دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک

اشتباهات آشپزی

مدت زیادیست که تصمیم گرفته اید سمت اضافه وزن نروید و در همان وزن ایده آل تان بمانید،غذا آمادست و شما میخواهید آن را بخورید،اما میدانید ممکن است آن غذا شما را به سمت اضافه وزن برود؟اشتباهات آشپزی میتوانند تلاش های یک فرد را برای ایده آل ماندن در وزن نابود کند.ما در این مطلب میخواهیم شما را با 6 اشتباه آشپزی آشنا کنیم که باعث اضافه وزن تان میشوند.

اگر به اندازه کافی دقت به خرج ندهید، برخی اشتباهات خیلی ساده حین آشپزی می‌تواند تلاش‌هایتان را به باد دهد و به افزایش وزن‌تان بیانجامد.

ورزش می‌کنید و سعی دارید غذاهای سالم‌تری بخورید، و این کار را با آشپزی در خانه به جای رفتن به رستوران و یا خوردن غذاهای فرآوری‌شده انجام می‌دهید. اگر به اندازه کافی دقت به خرج ندهید، برخی اشتباهات خیلی ساده حین آشپزی می‌تواند تلاش‌هایتان را به باد دهد و به افزایش وزن‌تان بیانجامد.
۱.تله‌ی چربی‌های سالم
تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی فوق‌العاده کم‌چرب ضرورتا یک رژیم سالم و بهترین درمان محسوب نمی‌شود. در سال‌های بعد از رعایت رژیم‌های غذایی کم‌چرب، از زمانی که افراد آگاهی بیشتری درباره اصول سلامت به دست آورده‌اند، میزان مصرف «چربی‌های مفید» و «چربی‌های سالم» افزایش یافته است. این مسئله باعث شد تا غذاهایی مانند روغن زیتون، آووکادو،‌ آجیل و چیزهایی مانند آن در رژیم‌های غذایی سالم به موادی اصلی تبدیل شوند. در شرایطی که این مسئله کاملا صحت دارد که این چربی‌ها سرشار از مواد مغذی‌اند و نسبت به محصولاتی مانند کره گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند، اما شاید به راحتی می‌توان این مسئله را فراموش کرد که کالری فراوانی دارند. بدون در نظر گرفتن این مسئله که آووکادو تا چه حد سرشار از مواد مغذی است، باید گفت گه یک آووکادوی کامل حدود ۳۲۲ کالری دارد. به راحتی می‌توان این مسئله را درک کرد که چربی «سالم» و یا «مفید» گزینه مناسبی برای خوردن است، اما از آنجایی که افزایش یا کاهش وزن، به نوعی بازی جذب و دفع کالری محسوب می‌شود، بنابراین باید سعی کنید حد تعادل را رعایت کنید.
۲.اندازه نگرفتن چربی مصرفی
هم‌چنان که باید حواستان به مصرف چربی‌ها باشد، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که بدانید چه میزان چربی مصرف می‌کنید. برای مثال وقتی سبزیجات را سرخ می‌کنید، خیلی راحت می‌توان مقداری روغن به آن افزود. در واقع روغن باعث جریان داشتن بهتر گرما و طعم سبزیجات شده و مانع از چسبیدن غذا به کفِ ماهی‌تابه خواهد شد. اگر مراقب نباشید، ممکن است سبزیجات شما به غذایی سرشار از کالری تبدیل شود. یک قاشق روغن زیتون حاوی ۱۲۰ کالری است. به طور تصادفی افزودن دو قاشق از آن حدود ۲۴۰ کالری به غذای شما می‌افزاید، پیش از آنکه بخواهید هیچ ادویه یا ترکیب دیگری را به آن اضافه کنید. این مسئله می‌تواند سالاد‌ سالم و خوشمزه شما را هم تحت تأثیر بگذارد. از آنجایی که حتی کم‌چرب‌ترین سس‌های سالاد هم سرشار از چربی‌اند، مصرف زیاد آنها می‌تواند کیفیت سبزیجات خامی را که می‌خورید پایین بیاورند.
وقتی پای پخت و پز با روغن به میان می‌آید، محققان توصیه می‌کنند که سبزیجات یا پروتئین خود را کمی بخارپز کنید تا دیگر نچسبند.
