موضوعات

اشتهاآور بودن دوغ کفیر،درست یا غلط؟

دوغ کفیر

یکی از خوردنی های مورد علاقه ایرانیان که تقریباً میتوان گفت اکثر ایرانیان آن را سر سفره هایشان میگذارند،دوغ است.حالا ما یک نوع دوغ داریم به نام دوغ کفیر که حاصله از قارچ کفیر میباشد و خواص زیادی دارد.این دوغ بطور سحر آمیزی ویژگی های مثبتی برای بدن دارد و به طول عمر هر انسانی میتواند کمک کند.

سوال : وزنم 45 کیلوگرم است. در سن 24 خیلی از لاغری رنج می‌برم،لطفا برنامه غذایی را بگویید که منجر به چاقی‌ام شود.

دکتر محمد حسن انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این سوال پاسخ داده است :

برای لاغری علل متعددی وجود دارد

مسایل متعددی از نظم وعده‌های غذایی و میزان انرژی مصرفی گرفته تا ابتلا به کم‌خونی یا وجود انگل در بدن می‌تواند در لاغربودن موثر باشد بنابراین لازم است در وهله اول حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا وضعیت سلامت و غذاخوردنتان بررسی شود. بسیاری از افرادی که وزن کمی دارند بر این باورند که با مصرف دارو به راحتی می‌توانند وزن اضافه کنند درحالی که مصرف هیچ‌گونه دارویی برای کاهش یا حتی افزایش وزن بدن، بدون تجویز متخصص توصیه نمی‌‏شود زیرا این کار می‌‏تواند عوارض سوئی بر سلامت بدن داشته باشد.
به طور کلی برای افزایش وزنتان توصیه می‌شود حتما وعده‌های غذایی خود را سر ساعت معین و مشخص مصرف کنید.
در طول هفته هر از گاهی در وعده صبحانه، حلواارده بخورید. برای میان‌وعده انواع دسر، بستنی، ماست و شیر پرچرب، شیرموز و مغزها را بگنجانید. در واقع میان وعده‌‏های شما می‌‏تواند مغزها و لبنیات پر چرب باشد.
حتما به غذاهای خود مقداری روغن زیتون بیفزایید. پیشنهاد می‌شود برای مدتی کوتاه تا رفع مشکل لاغری‌تان، هنگام صرف غذا به جای آب، آبمیوه طبیعی بخورید چون هم اشتهاآور است و هم کالری دریافتی‌تان افزایش می‌یابد.
همچنین توصیه می‌شود نیم کیلوگرم گردو را به صورت آسیاب در آورید و آن را به سالاد، ماست، کوکو، سوپ و پنیری که می‌خورید، اضافه کنید. در صورتی هم که سابقه چربی خون یا مشکلات قلبی-عروقی در خانواده‌تان وجود ندارد، می‌توانید شیر و ماست با درصد چربی بالا تهیه و مصرف کنید.
در وعده ناهار با غذای اصلی، ماست پرچرب یا چکیده یا بعد از صرف ناهار، بستنی، کافه گلاسه یا ژله بخورید. در ضمن، لازم است حتما در برنامه غذایی‌تان 5 گروه غذایی را بگنجانید.
بهتر است نوع پنیر مصرفی‌تان، پنیر لیقوان، چدار، گودا یا تبریز باشد و از مصرف غذاهای آبکی موقتا بپرهیزید و اگر تمایل دارید برنج بخورید بهتر است بیشتر به صورت ته‌چین، کباب ترکی، چلوگوشت، چلومرغ و… که حجم کم ولی پرکالری است، بخورید تا اینکه برنج همراه با خورش باشد.
سالاد کمتری میل کنید و به جای آن در کنار غذا زیتون بگذارید. حتما آب بدن را از طریق مصرف آبمیوه یا دوغ‌هایی مثل دوغ کفیر که ارزش غذایی بالایی دارد و اشتهاآور است، تامین کنید. برخلاف اینکه به افراد دچار اضافه وزن یا چاق توصیه می‌شود، همراه با غذا مایعات نخورند شما می‌توانید موقتا تا رفع مشکلتان همراه با غذا، از نوشیدنی‌هایی که اشاره شد (یعنی کفیر و آبمیوه طبیعی و حتی ماءالشعیر بنوشید. نوشیدنی‌ها اشتها را افزایش می‌دهد و به همین دلیل مصرف آنها به افراد چاق خیلی توصیه نمی‌شود. رعایت این موارد می‌تواند در افزایش وزن موثر باشد.

