مشاوره زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

20

همیشه گفته اند برای داشتن تناسب اندام مناسب سعی کنید صبحانه را به طور کامل بخورید و ناهار و شام را کمتر بخورید. خوردن صبحانه ی کامل یکی از اصول مهم در رژیم غذایی ک ورزشکار است. در ادامه با اهمیت این وعده ی غذایی بیشتر آشنا می شوید.

کسب هر نوع اطلاعات از قهرمانان بزرگ برای هر ورزشکار مبتدی یا سطح متوسط و حتی سطح پیشرفته جالب و جذاب است. مثلاً اینکه فلان قهرمان چگونه تمرین می کند یا فلان قهرمان چه عادات رفتاری بارزی دارد می تواند حس کنجکاوی را در هواداران این رشته برانگیزد. در این بخش شما با وعده صبحانه چندین بدنساز حرفه ای که هرکدام در حد و اندازه خود شهرت زیادی دارند آشنا می شوید و از این طریق می توانید از عادات غذائی آنها در اولین وعده صبح الگوبرداری کنید. پرواضح است که شما باید اندازه موادغذائی را متناسب با شرایط فیزیکی خود انتخاب کنید بنابراین اینجا فقط به منابع غذائی دقت کنید و از آنها الگو بگیرید.

جی کاتلر

در دوران حجم ۲۰ عدد سفیده تخم مرغ، ۲ عدد تخم مرغ کامل و نصف فنجان برنج کته، یک عدد نان کشمشی و معمولاً چند لیوان آب برای صبحانه می خورم. برای دوران مسابقات هم عمدتاً ۱۵ عدد سفیده تخم مرغ، ۲ عدد تخم مرغ کامل و نصف فنجان برنج کته دارم.

در دوره حجم معمولاً روزی ۶ وعده غذای طبیعی می خورم و ۵ وعده نوشیدنی پروتئینی، اما وقتی برای مسابقات آماده می شوم فقط ۶ وعده غذای کامل می خورم و دیگر هیچ زمانی که رژیم مسابقه دارم نسبت به دوره حجم کالری بیشتری مصرف می کنم.

صبحانه دوران حجم جی کاتلر

ـ ۲۰ عدد سفیده تخم مرغ

ـ ۲ عدد تخم مرغ کامل

ـ نصف فنجان برنج کته

ـ یک عدد نان کشمشی

ـ چند لیوان آب

صبحانه دوران مسابقات جی کاتلر

ـ ۱۵ عدد سفیده تخم مرغ

ـ ۲ عدد تخم مرغ کامل

ـ نصف فنجان برنج کته

جی جی مارش

حدوداً ۴۵۰ گرم از یک نوشیدنی پروتئینی (پروتئین whey) به اضافه موز، توت فرنگی و شیر را در مخلوط کن می ریزم و بعد از آماده شدن آن را به عنوان صبحانه در کنار ۱۰ عدد سفیده تخم مرغ و یک فنجان جوی دو سر قبل از تمرین می خورم. زمانی که تمرینم تمام شد به خانه بازمی گردم و صبحانه دوم را می خورم که معمولاً حاوی ۴۵۰ گرم گوشت، ۲ فنجان برنج قهوه ای و یک چهارم فنجان آناناس است که به هضم کمک می کند.

به آنها سبزیجات مخلوط کرده، بادام زمینی و ژله هم اضافه می کنم و با ۵/۳ لیتر آب می خورم. طی سا های قبل از مقدار این مواد کم کرده ام اما محتوای غذایم همین ها هسند.

صبحانه جی جی مارش

ـ ۴۵۰ گرم نوشیدنی پروتئینی همراه شیرموز و توت فرنگی

ـ ۱۰ عدد سفید تخم مرغ

ـ ۱ فنجان جوی دوسر

پل دی مایو

صبحانه دوران مسابقاتم متشکل از ۱۴۰ گرم جو دوسر است که روی آن کشمش می ریزم به اضافه ۱۲ عدد سفیده تخم مرغ و یک نوشیدنی پروتئینی. در دوران حجم نوشیدنی پروتئینی را با آب آناناس و کیک های کوچک می خورم. در دوران حجم کمتر غذا می خورم چرا که آن زمان متابولیسم بدنم به اندازه دوران مسابقات خیلی بالا نیست و در حقیقت خیلی هم پائین است.

صبحانه پل دی مایو

ـ ۱۴۰ گرم جو دوسر

ـ مقداری کشمش

ـ ۱۲ عدد سفیده تخم مرغ

ـ نوشیدنی پروتئینی

رونی کلمن

همیشه صبحانه ام یک جور است.. بلغور جو می خورم. من عاشق بلغور هستم. ۱۰ عدد سفیده تخم مرغ را همراه بلغور در دوران مسابقه به عنوان صبحانه می خورم اما در دوران حجم سفیده تخم مرغ ندارم.

گاهی اوقات از جو دوسر استفاده می کنم چرا که غذای زیادی به بدن می دهد اما کربوهیدراتش کم است.

در واقع هر غذائی که ارزش زیادی داشته باشد و کربوهیدراتش ناچیز باشد برای من یک انتخاب خوب به حساب می آید.

صبحانه رونی کلمن

ـ بلغور جو

ـ ۱۰ عدد سفیده تخم مرغ

الک گرلی

در تمام طول سال صبحانه من یک شکل است. ۱۲ عدد سفیده تخم مرغ دارم به اضافه ۳ عدد سیب زمینی پخته و ۲ لیوان آب میوه.

گاهی اوقات در دوران حجم مقداری نان گندم هم می خورم. اما وقتی برای مسابقات آماده می شوم آن را حذف می کنم در فاز مسابقات به جای نان گندم، برنج کته یا بلغور (گندم و برنج نیمه آسیاب شده) می خورم تا وزن خود را بالا نگهدارم. چرا که در این مورد با مشکل مواجهه هستم.

صبحانه الک گرلی

ـ ۱۲ عدد سفید تخم مرغ

ـ ۳ عدد سیب زمینی پخته

ـ ۲ لیوان آب میوه

ـ مقداری نان گندم (فقط دوران حجم)

ادگار فلچر

یک نمونه از صبحانه ای که می خورم عبارت است از یک فنجان بلغور جو، یک نوشیدنی پروتئینی و مقداری هم مرغ. در دوره استراحت ران مرغ می خورم چرا از بس چندین سال سینه مرغ خوردم مریض شده ام و از آن بیزارم. معمولاً در هر وعده ۳ ران مرغ به همراه یک نوشیدنی پروتئینی می خورم. از گوشت تیره رنگ استفاده نمی کنم چرا که سعی می کنم چربی را به رژیم خود بازگردانم. دلم نمی خواهد به خاطر تنفری که از سینه مرغ پیدا کرده ام هیچ کدام از وعده های غذائی خود را از دست بدهم.

صبحانه ادگار فلچر

ـ ۱ فنجان بلغور جو

ـ یک نوشیدنی پروتئینی

ـ مقداری مرغ

جیم کوئین

معمولاً ۵ یا ۶ عدد تخم مرغ کامل به اضافه مقداری کربوهیدرات مثل ۲ تا ۳ عدد نان گرد می خورم. باور کنید یا نکنید مقادیر زیادی کرن فلکس یا همان دانه ذرت همراه با شیر بدون چربی می خورم. ممکن است نوع کربوهیدرات مصرفی خود را تغییر دهم اما همیشه صبح تخم مرغ های خود را می خورم و پس از آن به سمت باشگاه می روم. حدود یک و نیم ساعت بعد از آن کلسترول و چربی موجود در تخم مرغ ها به طور کلی از بدنم خارج می شود چرا که شدت تمرینم خیلی زیاد است. به طوری که هر وقت که آزمایش خون داده ام میزان کلسترول و چربی خونم عادی بوده است. به عقیده من تخم مرغ ها استفاده از پروتئین را در بدن به حداکثر می رسانند. و مصرف آنها به طور روزانه کار ساد ه ای است.