۳.خوردن میان‌وعده در هنگام آشپزی
خوردن میان‌وعده هنگام پخت و پز رژیم غذایی‌تان را به هم می‌زند. شاید خوردن کمی پنیر چیز زیادی نباشد، اما ۳۰ گرم پنیر چداری که در وعده شام خود استفاده می‌کنید بلافاصله به ۴۵ گرم تبدیل شده و پنیر سرشار از کالری شما را از ۱۱۳ به ۱۷۰ کالری تبدیل می‌کند. برای درست کردن یک غذای خوب، چشیدن مزه آن اهمیت فراوانی دارد، اما اگر گرسنگی به شما فشار آورد و وادارتان کرد تا چیزی بخورید، از این فرصت استفاده کنید و به‌جای این کار آب بنوشید.
۴.بنده دستورالعم‌های غذایی بودن
دستورالعمل‌های غذایی مسیر درست پخت و پز را به شما نشان می‌دهند. در واقع این کار علاوه بر کاهش برخی خطرات غذایی، باعث کم شدن گزینه‌های غذایی‌تان هم خواهد شد. اگر به این نتیجه برسید تا از موادی استفاده کنید که کالری کمتری داشته و سالم‌تر هستند، در واقع مسیر جدیدی را در آشپزی آغاز کرده‌اید. سعی کنید از ماست یونانی به جای خامه غلیظ، مایونز و سرشیر استفاده کنید؛ چرا که در میزان کم کالری آنها، پروتئین بیشتری وجود دارد.
۵.تخمین زدن سهم غذا
اگر در رژیم هستید، احتمالا می‌دانید که اندازه ظرف غذای یکی از عواملی است که بر اندازه دور کمرتان اثر می‌گذارد. یک ظرف برنج پخته برای شما باید اندازه یک توپ تنیس باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که ما در ارزیابی اندازه ظرف خود عملکرد بسیار بسیار بدی داریم.
۶.آوردن اضافه‌ی غذا به خانه 
همانطور که به شما گفته‌اند که بهترین روش برای استفاده از غذای رستوران این است که بلافاصله اضافه آن را در جعبه مخصوصش بریزید، کنار گذاشتن اضافه شام هم مانع از پُرخوری شما خواهد شد. در واقع ریختن اضافه غذا در ظرف مجزا و کنار گذاشتن آن باعث می‌شود فاصله کمی بین شما و پُرخوریِ بدون فکر ایجاد شود. فقط هنگام گذاشتن غذاهای داغ در یخچال حواستان را جمع کنید: افزایش دمای یخچال برای مدت طولانی می‌تواند برای غذا مضر باشد. برای خنک کردن سریع غذای داغ بهتر است آن را در ظرف‌های کوچک بریزید.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 25 شهریور 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • رسیدن به آرامش با بافتنی
  • آب خوردن و اثرات مفید آن
  • درمان انواع مشکلات روده ای با ورزش
  • قانون تعرفه خدمات پرستاری در اجرا تغییر می کند
  • روزه گرفتن بیماران مبتلا به اختلالات روانی
  • سوالات شایع درباره مشکلات چشم در دیابت
  • در ماههای پایانی ،سال عسل را فراموش نکنید
  • كشت و توليد واكسن آنفلوآنزا در سلول هاي حشرات
  • محبوبترین ها

  • لیست داروهای تایید شده برای سرطان در سال 2016 در آمریکا
  • سودمندی مسكن ها در پیشگیری از آلزایمر
  • قوانین مهم برای مصرف مکمل ها
  • مصرف ويتامين «ب» در پيشگيري از آلزايمر مفيد است
  • لزوم مصرف مدام داروها در افرادي كه سكته قلبي داشتند
  • آسپرين برای این افراد ممنوع است!
  • اثرهای جانبی ترکیب های آدرنالین کدام است؟
  • همه چیز در مورد ویتامین B12
  • رپورتاژ

  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • کلینیک لاغری و تناسب اندام ساج
  • دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی
  • آندوسكوپی با دكتر فرزاد فرامرزي فوق تخصص گوارش
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی