موضوعات

درمان مشکلات بدن با مس

copper

از فایده های مصرف مس برای بدنتان چه میزان اطلاع دارید این ماده معدنی در چه زمینه هایی برای بدنمان موثر خواهد بود نشانه های کاهش مس در بدن چگونه است چگونه می توانیم از این ماده معدنی  بهره مند شویم تاثیرات مفید درمانی این ماده برای بدن به چه صورت است در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم داد .

فواید مس برای سلامتی شامل رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز بهبود سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم است. این ماده همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس و تولید انرژی بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، ریتم قلبی منظم، غده تیروئید تنظیم شده، کاهش نشانه‌های مرتبط با التهاب مفاصل، درمان سریع زخم، افزایش تشکیل گلبول‌های قرمز خون و کاهش کلسترول سایر مزایای مس برای سلامتی است. مس برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است و فرآیند متابولیک طبیعی در ارتباط با اسیدهای آمینه و ویتامین‌ها را قادر می‌سازد. این ماده داخل بدن تولید نمی‌شود ، بنابراین باید از طریق منابع خارجی وارد بدن گردد. مس سومین ماده معدنی در بدن است و تقریبا توسط پروتئین پلاسمای خون با نام سرولوپلاسمین حمل می‌شود. برای اینکه از مزایای این ماده بیشترین استفاده را ببرید باید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
علائم کمبود مس در بدن:

کمبود مس در بدن می‌تواند نشانه‌های زیر را به وجود اورد:

کم خونی
دمای پایین بدن
استخوان‌های شکننده
پوکی استخوان
گشاد شدن رگ
تعداد گلبول سفید پایین
ضربان قلب نامنظم
افزایش سطح کلسترول
مقاومت بسیار پایین بدن در برابر عفونت‌ها
نقص به هنگام تولد
رنگ کم پوست
اختلالات تیروئیدی

سایر نشانه‌ها شامل بی حالی، رنگ پریدگی ، زخم ، ادم(edema)، توقف رشد ، ریزش مو ، بی اشتهایی، اسهال، خونریزی در زیر پوست و درماتیت است. در پسران نوزاد، کمبود مس به ارث رسیده می‌تواند اتفاق بیفتد. این کمبود زمانی اتفاق می‌افتد که جذب طبیعی مس غیر ممکن است. مداخله زودهنگام پزشکی در چنین مواردی ضروری است.
منابع مهم مس:

این ماده در منابع غذایی متعددی همچون جگر، گوشت، غذاهای دریایی، حبوبات، غلات کامل، آرد سویا،سبوس گندم، بادام، آووکادو، جو، سیر، آجیل‌ها، جوی دو سر، چغندر و عدس موجود است. مس همچنین از طریق نوشیدن آب از لوله‌های مسی وارد بدن می‌شود. صدف غنی ترین منبع مس در طبیعت است. محتوای مس در غذاهایی که محتوای اسیدی بالایی دارند یا در طولانی مدت در قوطی حلبی نگهداری می‌شوند از دست می‌رود.
خواص مس برای سلامتی:

مس نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری سلامتی بدن بازی می‌کند. این ماده مزایای زیر را به همراه خواهد داشت.
آرتروز:

مزایای مس مرتبط با خاصیت ضد التهابی آن است که می‌تواند در کاهش نشانه‌های آرتروز مفید باشد. بازار مصرف کنندگان نیز با دستبندهای مسی و نیز سایر لوازم تزیینی پر شده است که می‌تواند این شرایط را درمان نماید. مس می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی برای آرتروز به کار رود. ذخیره کردن آب در یک ظرف مسی می‌تواند آب را غنی از مس سازد. این آب می‌تواند سیستم عضلانی بدن را تقویت کند. بنابراین صبح زود به هنگام بیدار شدن از خواب این آب را بنوشید. بعد از نوشیدن آب، در کل روز پر انرژی خواهید بود زیرا متابولیسم بدن شما منبع خوبی از مس برای فرآیندهای روزانه خود خواهد داشت.
رنگ مو و چشم:

مس یک ماده ضروری برای رنگدانه تیره طبیعی ( ملانین) است که به پوست، مو و چشم رنگ می‌دهد. ملانین، توسط ملانوسیت و تنها در حضور آنزیمی به نام تیروزیناز تولید می‌شود. مصرف مکمل‌های حاوی مس نیز می‌تواند به محافظت در برابر خاکستری شدن مو کمک کند بنابراین اگرچه بیشتر افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند اما مس یک ماده معدنی مهم برای جوان دیده شدن شماست. مس همچنین در نگهداری رنگ چشم‌های شما نیز بسیار موثر است. مس به همراه روی در نگهداری رنگ زیبای چشم‌های شما بسیار مهم است.
بافت‌های همبند:

مس یک ماده مغذی مهم است که نقش بسیار مهمی در سنتر هموگلوبین، میلین، ملانین و کلاژن دارد. این ماده به محافظت از غلاف میلین اطراف اعصاب کمک می‌کند و به طور فعال در تولید الاستین نقش دارد. الاستین عنصری است که در بافت‌های همبند به انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند. همچنین وجود این ماده برای جلوگیری از بروز چین و چروک بسیار ضروری است.

واکنش‌های آنزیمی:

مس یک عنصر یا یک کوفاکتور در انزیم‌های مختلف است که در بیشتر واکنش‌های بیولوژیکی در داخل بدن شرکت دارد. این آنزیم‌ها تنها در حضور مس عملکرد خوب و مناسبی خواهند داشت. بدون واکنش‌های آنزیمی در بیشتر اندام‌های مختلف، متابولیسم کلی بدن کندتر می‌شود. این موضوع بیشتر در مسیرهای مغزی خاصی مهم است.
استفاده از آهن و قند:

مس به جذب آهن از دستگاه گوارش و انتشار آن از محل ذخیره سازی اولیه همچون کبد کمک می‌کند. این ماده همچنین می‌تواند به کاربرد قند در بدن مفید باشد. با کمک به جذب آهن از غذاها و سایر منابع؛ مس می‌تواند به تعداد گلبول‌های قرمز سالم نیز کمک کند. بدون منبع آهن مناسب در بدن، افراد از کم خونی رنج خواهند برد که به کم خونی ناشی از فقر آهن شناخته شده است. این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث ایجاد علایمی همچون خستگی، درد عضلانی، مشکلات گوارشی و ضعف عمومی می‌شود.
انرژی بیشتر:

مس برای سنتر آدنوزین تری فسفات که منبع انرژی برای بدن است بسیار ضروری است. این ماده بر روی تولید انرژی بدن اثر می‌گذارد. مس به عنوان کاتالیزور در احیای اکسیژن مولکولی به آب عمل می‌کند. زمانی که مس کافی در بدن خود داریم، انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های خود را خواهیم داشت.
خواص آنتی باکتریایی:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مس می‌تواند رشد باکتری‌ها را متوقف کرده یا نابود کند. این ماده همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از تلف شدن انرژی مازاد برای مبارزه با عفونت‌ها جلوگیری نماید.
غده تیروئید:

مس نقش بسیار مهمی در عملکرد مناسب غده تیروئید بازی می‌کند. با اینحال، مس اضافی نیز می‌تواند مانع از عملکرد صحیح این غده شود. بنابراین باید سطح متعادلی از مس در خون حفظ شود در غیر اینصورت فعالیت‌های هورمونی متعادل نخواهد بود و ممکن است باعث ایجاد نشانه‌های کم کاری یا پرکاری تیروئید در بدن شود.
تشکیل سلول‌های قرمز خون:

مس در تولید گلبول‌های قرمز خون بسیار ضروری است. مس مسئول جذب کارآمد آهن از منابع غذایی است.
سیستم ایمنی بدن:

