20150909-nicoise-salad-vicky-wasik-9

 

 

اگر تمایل دارید سالادتان خوش طعم و خوش عطر شود توصیه می کنیم از برخی ترفندهای موثر در این زمینه کمک بگیرید یک سالاد خوش طعم ویژگی های مختلفی دارد و می توانید از ترفندهیا سرآشپزها برای خوشمزه تر شدن سالاد کمک بگیرید اضافه کردن سیر ، پوست خیار ،روغن زیتون و سرکه به شما در این زمینه کمک میکند.

 

سالاد یکی از خوشمزه ترین خوراکی است که می تواند به عنوان یک چاشنی عالی برای وعده غذایی تان و هم یک پیش غذا و یا یک شام سبک و عالی باشد.

، این نکته ها به شما کمک می کند یک سالاد خوش طعم درست کنید.

_ هیچ گاه از قبل به سالاد کاهو نمک نزنید و هنگامی که می‌خواهید آن را سرو کنید، به آن نمک بزنید، زیرا نمک، تازگی و طراوت کاهو را گرفته و برگ‌های آن را سخت و زمخت می‌کند.

_ همیشه همه اجزای لازم برای چاشنی سالاد از جمله روغن زیتون و سرکه را در یک شیشه دهان‌گشاد که درش بسته می‌شود ( مثل شیشه مربا ) بریزید، یک قطعه یخ داخل آن بیندازید و درش را محکم ببندید.
سپس آن را تکان دهید تا خوب مخلوط شود.
سپس یخ را از آن خارج سازید. با این روش چاشنی سالاد فوق‌العاده نرم شده و با هم می‌آمیزد.
سپس سبزیجات سالاد را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و چاشنی آماده شده را روی آن بریزید و خوب تکان دهید تا
همه اجزای سالاد به این چاشنی آغشته شود. به این ترتیب سالاد خوشمزه‌ای به دست خواهد آمد.

_ خیار سالاد را با پوست خرد کنید. پوست خیار طعم جالبی به سالاد می‌دهد.

_ برای آن که سالاد خوشمزه‌ای داشته باشید، یک حبه سیر را له کرده، قبل از آن که اجزای سالاد را در ظرف سالاد خوری بریزید، سیر را به آن بمالید. سالاد شما طعم مطبوعی از سیر به خود خواهد گرفت.

_ برای هم زدن سس به جای قاشق از چنگال استفاده کنید، زیرا به این ترتیب سس صاف‌تر شده و گلوله نخواهد شد.

_ برای آن که سس خود را پُررنگ‌تر کنید، مقدار کمی آرد را در ماهی‌تابه سرخ کنید و به تدریج به سس اضافه کنید.

_ برای غلیظ ‌تر کردن سس‌ سالاد می‌توانید از آرد استفاده کنید. برای این منظور مقداری آرد را در آب حل کنید و به صورت خمیر رقیقی در آورده و به تدریج به سس اضافه کنید.

 

 

سلامت نیوز

ارسال شده در 25 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش نسبی چربی در رژیم غذایی
  • از حرکات چشم افکار دیگران را بخوانید
  • اصلی ترین عوامل ناباروری در میان زوجین
  • بزرگترین مطالعه بر روی دیابت را مرکز دیابت انگلستان انجام داد
  • غذاهایی که به تعادل هورمونی زنانه کمک می کنند
  • علت های ژنتیکی لاغر نشدن
  • تکنیک های کار آمد برای انگیزه بیشتر در ورزش(3)
  • بهتر است این عادات غذایی را کنار بگذارید
  • سالم و ارزان ترین غذا برای اطفال
  • راه و روش های مناسب برای دوران قبل از ازدواج
  • رنگ هایی که از وجود سرطان پیشگیری می کنند!
  • در هر قسمت از خانه از چه رنگی استفاده کنیم؟
  • خوراکی های تنظیم کننده حرارت بدن خانم های باردار
  • موارد مهم در زمینه بیش فعالی
  • کاهش انرژی برای اشخاص لاغر هم مفید است
  • محبوبترین ها

  • روش طبخ و تهیه انواع پاستا
  • رسپی سالم: اسموتی میوه
  • اشتهاآور بودن دوغ کفیر،درست یا غلط؟
  • خطرات ناشی از کمبود ویتامین دی
  • 5 غذایی که پوست را واقعا شفاف میکند
  • مبارزه با چاقی با غنی کردن لپتین مواد غذایی
  • لاغری: کاهش کارایی عضلانی و زیاد کردن انرژی مصرفی
  • متخصصین تغذیه کدام نوشیدنی را توصیه میکنند
  • صبحانه هم خوب و بد دارد
  • عادت های غذایی خود را تغییر دهید
  • مهار بوی سیر با چای سبز، جعفری و اسفناج
  • رژیم مناسب برای کنترل وزن
  • یبوست را با این خوراکی ها درمان کنید
  • با این رژیم نه گرسنگی را تحمل کنید نه اضافه وزن
  • به شدت از مصرف نوشابه های رژیمی دوری کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است