( مدل ترکیه ای)
  • ازدیاد خشونت گرایی در افراد جامعه
  • با مشاهده اینگونه رفتارها کوتاه نیایید
  • مسمومیت خون: بیماری کشنده
  • از احساس گناه فاصله بگیرید
  • میخچه در پا و انگشتان پا – درمان
  • پیشگیری از مخفی ترین مشکلات دندان
  • احتمال حاملگی با وجود ایدز وجود دارد؟
  • ترغیب اطفال به بازدید از موزه
  • ترفندهایی برای کاهش وزن بهتر و سریع تر
  • اگر تمایلی به خوردن سبزی ندارید ، بخوانید
  • الکل و عوارض جانبی میل کردن آن
  • رهنمودهای غذایی پیش از مسابقه
  • تجربه خارج شدن از بدن و شرح حال آن
  • محبوبترین ها

  • شاخه های مختلف گرسنگی
  • نحوه عملکرد و پاسخ دهی مغز
  • تازه ترین دانستنی های پزشکی امروز
  • استفاده های جانبی از نمک
  • زمان رفتن به مدرسه و خواب ناکافی
  • فلزات چطوری دچار زنگ زدگی می شوند؟
  • خشک کردن لباس در خانه و بیمار شدن اعضای خانواده
  • ارتباط ژنتیک با روحیات افراد
  • از PH بدنتان و تنظیم آن چه می دانید
  • کمبود روی و ناراحتی های ناشی از آن
  • مطالب پزشکی مهم در مورد قد
  • شیوه جدید برای دستکاری تولید چربی دربدن
  • پدیده ای نادر در نوزاد تازه متولد شده
  • فضانوردان و این لیوان ها
  • حسگری مخصوص تشخیص سلامت مواد غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است