ورزش پیلاتس

یک سیستم آمادگی جسمانی روحی به نام پیلاتس ( Pilates ) وجود دارد که توسط شخصی به نام یوزف پیلاتس ابداع شده و نام خود این ورزش هم از نام خانوادگی این شخص برگرفته شده است.این ورزش یکی از ورزش های پر سود برای سلامتی است که با آن میتوانید سلامت خود را تضمین کنید.دلایل شگفت انگیزی برای انجام این ورزش وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

پیلاتس باعث می شود بدنتان ظاهری لاغر و متناسب پیدا کند، اما چیزهایی که می توانید از یک تمرین معمولی پیلاتس دریافت کنید بیشتر از این هاست.

 

در ادامه دلایل شگفت انگیزی که باعث می شود عاشق پیلاتس شوید را به شما خواهم گفت :
1- بدنتان را بهتر می چرخانید

ورزش پیلاتس، بدن را در همه جهات می چرخاند. هدف من به عنوان یک مربی پیلاتس این است که در تمریناتم تا جای ممکن ورزش هایی را وارد کنم که باعث چرخش بدن و مخصوصا ستون فقرات می شوند. بعد از نشستن یک روز کامل پشت کامپیوتر، کمر نیاز به کمی چرخش دارد. بسیاری از ورزشکاران باید کمری انعطاف پذیر داشته باشند که راحت بچرخد.

همین قانون را می توان به شانه ها نیز بسط داد، معمولا ورزش های باشگاهی عضلات اطراف شانه ها را قوی می کنند که می تواند باعث سفت شدنشان شود. ورزش پیلاتس باعث قوی شدن عضله شانه که مفاصل را احاطه کرده می شود و انعطاف پذیری مفصل شانه را افزایش می دهد.
2- استخوان های بهتری می سازید

شاگردانم از آن قسمت کلاس که می پریم خوششان می آید. پرش وقتی روی پشت دراز کشیده اید انجام می شود. به ماشین اصلاح حرکت پیلاتس یک صفحه پرش متصل است و درست همانطور که روی ترامپولین می پرید، روی این صفحه نیز پرش را انجام می دهید. پرش یکی از ورزش های تاثیر گذار روی ساخت استخوان است. استفاده از دستگاه اصلاح حرکت پیلاتس برای پرش باعث می شود خطر آسیب دیدگی به حداقل برسد چون جلوی وارد آمدن هرگونه فشار روی ستون فقرات را می گیرد.
3- مهارت حفظ تعادلتان به شدت افزایش پیدا می کند

ورزش های پیلاتس را می توانید در سطوح مختلفی از دشواری انجام دهید. بخشی از حرکات را می توان با ماشین اصلاح حرکت پیلاتس انجام داد. برای مثال در شروع یک پا روی زمین و پای دیگر روی ماشین اصلاح حرکت قرار می گیرد. همینطور که مهارت حفظ تعادلتان بهبود می یابد، با راهنمایی یک مربی پیلاتس می توانید به مرور حرکات دشوارتر را انجام دهید. متاسفانه بسیاری از ما بدون اینکه بدانیم در حفظ تعادل ضعیف هستیم. ورزش پیلاتس نشان داده می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای روی تعادل افراد بگذارد.
4- عضله لگن را هم قوی می کنید

یکی از اصول حرکات ورزش پیلاتس فعال کردن هسته بدن است. هسته بدن یا ” نیروگاه بدن ” پایه تمام حرکات در کلاس پیلاتس است. در کلاس پیلاتس معمولا قبل از انجام هر حرکتی ابتدا هسته بدن را فعال می کنند. هسته بدن از چندین عضله تشکیل شده است که عضلات سطح لگن نیز از این جمله هستند. همین عضلات هستند که جریان ادرار از بدن را کنترل می کنند. هرچه این عضلات قوی تر باشند در آینده کمتر دچار مشکلات بی اختیاری ادرار خواهید شد. ورزش های تقویت کننده عضلات لگن مخصوصا برای خانم ها بسیار مهم است و توصیه می شود.
5- با پیلاتس می توانید آرامش و تمرکز حواس را نیز تجربه کنید

برای داشتن ورزشی آرامش بخش که باعث تمرکز حواس شود حتما لازم نیست به سراغ یوگا یا مدیتیشن بروید. پیلاتس کمک می کند علاوه بر فعال کردن عضلات، آرامش و نظم را نیز وارد بدنتان کنید. برای اینکه بدانید چطور حرکت را انجام دهید باید خوب گوش کنید و به بازخورد حرکات توجه کنید و این کار نیاز به تمرکز و توجه دارد. در طول انجام حرکات پیلاتس نمی توانید به لیست خریدتان و لباسی که فردا در مهمانی می خواهید بپوشید فکر کنید. کلاس پیلاتس معمولا شامل 55 دقیقه تمرکز ذهنی است که مغز را برمی انگیزد و تازه می کند.

پیلاتس روشی تاثیرگذار و کارآمد برای کار کردن روی بدن است. برای دریافت تمام مزایایی که در بالا به آنها اشاره شد باید با یک مربی پیلاتس حرفه ای کار کنید که با سطوح مختلف حرکات آشنا باشد و بدون بروز آسیب دیدگی، شما را به هدفی که می خواهید برساند.

منبع : سلامت نیوز

ارسال شده در 25 شهریور 1395 توسط سلمان آرین با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • شایعترین عوارض زود هنگام سیگارکشیدن
  • استفاده از محصولات گیاهی در جوامع علاقه مند به طب سنتی
  • چه عواملی باعث ایجاد بیماری های لثه میشود؟
  • ساخت واكسن مننژیت
  • ورزش کردن درشب چه پیامدهایی دارد؟
  • مغز و تیکهای عصبی
  • تنها غذا بخورید چاق می شوید
  • آرامش و تقویت تمرکز ذهن
  • ضرورتی ندارد موهایتان را هر ماه کوتاه کنید
  • بررسی پدیده ی سیر شدن از دیدگاه علمی
  • اگر به خوش اندام شدن فکر می کنید بخوانید
  • آکنه نوزاد ،علل ایجاد و درمان ان
  • ترفندهایی برای افزایش سرعت متابولیسم
  • مصرف یک درمان سنتی برای پیشگیری از نارسایی قلبی
  • لامپ کم مصرف چه خطراتی برای ما انسانها دارد؟
  • محبوبترین ها

  • توصیه هایی در خصوص خرید کره
  • ضدعفونی کردن اسکاچ و سیم ظرفشویی
  • شایع ترین بیماریهای کودکان کار
  • شامپوی تقلبی را بشناسید
  • آموزش بهداشت و نظافت شخصی به خردسالان
  • راههای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی
  • تاثیرات منفی شست و شوی زیاد بدن
  • 5 راه آسان برای سم زدایی روزانه
  • برای کاهش چربی پوست در این ساعات حمام کنید
  • مواد شیمیایی ضد عفونی کننده مورد استفاده در فضاهای تمیز
  • رفع بدبویی دهان با این مواد طبیعی
  • اینگونه از پیری زودرس رها شوید
  • نکات پزشکی بعد از اهدای خون
  • پاکیزگی پوشاک ورزشی
  • محصولات غذایی آسیب رسان به سلامتی مردم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است