دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
getty-ba3462-001-ears-john_turner
خوب گوش کردن چه فایده هایی دارد برای اینکه شنونده خوبی باشید و مخاطب بفهمد به صحبت هایش اهمیت میدهید توصیه می کنیم از برخی ترفندها برای افزودن به کیفیت گوش دادن خود استفاده کنید تقویت ارتباط بادیگران با هنرخوب گوش کردن امکانپذیر خواهد بود.

 تابه حال از خودتان پرسیده اید چرا گاهی در ارتباطات بین فردی‌تان دچار مشکل می‌شوید؟ یا چرا ارتباطات ما بیشتر به جنگ و دعوا یا سازش از روی اجبار ختم می‌شود؟
  متاسفانه بسیاری از ما فکر می‌کنیم که داشتن ارتباط با دیگران به دانش و مهارت خاصی نیاز ندارد؛ زمانی که با این تفکر پیش می‌رویم و در ارتباطمان دچار مشکل می‌شویم تلنگری می خوریم که ارتباط هم آدابی دارد و رعایت این آداب برای هر فردی که خواهان ارتباط موثر و سازنده است ضروری است.حتما می دانید که گوش کردن با شنیدن دو امر متفاوتند. شنیدن امری جسمی است و نیاز به یادگیری ندارد ولی برعکس گوش دادن امری ذهنی است و یادگیری در آن دخیل است. از جمله فاکتورهایی که به مشکلاتی در ارتباط ما منجر می‌شود گوش نکردن به صحبت‌های مخاطبمان است. حال شما در ارتباطات‌تان چگونه هستید؟
* در حالی که مخاطب شروع به صحبت می کند در  نهایت بی‌احترامی به او توجه نمی‌کنید. * مخاطب شما صحبت می‌کند و شما وانمود می‌کنید به صحبت‌های او علاقه‌مندید ولی در واقع این‌گونه نیست. * از کل صحبت مخاطب فقط مواردی را که به نفع شماست بر می‌دارید و بقیه را نادیده می‌گیرید؟ *  یا از آن دسته افرادی هستید که انصافاً هنر خوب گوش کردن را آموخته‌اید و در عمل نیز به کار می‌برید. باید بدانید که در این روش شما تنها از گوش‌هایتان استفاده نمی‌کنید بلکه از چشم‌ها و قلبتان نیز کمک گرفته‌اید. آنچه در گوش دادن فعال اهمیت وافر دارد کیفیت گوش کردن است.  یعنی این که ما بتوانیم:
1.به محتوای صحبت های مخاطب پی ببریم.
2. احساس و هیجان او را به درستی و به اندازه درک کنیم.
توجه کنید اگر اشکالی در فرآیند انتقال پیام انجام بگیرد به اختلال در ارتباط ما و سوء تفاهم منجر می شود؛ اما باید یاد بگیریم راه را بر بروز سوء تفاهم‌های احتمالی ببندیم.
فاکتورهای موثر گوش دادن فعال
*  در حین صحبت مخاطب به او نگاه کنید.
* با گفتن کلماتی مثل «بله»، «که این طور»، «عجب» این پیام را می‌رسانید که به صحبت‌هایش علاقه دارید و او را تشویق به ادامه صحبت می‌کنید. در حین صحبت فرد از برچسب زدن، تحقیر کردن، نصیحت کردن، مسخره کردن و کوچک شمردن  که از جمله موانع ارتباطی هستند، خودداری کنید. * از نشانه‌های غیر کلامی (زبان بدن) فرد غافل نشوید. زیرا ما بیشتر این جنبه مهم را نادیده می‌گیریم؛ اما جالب است بدانید در یک ارتباط، کلمات 7 درصد، لحن صدا 38 درصد و زبان بدن 55 درصد پیام را منتقل می‌کنند . * از آنچه فرد گفته است خلاصه ای به او بازخورد دهید.  با این کار :
1.متوجه می‌شوید برداشت درستی داشته‌اید یا خیر.
2.اطلاعات بیشتری دریافت می کنید.
زندگی آنلاین

 

ارسال شده در 21 شهریور 1395 توسط با موضوع روانشناسی , عمومی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی