exercising
یکی از معضلاتی که این روزها گریبان افراد سن و سال دار را میگیرد، زوال عقل و یا همان دمانس است. از طرفی اکثر شهروندان از آلودگی هوا و مشکلات شهرنشینی و تغذیه نامناسب زندگی ماشینی و … رنج میبرد و این خود باعث بروز مشکلاتی نظیر فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و … میشود. ولی خیلی راحت میتوان از تمام این بیماری های خطرناک جلوگیری کرد؛ فقط کافیست، ساک ورزشی خود را آماده کنید و در میانسالی سراغ ورزشی ملایم بروید. به گفته محققان، فعالیت فیزیکی ملایم در اواسط عمر منجر به درک و شناخت بهتر در دوره پیری می شود.

به گزارش دکتر سلام به نقل از خبرنگار مهر، فعالیت فیزیکی ملایم در میانسالی مثل پیاده روی با میزان شناخت بهتر در سنین پیری مرتبط است.

پائولا ایزومارکو، عضو تیم تحقیق ار دانشگاه هلسینکی فنلاند، در این باره می گوید: «این مطالعه بیانگر این مطلب است که تاثیر مفید و سودمند فعالیت فیزیکی بر مغز و ادراک تنها مبتنی بر کاهش فاکتورهای پرخطر عروقی نیست.»

این مطالعه بر روی دوقلوهای انجام شد که یکی از جفت ها بیش از دیگری فعالیت فیزیکی داشت و مشخص شد افزایش حجم فعالیت فیزیکی ارتباطی با افزایش فواید محافظت کننده مغز ندارد.

بلکه مشخص شد صرفا داشتن فعالیت فیزیکی ملایم و متعادل می تواند برای حفاظت از مغز فایده داشته باشد و فقط افرادی که اصلا فعالیتی ندارند در معرض ریسک بالای اختلال شناختی قرار دارند.

همچنین فاکتورهای پرریسک عروقی نظیر فشارخون بالا، کلسترول بالا، چاقی، دیابت، و عدم ورزش با ریسک دمانس یا زوال عقل مرتبط هستند.

منبع: مهر

ارسال شده در 23 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بارداری و تغذیه
  • ربات خانم ، راهنمای شما
  • شیوه تهیه نخود ماسالا
  • اتفاقات پس از ورزش
  • چه وقتی از روز رژیم نمیگیرید
  • شنا کردن و نجات جان این نوزاد
  • انواع آلودگی صوتی و اثرات آن ها
  • شربت مخصوص لاغری را بنوشید تا لاغر شوید
  • نحوه غذا خوردن در گوشه و کنار دنیا
  • تنهایی مثل چاقی یک قاتل خطرناک است
  • ترشی های خانگی و خطر سرطان دستگاه گوارش
  • ژن ها آغازگر هر رابطه عاشقانه ای هستند!
  • علت افسردگی افراد در شهرهای بزرگ
  • سوال و جواب هایی در مورد تب کودکان
  • عدم موفقیت در آب کردن چربی شکم
  • محبوبترین ها

  • مراقبت های تغذیه ای لازم برای پوکی استخوان
  • گردن پیامکی و این روش های مقابله
  • تغییرات مختلف بدن متناسب با ساعت آن
  • آیا خوردن انبه برای بیماران دیابتی خوب است؟
  • چگونه از شر سلولیت در امان بمانیم
  • مهار اضافه وزن پس از تشکیل زندگی مشترک
  • بهبود اقتصاد حرکت هنگام قرار گرفتن در هیپوکسی
  • روش Slow Reversal hold relax
  • افتادگی و بد فرمی عضلات
  • ماهیچه های بدن هنگامی که گرفته می شوند
  • اثرات رفتن به مناطق مرتفع و کوهنوردی بر روی بدن
  • اصطلاح شناسی جهت یابی بدن و آناتومیک
  • 5 راه حل هنگام خواب که به کاهش وزن ما کمک می کند
  • آناتومی اسکلتی بدن را بهتر بشناسیم
  • هرگز لم ندهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است