fresh-vegetables

 

می خواهیم به فواید و ویژگی های سبزیجات تابستانی بپردازیم آن ها چه مزایایی برای بدن دارند می توان برای برطرف کردن برخی مشکلات بدن از آنها استفاده کرد کدوی تابستانی ,لوبیا سبز ,  ذرت و  بادمجان جزو این سبزیجات مفید هستند که می توانند در ایجاد تناسب اندام و پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی به شما کمک کنند.

 

سبزیجات جزو غذاهایی هستند که همیشه می‌توانید رویشان حساب کنید. هر کدام از آنها مزایای مغذی خاص خود را دارد و بسیاری از آنها در درمان بیماری و یا پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی و حفظ تعادل وزن بسیار تأثیر گذارند. در اینجا می‌خواهیم به چند نمونه از سبزیجات مغذی تابستانی اشاره کنیم که حتما برایتان مفید خواهد بود.
۱.بادمجان
بادمجان سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ای است که در بسیاری از فعالیت‌های بدن نقش بسزایی دارد. بادمجان سرشار از فیبر بوده که برای گوارش شما مؤثر است و مقدار زیادی آهن و کلسیم دارد که خطر بروز و پیشرفت پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. ماده مغذی گیاهی موجود در سبزیجات از مغز شما در برابر سموم ناخواسته و زائد هم محافظت می‌کند.
۲.ذرت
تحقیقات نشان می‌دهد مصرف یک فنجان ذرت حدود ۵ گرم پروتئین دارد. هرچند که شاید پروتئین آن پروتئین کاملی نباشد، اما خوردن یک فنجان از آن به طور روزانه، نیازتان را تأمین می‌کند. هم‌چنین هر پُرس از آن کالری کمی داشته و سرشار از آب است که در کنترل وزن تأثیر بسزایی دارد. ذرت منبع غنی انرژی محسوب می‌شود چرا که می‌تواند بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، قند خون را کنترل کند.
۳.لوبیا سبز
لوبیا سبز کالری کمی داشته و سرشار از ویتامین است و می‌تواند خطر بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد. از طرفی لوبیا سبز حاوی فولیت است که می‌تواند مانع از بروز افسردگی ‌شود. وقتی بدن به اندازه کافی فولیت داشته باشد، میزان آمینواسیدی به نام هوموسیستئین را کنترل می‌کند که می‌تواند تولید هورمون‌هایی را مختل کند که در شما حس بد ایجاد خواهد کرد.
۴.کدوی تابستانی
خوردن کدو یکی از راه‌های کم کردن خطر پیشرفت بیماری قلبی بوده و بیشتر به این خاطر است که هیچ نوع چربی یا کلسترولی ندارد که بخواهید نگرانش باشید. از طرفی حاوی منیزیم بوده که در پیشگیری از سکته مغزی بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان می‌دهد مواد مغذی موجود در کدوی تابستانی از بدن در برابر التهاب در دستگاه گردش خون و دستگاه گوارش محافظت می‌کند.
منبع: health

ارسال شده در 27 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • تصاویر مانیتورینگ علائم حیاتی بدساید
  • رسپی آبمیوه ای از سیب زمینی شیرین برای کنترل قند خون
  • ابلاغ مصوبه دولت درباره کاهش آلودگی هوای کلانشهرها
  • موها و آسیب به سلامت آن ها
  • موتور قلب مصنوعی بسیار کوچک ساخته شد
  • آشنایی با روش درمانی تحریک مغناطیسی مغز
  • برخی خوراکی ها را نباید دوبار گرم کرد!
  • سوپ کوفته ریزه با ماست
  • باشگاه را از یاد ببرید و در منزل بمانید
  • روش های کلیدی برای درمان پا درد
  • برخی عفوت های ابولا ممکن است فاقد علامت باشند
  • عارضه های های ناشی از کاهش سلنیوم بدن
  • آنچه راجع به عوارض تجويز و مصرف غيرمنطقي آنتي‌بيوتيک‌ها بايد بدانيد.
  • آیا تخم مرغ لاغر کننده است؟
  • میان وعده ای سالم در فصل سرما
  • محبوبترین ها

  • بهره مندی از ویژگی های شیر نارگیل
  • آنچه درباره پرتقال خونی نمیدانستید
  • برای چاق شدن از مصرف مواد غذایی چرب مضر بپرهیزید
  • آیا می توان در 6 ماه 30 کیلو وزن کم کرد؟
  • بادام زمینی و منفعتهای آن در مراقبت از قلب
  • شیوه های جدید تغذیه
  • نکاتی در مورد مواد غذایی و نگهدارنده های آنها
  • دانستنی های جالب در رابطه با ویتامین B12
  • با خوردن موز در مدت 3 روز لاغر شوید
  • آیا هر نوع چاقی شکم خطرناک است؟
  • راه حلی قطعی برای کبد چرب
  • رژیم غذایی دش چگونه رژیمی است؟
  • صبح ها خوردن اب یخ را فراموش نکنید
  • با افزایش سوخت و ساز بدن بدون نیاز به رژیم غذایی وزن کم کنید
  • راهی برای ترک دادن کودک از خوردن شیرینی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است