صبحانه جیم کوئین

ـ ۵ الی ۶ عدد تخم مرغ کامل

ـ ۲ الی ۳ عدد نان گرد

ـ یا کرن فلکس با شیر

آرون بیکر

صبحانه هایم متشکل از سفیده تخم مرغ، سوسیس بوقلمون و مقداری غلات است. صبح ها عاشق سفیده تخم مرغ هستم چرا که آنها بیشترین پروتئین را در ارزانترین شکل به بدنم می رسانند. البته باید این را هم اضافه کنم که سفیده تخم مرغ غذای سبکی است.

دلم نمی خواهد ورم کنم یا وزنم را سنگین کنم چرا که ترجیح می دهم صبح تمرین کنم در دوران حجم صبحانه ام فقط سفید تخم مرغ است با نان های حلقه ای. در دوره حجم کارهای دیوانه وار نمی کنم.

صبحانه آرون بیکر

ـ سفیده تخم مرغ

ـ سوسیس بوقلمون

ـ غلات

ـ کیک کوچک (فقط دوره حجم)

میلوس سارسف

صبحانه هایم همیشه یکسان هستند. البته برای دوران حجم و دوران مسابقه دو نوع متفاوت از هم دارم اما به طول کلی در هیچکدام تغییری انجام نمی دهم. به عقیده من تداوم خیلی مهم است. در دوران حجم ۱۵ عدد سفیده تخم مرغ را با یک فنجان برنج و یک فنجان ماست بدون چربی به عنوان صبحانه می خورم. تخم مرغ ها را با برنج از قبل پخته شده مخلوط می کنم. سپس ماست را به آن اضافه کرده و می خورم.

در دوران مسابقه ماست را حذف می کنم اما سفیده تخم مرغ و برنج از سرجای خودشان مصرف می کنم. وعده دوم غذائی ام مکمل است اما همیشه وعده اول صبح یک وعده غذائی طبیعی است و همانطور که مشاهده می کنید در دوران حجم و مسابقه چندان تفاوتی با هم ندارد.

صبحانه میلوس سارسف

ـ ۱ فنجان برنج

ـ ۱۵ عدد سفیده تخم مرغ

ـ یک فنجان ماست (فقط در دوران حجم)

دان لانگ

وعده صبحانه ام همیشه یک جور است. فرقی ندارد که در دوره حجم باشم یا مسابقه به هر حال صبحانه ام متشکل از ۵/۱ فنجان جو دوسر با یک مشت کشمش و ۲ عدد موز است به اضافه سفیده ۶ عدد تخم مرغ و ۲ عدد سینه مرغ.

در تمام طول سال تغذیه ای سالم دارم و از رژیم خود منحرف نمی شوم. مگر آنکه همسرم بخواهد که گاهی چیز دیگری بخورم. در تعطیلات کریسمس هر چه که بخواهم می خورم و همان برای یکسال کافی است. متوجه شده ام که باید در صبحانه غذای زیادی خورد و بعد از آن به مرور حجم غذاها را کم کرد. وعده صبحانه بزرگترین وعده غذائی روزم است که آن را حدود ساعت ۹ صبح می خورم یعنی بعد از جلسه اول تمرینم. (لازم به ذکر است که این رویه مربوط به دوران قهرمانی دان لانگ می باشد و همانطور که می دانید او بعد از انجام عمل پیوند کلیه هنوز به طول کلی بهبود نیافته و مدت ها است که از مسابقات بدنسازی دور افتاده است).

صبحانه دان لانگ

ـ ۱/۵ فنجان جو دوسر

ـ یک مشت کشمش

ـ ۲ عدد موز

ـ ۶ عدد سفیده تخم مرغ

ـ ۲ عدد سینه مرغ

ـ مقداری نان

5 1000
ارسال شده در 1 اسفند 1392 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x