مس بخش بسیار مهمی از فرایند درمان زخم‌هاست. این ماده به عنوان یک سازنده ایمنی خوب عمل می‌کند و به عنوان درمانی برای کم خونی فعالیت خواهد کرد. همین امر باعث می‌شود بدن سریع‌تر و بهتر با بیماری‌ها مبارزه کند. مس یک کو فاکتور در بیشتر فرایندهای آنزیمی است که منجر به تسریع فرایند درمان می‌شود.
کاهش کلسترول:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مس می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد و به افزایش کلسترول خوب خون کمک نماید. همین امر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته و حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

الودکتر

writer.n1

14 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • عملکرد مغز را با روغن ماهی حفظ کنید
  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • خواص فوقالعاده خوراک عدسی را فراموش نکنید
  • خوردنی های که به ظاهر مفید هستند
  • درمان های خوراکی بیماری ام اس
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش دوم)
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش اول)
  • مزایا و معایب استفاده از گیاه آرتیشو
  • پربازدیدترین مطالب

  • از خواص غذایی برنج تیره چه می دانید
  • توصیه دکتر احمد درستی درباره تغذیه ماه رمضان
  • طولانی تر شدن عمر با این خوراکی ها
  • ترفندهای غلبه و مبارزه با اضافه وزن
  • با امگا سه ؛ سرطان می گیرید
  • هر آنچه درمورد شکلات ها باید بدانید
  • اطلاعات مفید و ارزنده درباره ویتامین B1
  • تشدید گرسنگی با برخی خوراکی ها
  • شناسایی تاثیر کافئین بر علایم یائسگی
  • اشخاص کم خون پس از وعده های غذا دوغ بنوشند
  • لازم است از همین الان لاغر شوید می دانید چرا؟
  • امسال به برنامه غذایی تان این خوردنی ها را اضافه کنید
  • آیا میوه با آبمیوه تفاوتی از لحاظ ارزش غذایی دارد؟
  • دلایل زیان داشتن جوجه کباب
  • روغن بادام هزار فایده که از آن بی خبرید (بخش اول)
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • رفع اختلالات مختلف در مچ دست
  • مراقبت های غذایی در فصل پاییز
  • خاصیت های مختلف برگ برخی از گیاهان
  • ترکیب خطرناک برخی داروهای گیاهی با شیمیایی
  • اختلالات ناشی از کاهش روی در بدن
  • مبتلایان به امراض قندی بامیه بخورند
  • شرایط لازم برای کاشت حلزون
  • راه حل جدید برای دفع سنگ کلیه
  • تولید واکسن با کمک آب
  • عادات تغذیه ای ناسالم در بین ایرانی ها
  • بررسی علل ابتلا به سرطان استخوان
  • تأثیر هورمون سروتونین بر بدن انسان
  • پیامدهای جسمی و روحی سقط جنین ناخواسته
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • نوشیدن آب در کنار غذا ممنوع
  • پیشنهاد سردبیر

  • طاعونی به رنگ زرد
  • مهم ترین موارد تاثیرگذار بر سلامت روان اطفال
  • با ضد عفونی دهان میکروبهای ریوی کاهش پیدا می کند
  • دماغ گنده ها بخوانند
  • درمان بیماری ها با کمک انواع آنتی بیوتیک ها
  • مواد غذایی برای کاهش اضطراب در اشخاص دیابتی
  • روش‌های سالم سازی میوه‌ها و سبزی‌ها
  • بررسی کنترل قند خون با دستگاه Dexcom G4
  • تمرین و نکته های مهم برای فرم دهی به عضلات پا و سرینی
  • برای مهدکودک و مدرسه این بازیهای چند دقیقه ای مناسب هستند
  • باکتری چه چیزی است، انواع و لیستی از باکتری ها
  • تهیه خورش قیمه به روش مجلسی
  • تاثیر این روش ها در سلامت ماندن دندان
  • برای رفع لک های پوست ترکیب لیمو و عسل بزنید
  • به چه علت و چطوری می شود به صدای روده گوش داد
  • 
       
    
    x