وعده‌ های کوچک و مکرر نوشیدن آب زیاد از حد رژیم‌های غذایی خوردن وعده‌های زیاد در طول روز خوردن میوه زیاد

می خواهیم در این مطلب به برخی از مهمترین خطاهای شما در رژیم غذایی تان اشاره کنیم نوشیدن آب زیاد از حد ,  مصرف وعده‌ های کوچک و مکرر ,  خوردن وعده‌های زیاد در طول روز ,  رژیم‌های غذایی و خوردن میوه زیاد از جمله اشتباهات تغذیه ای شما به شمار می روند .

اگر احساس می‌کنید با تمام قدرت به برنامه غذایی‌تان پای‌بندید، اما وزن کم نمی‌کنید، باید بدانید که یک جای کار می‌لنگد.

 

دنیای سلامت یک دنیای گیج‌کننده و مرموز است. اطلاعات زیادی آن بیرون وجود دارد که می‌تواند شما را از مسیر اصلی‌تان منحرف سازد. بنابراین، باید به دنبال نکاتی باشید که به کمک آنها به اهداف مورد نظرتان دست یابید. رعایت اعتدال نقش به‌سزایی در رسیدن به یک اندام متناسب دارد. وقتی با محصولاتی مواجه می‌شوید که برچسب رژیمی دارند، ممکن است زیاده‌روی کنید. اگر احساس می‌کنید با تمام قدرت به برنامه غذایی‌تان پای‌بندید، اما وزن کم نمی‌کنید، باید بدانید که یک جای کار می‌لنگد.
بیش از حد آب می‌نوشید
هر کتاب، سایت یا مجله غذایی را که می‌خواهید باز کنید. همه آنها در یک چیز مشترک هستند و آن توصیه به نوشیدن آب فراوان است. اکثر افراد به این توصیه توجه می‌کنند، چون می‌دانند نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. اما ما به شما هشدار می‌دهیم که نوشیدن آب زیاد از حد ممکن است مضراتی داشته باشد.
مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بالینی نشان می‌دهد که نوشیدن آب زیاد می‌تواند با از بین بردن تمام الکترولیت‌های بدن بر عملکرد کلیه‌ها تاثیر منفی بگذارد. این امر می‌تواند با تورم و سرگیجه، تهوع و حتی مرگ همراه باشد!
تمام روز در حال ملچ مولوچ هستید
یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی اخیر رژیمی است که در آن به افراد توصیه می‌شود تا می‌توانند وعده‌عای کوچک و مکرر بخورند. این برنامه بر این عقیده استوار است که سطح قند خون در تمام طول روز ثابت باقی می‌ماند، اما بدن به کالری‌سوزی ادامه می‌دهد. به علاوه، در طول روز احساس گرسنگی نخواهید کرد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های زیاد در طول روز آنقدر هم که گفته می‌شود خوب نیست. مطالعات محققان نشان داده است کسانی که در طول روز وعده‌های غذایی کوچک‌تر و کمتری می‌خورند، بیش از کسانی که وعده‌های کوچک و مکرر می‌خورند، وزن کم می‌کنند. با این حال، اگر گرسنه هستید، از یک میان وعده خوشمزه و سالم دست نکشید.
بیش از حد خودتان را محدود می‌کنید
صنعت رژیم‌های غذایی به ما آموخته که کمتر خوردن باعث کاهش وزن می‌شود. به علاوه، گفته می‌شود که حذف چند گروه غذایی خاص مانند کربوهیدرات و فر‌آورده‌های لبنی از رژیم غذایی، ما را به بدن رویایی‌مان نزدیک‌تر می‌کند. صنعت رژیم‌های غذایی باید ابهامات موجود را برطرف کند! حذف کربوهیدرات و فر‌آورده‌های لبنی ممکن است در کوتاه‌مدت منجر به کاهش وزن شود، اما در بلندمدت اضافه وزن به همراه خواهد داشت.
بیش از حد ورزش می‌کنید
ورزش و رژیم غذایی سالم دو عامل موثر در مسیر کاهش وزن هستند. اما همانطور که حدس می‌زنید، ممکن است در ورزش هم زیاده‌روی کنید. ورزش به بدن فشار وارد می‌کند و وقتی بدن تحت فشار است، هورمون کورتیزول ترشح می‌کند. مطالعه اخیر محققان دانشگاه ییل نشان می‌دهد که ترشح کورتیزول زیاد می‌تواند به افزایش وزن، خصوصا در خانم‌ها منجر شود.
بیش از حد میوه می‌خورید
خوردن میوه زیاد به نظر مشکل خاصی ندارد، درست است؟ میوه حاوی انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست و فیبر زیادی دارد که برای کاهش وزن ضروری است. اما نقش میوه در کاهش وزن ممکن است به همین سادگی‌ها که فکرش را می‌کنیم نباشد.
با اینکه خوردن میوه خیلی بهتر از خوردن شیرینی‌جات است، اما قند موجود در میوه هم می‌تواند باعث افزایش وزن شود. البته خوردن یک موز با صبحانه و خوردن یک پرتقال به عنوان میان وعده مشکلی ندارد. مشکل زمانی رخ می‌دهد که میوه به جزء اصلی رژیم غذایی شما بدل شود. در این شرایط، باید تجدید نظر کنید. میوه حاوی قندی است که فروکتوز نامیده می‌شود. فروکتوز مثل قند معمولی عمل می‌کند. از این رو، اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید دچار اضافه وزن خواهید شد.
منبع:
eatthis
الودکتر

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 28 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خمیر دندان مناسب را بر چه اساسی تهیه کنیم؟
  • ویتامینها و املاح مورد احتیاج در سالمندی
  • ضرورت اهمیت دادن به خود
  • تاثیر دیابت بر بیماری های دندان
  • برنامه های غذایی موثر برای بالا بردن استعداد
  • برخی علائم جالب برای بارداری
  • آناتومی و کارکرد دریچه های قلب
  • یائسگی سبب کاهش صمیمیت می شود
  • محبوبترین ها

  • فراری دادن آلودگی هوا از خودمان چگونه ممکن است؟
  • بهترین شیوه های کنترل فشارخون در اشخاص دیابتی
  • دانستنیهای پزشکی درباره آنزیمهای قلب
  • نقش سبک زندگی در ایجاد سردرد
  • سرطان پوست، شایع ترین سرطان در بین مردان ایرانی
  • کاسته شدن از ویتامین های بدن
  • کوچک کردن شکم به چه روشی امکان پذیر است
  • یائسگی و ایجاد عارضه های قلبی
  • رپورتاژ

  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است