getty_rm_photo_of_caregiver_stretching_after_exercise

 

سنین بالاری 50 سال در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند این افراد بهتر است از فعالیت های ورزشی کمک بگیرند و با کمک ورزش و تحرک مانع بروز مشکلات مختلف در ذهن و حافظه خود شوند ابتلا به دمانس حافظه این افراد را تهدید میکند و موجب بروز تغییرات خطرناکی در هوش آن ها می شود.

مطالعه جدید نشان می دهد افراد معتاد به تماشای تلویزیون در معرض ریسک بالای ابتلا به دمانس (زوال عقل) در پیری قرار دارند.

به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، سالمندانی که کم ورزش می کنند یا اصلا فعالیت بدنی ندارند در مقایسه با افرادی که به طورمنظم فعالیت های بدنی متوسط تا سنگین دارند ۵۰ درصد در معرض ریسک بالای زوال عقل قرار دارند.

به گفته محققان، فعالیت فیزیکی ملایم می تواند شامل پیاده روی تند، دوچرخه سواری آهسته تر از ۱۰ مایل در ساعت یا باغبانی باشد.

دکتر زالدی تن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «الزاماً فعالیت فیزیکی شدید موجب کاهش ریسک زوال عقل نمی شود. حتی میزان ملایم ورزش هم می تواند مناسب و کافی باشد.»

یافته ها نشان داد شرکت کنندگان ۷۵ سال یا بالاتر به بیشترین فایده ورزش در مقابل اغاز زوال عقل دست یافتند.

به گته تن، «پیام ما در اینجا این است که شما هیچ وقت برای ورزش کردن پیر نیستید. این بیماران بسیار از ورزش کردن بهره مند شدند چراکه آنها در سنی بودند که در معرض بیشترین ریسک ابتلا به زوال عقل قرار داشتند.»

اسکن مغز شرکت کنندگان نشان داد افرادی که ورزش می کنند بهتر قادر به تحمل تاثیرات ناشی از افزایش سن بر مغز هستند.

با افزایش سن، مغز شروع به چروک شدن می کند. اما تیم تحقیق دریافت افرادی که به طورمنظم ورزش می کردند در مقایسه با افراد بی تحرک، دارای حجم مغز بزرگتری بودند.

مهر

ارسال شده در 14 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • ماهی عید و این آسیب های مهم
  • بد بینی قدرتمند در اشخاص افسرده
  • برنامه غذایی برای افرادی که غلظت خون دارند [فیلم]
  • خوردن این خوراکی ها سبب کاهش اشتها می شود
  • منشا و منبع فریبکاری و دروغ گویی
  • برخی علائم کم شنوایی در نوزادان
  • جوان تر شدن پوست با مصرف برنج
  • غیر از دارو چه روشی برای کاهش اشتها وجوددارد
  • از بین بردن موهای زائد با ماسک آرد نخود و دال عدس
  • با ماسک کدو تنبل در فصول سرد سال پوست خود را شاداب نگه دارید
  • روش های موثر برای خوراندن غذا به بچه
  • از مصرف روی غافل نشوید!
  • مصرف قرص‌هاي لاغري باعث افسردگي مي شود
  • شناخت انواع بیماری های مربوط به چشم(قسمت اول)
  • با افراد بی ادب در فامیل چه کنیم
  • محبوبترین ها

  • جانشین داروی افسردگی
  • درمان افسردگی با مالت سن جان (هایپریکوم)
  • رفتار بانوان بالغ در زمینه احساسی
  • شناخت ویژگیهای شخصیتی فرد مورد نظر برای ازدواج
  • اساسی ترین اطلاعات پیرامون سرما خوردگی روانی
  • هشدارهای بدن برای اختلالات روحی
  • شاخه های شخصیتی درونگرا و برونگرا
  • فشار روحی و روانی شما را می کشد!
  • کلیدی ترین عوامل ارتقای بهداشت روانی در کودکان
  • تاثیر استرس بر خانم ها و آقایان چگونه است
  • حس ایست قلبی در هنگام استرس نشانه چیست؟
  • اطلاعاتی جامع درباره عقب افتادگی ذهنی
  • ترفندهایی مناسب برای کاهش شدت خشم
  • چه عواملی سبب تقویت افسردگی می شود
  • عدم رضایت افراد از زندگی متاهلی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است