منبع : سلامانه

Salman

25 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • آنتی بیوتیک هایی از جنس طبیعت
  • 8 گام تا کاهش وزن و لاغری
  • از 50 سال سن شان بیشتر شده؟پس این مواد غذایی را فراموش نکنید
  • معجزه در این نوشیدنی های گیاهی است
  • سرکه سیب را قبل از غذا بخورید،لاغر شوید
  • چاق شدن با مصرف گوشت قرمز،درست یا غلط؟
  • اهمیت به تغذیه سالم در دختران نوجوان
  • نکات مهم در زمینه حساسیت غذایی
  • بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر میل جنسی
  • مناسب ترین روش برای طبخ سبزی جات
  • غذا های تند مناسب برای سفره های پائیزی
  • با این نوشیدنی معجزه آسا، سه روزه لاغر شوید
  • منوی غذایی مناسب برای ناهار مدرسه
  • روش تهیه اکسیر جوانی
  • دیابتی ها این صبحانه را مصرف کنند
  • پربازدیدترین مطالب

  • برای چاق شدن از مصرف مواد غذایی چرب مضر بپرهیزید
  • غذایی مخصوص دوندگان
  • آیا پرتقال میوه ی مناسبی برای صبحانه است؟
  • چگونه یک لیوان شیر سرد می تواند انسان را سالم و زیبا نگه دارد
  • گام به گام تا داشتن زندگی مناسب
  • اشتهاآور بودن دوغ کفیر،درست یا غلط؟
  • خاصیت دارویی نان سنگک
  • در تابستان خوردن این مواد غذایی را از یاد نبرید
  • عوارض غذاهای نمکی
  • شما چطور غذا می خورید ؟ از روی اصول یا خیر ؟
  • لیست پرفایده ترین خوراکی های مخصوص مو
  • عجله هنگام صرف غذا ممنوع!
  • رژیم لاغری و شل شدن ماهیچه ها و افتادگی شکم
  • عدم میل به صبحانه و این آسیب ها
  • ترشی ها و خواص آنها را بهتر بشناسیم
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • راه های شادابی چشم
  • آشنایی با بیماری چشمی دویک
  • احتمال بروز سکته قلبی در افراد با سابقه خانوادگی
  • برگر بیماری در کمین دست و پای سیگاری ها
  • علل کاهش روابط اجتماعی بین ایرانیان
  • از مصرف شیرین بیان قافل نشوید
  • تکنیک های سلامتی دهان و دندان در سالمندی
  • غذا های تند مناسب برای سفره های پائیزی
  • صدمات باور نکردنی تصادفات در جاده های ایران!
  • درمان نازایی های حاصل از شیمی درمانی و رادیوتراپی
  • خواص شگفت انگیز سیب برای مقابله با 5 نوع سرطان
  • 8 نشانه خطرناک افسردگی که باید جدی گرفته شود
  • ۳ تاثیر باورنکردنی مادر، بر سلامت فرزند
  • فواید فوق‌العاده آب برای بدن
  • آشنایی با مشکلات رایج مری
  • پیشنهاد سردبیر

  • با کرم کاستارد تارت توت فرنگی درست کنید
  • میزان واقعی شیوع ADHD
  • پلی فنل و نگهبانی از قلب
  • رعایت رژیم غذایی موثر
  • نحوه صحیح تربیت اطفال
  • آموزش نحوه رفتار با مادر حامله
  • درمنزل کفش به پا کنیم بهتر است یا نکنیم؟
  • تصاویری از جوراب ضد ترومبوز
  • با چغندر به اندامی متناسب برسید!
  • رفع وابستگی عاطفی با این روش های موثر
  • موها و آسیب به سلامت آن ها
  • رسیدگی زودهنگام به سیاه سرفه در اطفال
  • مکمل های مفید و پراررزش برای کودکان
  • چرا بادمجان برای سلامتی خوب است؟
  • صحبت در زمینه غذا خوردن با کودکان
  • 
       
    
    x