khormaloo-2

از ویژگی های بی نظیر این میوه نارنجی برای سلامتی تان چه میزان اطلاع دارید خرمالو سرشار از املاح و موادمعدنی و ویتامین های مفید برای پوست و مو می باشد مواد مغذی موجود در این میوه تاثیرات مفیدی بر سلامت بدن دارند و می توانند برای درمان انواع عارضه ها به کمک شما بشتابند

میوه ها و سبزیجات همواره انباری از اجزای حیاتی و مهم مورد نیاز برای سلامتی بدن می باشند و خرمالو نمونه ای بارز می باشد که سرشار از مواد مغذی است. خرمالو سرشار از ویتامین های A، C و فیبر و همچنین منبع بسیار خوبی از کربوهیرات ها می باشد.

از دیگر مواد مغذی موجود در این میوه بی نظیر:

-کلسیم

-ویتامین B۶

-فولات

-پروتئین

-قند طبیعی

-پتاسیم

-منیزیم

-فسفر

خرمالو را به رژیم غذایی روزمره خود اضافه کنید که به مبارزه با سرطان، چاقی، مشکلات قلبی، فشارخون بالا، کلسترول بالا، التهاب، عفونت ها و بینایی ضعیف کمک می کند.

خواص خرمالو

مبارزه با بیماری ها

خرمالو منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها می باشد که از تجمع رادیکال های آزاد (که باعث بیماری می شوند) جلوگیری می کند. این میوه همچنین دارای کتکین است که یک فیتوکمیکال با خواص قوی ضدالتهابی، آنتی باکتریال و ضدخونریزی می باشد.

محتوای آنتی اکسیدان خرمالو به کندتر کردن فرآیند پیری نیز کمک می کند.

به علاوه، ویتامین C موجود در خرمـالو سیستم ایمنی بدن را قوی تر کرده و از بروز بیماری های شایعی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

تحقیقات همچنین نشان میدهد، مواد مغذی موجود در خرمالو به مبارزه با بیماری هایی مثل پوکی استخوان نیز کمک می کند.

خرمـالو دارای خواص درمانی می باشد که می توان  از آن به عنوان یک داروی خانگی بسیار مؤثر برای انواع بیماری ها و اختلالاتی مثل آسم، بواسیر، اسهال و مشکلات ریوی استفاده کرد.

افزایش سطح انرژی و مبارزه با استرس

میزان بالای قند و فروکتوز موجود در خرمـالو انرژی بدن را تقویت کرده و به کاهش استرس و خستگی کمک می کند.

مصرف مرتب خرمـالو توسط کودکان و ورزشکاران، به مبارزه با استرس و خستگی ناشی از فعالیت های بدنی و افت میزان مواد مغذی در بدن کمک می کند.

همچنین خرمـالو به کاهش تعریق بیش از حد کمک کرده و از اتلاف مواد مغذی که بین ورزشکاران شایع است جلوگیری می کند.

مبارزه با سرطان

خرمالو دارای مواد مغذی بسیار مفیدی می باشد که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. (رادیکال های آزاد مسئول ابتلا به سرطان ها هستند.)

تولید رادیکال های آزاد در بدن بسیار طبیعی است و معمولاً به وسیله یآنتی اکسیدان های موجود در بدن پاکسازی می شوند. از این رو کمبود این آنتی اکسیدان ها در بدن می تواند منجر به واکنش زنجیره ای غیرقابل کنترل شود که بسیار خطرناک است.

خرمالو به سبب ترکیب آنتی اکسیدان کاملی از ویتامین های A، C، K و لوتئین زاگزانتین که دارد، از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این میوه همچنین دارای بتولینیک اسید که ضد تومور بوده و میتواند مانع رشد سلول های سرطانی در بدن شود.

سلامت قلب و کبد

خرمالو دارای میزان بالای پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. همچنین میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در خرمالو، به فرآیند سم زدایی کمک می کند که برای سلامت کبد بسیار مهم است.

مصرف مرتب خرمالو میزان فشار خون بالا را کاهش داده و می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

پوست درخشان و بدون چین و چروک

خرمالو دارای آنتی اکسیدانی به اسم لیکوپن می باشد که به عنوان یک کرم ضدآفتاب طبیعی عمل کرده و از پوست در برابر اشعات ماوراء بنفش محافطت می کند.

مصرف روزانه ۱۶ میلی گرم لیکوپن، از آسیب سلولی جلوگیری میکند. همچنین رطوبت پوست را حفط کرده و از چین و چروک جلوگیری می کند.

عوارض جانبی خرمالو :

به دلیل مقدار بالای تانن موجود در خرمالو، باید در مصرف این میوه احتیاط کرد. مقادیر بالای تانن می تواند اثرات ضد تغذیه ای و سمی در بدن داشته باشد.

از خوردن خرمالوی کال دوری کنید، مخصوصاً که دارای میزان بالای تانن بوده و باعث می شود تا مدتی بعد از خوردن آن دهانتان بسیار خشک و بی حس شود.

خوردن خرمالو با معده خالی یا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث اسهال شود.

بیماران مبتلا به دیابت نیز نباید بیش از حد مصرف کنند. از آن جایی که خرمالو دارای مقدار بالای قند می باشد و می تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

ارسال شده در 6 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • تغییر رشته بنا بر درخواست خانواده
  • رفع مشکل عرق با بوتاکس
  • آلودگی هوای خانه ایمنی ریه ها را ضعیف می کند
  • خوراکی های مضر برای بروز جوش و آکنه
  • آموزش تصویری درست کردن مو با یک حلقه
  • بعد از مسمومیت غذایی چگونه غذا بخوریم
  • مواردی که باید درباره چای لاغری بدانید
  • جملاتی کوتاه اما تاثیر گذار برای کودکان
  • غذای خود را بر حسب وضعیت روحیتان انتخاب کنید
  • تقسیم بندی انواع استخوان بر اساس جنس
  • اهمیت مدیریت داشتن بر ایمیل ها
  • چربی های اضافه صورت را به آسانی از بین ببرید
  • به کمک “لیزر”مینای دندان هم درمان می شود
  • دروغگویی سبب زیاد شدن خلاقیت آدمها می شود
  • کاهش احتمال چاقی، با این میوه ها
  • محبوبترین ها

  • تاثیر آب پرتقال در پیشگیری از یبوست
  • وسیله ای که می تواند کودک شما را خوش خوراک کند
  • اسپری‌ای بودن خامه‌ها و کلسترولشان
  • نسخه غذایی برای درمان فشار خون بالا
  • مواد غذایی مفید برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا
  • سیستم ایمنی بدن با تغذیه ناسالم چقدر به هم میریزد؟
  • نسخه غذایی ضد کلسترول را باهم مرور میکنیم
  • اهمیت مدیریت مصرف شیرینی جات
  • برگ مو و آماده کردن دلمه
  • آیا نان کالری زیادی دارد؟
  • درباره رژیم غذایی کربوهیدرات کم چه میدانید؟
  • ترکیبات غذایی کره و مارگارین
  • تغذیه با وجود درگیری فکری
  • اطلاعاتی جامع پیرامون ماء الشعیر
  • رسیدن به تناسب اندام با مصرف اسموتی های سبز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است