موضوعات

حفاظت از بدن نوجوانان در برابر چاقی

 

3831

در سن بلوغ کالری دریافتی روزانه نوجوانان باید متناسب با رشد ان ها باشد فعالیت جسمانی  و تحرک در این سن افزایش پیدا میکند و متناسب با آن اشتهای نوجوانان نیز زیاد می شود بهتر است خانوداده ها و والدین در امر تغذیه بیشتر دقت کنند و مراقب اضافه وزن و چاقی فرزندانشان باشند خطر چاقی این رده سنی را تهدید میکند   تفکر، حفظ گرمای خون، و حفظ قلب، کبد و کار کلیه ها نیازمند دریافت کالری از طریق غذایی هستند!

وقتی بچه ها به بلوغ میرسند، اُفتی سریع در میزان کالری مصرفی آنها در شرایط استراحت پدید می آید.این یافته ها در تضاد با انتظار ماست که بر مبنای آن، سوزانیدن کالری باید با افزایش سطح بدن و رشد جهشی نوجوانان در دوران بلوغ افزایش یابد، و میتواند این موضوع را توضیح دهد که چرا نوجوانان در این مرحله از زندگی دچار چاقی میشوند.نوجوانان ١۵ ساله در شرایط استراحت و در مقایسه با دوره ده سالگی زندگی خود ۴٠٠ تا ۵٠٠ کالری کمتر میسوزانند که کاهشی در حدود یک چهارم در مصرف کالری را نشان میدهد(از سن ده سالگی میزان سوزانیدن کالری روزانه افت میکند.).

در هر حال، مصرف کالری آنها در ١۶ سالگی دوباره افزایش پیدا میکند.نوجوانان در سراسر دوره بلوغ کمتر ورزش میکنند، که این نیز به کالریهای اضافی که میتوانند منتهی به چاقی شوند، افزوده میشود. کاهش فعالیت جسمانی مشخصاً در دختران قابل ملاحظه است، که در سنین بین ٧ تا ١۶ سال در حدود یکسوم از میزان آن کم میشود.چاقی کودکان و دیابت مرتبط بدان از جمله بزرگترین چالشهای بهداشت و سلامت هستند.کالریها یا از طریق فعالیت جسمانی میسوزند یا از راه فرآیندهای حیاتی انسانی مانند تفکر، حفظ گرمای خون، و حفظ قلب، کبد و کار کلیه ها؛ فرآیندهایی که در دوران نوجوانی روزانه باعث مصرف حدود ١۶٠٠ کالری میشوند.

بچه ها در دو دوره رشد در معرض احتمال اضافه وزن قرار دارند نخست در دوره نوزادی و دیگری در دوره بلوغ. در حالی که افزایش وزن در کودکی میتواند به صورت بالقوه به تصمیمات والدین کودک در مورد رژیم غذایی و انتخاب شیوه زندگی او بستگی داشته باشد، اوج دوم وزنگیری در دوره نوجوانی تاکنون بدون توضیح باقی مانده است.در دوره بلوغ اُفتی غیر منتظره در تعداد کالریهای سوزانده شده در زمان استراحت وجود دارد.

این میتواند نتیجه یک فرایند تکاملی در ذخیره کالری برای رشد باشد که ممکن است حالا با جهش خطرناک چاقی نوجوانان در کشورهایی که غذا در آنها به وفوردر دسترس وجود دارد، همیاری نشان میدهد.این بدان معناست که ما طوری تکامل یافتهایم که کالریها را برای اطمینان از کفایت مقدار آن برای حمایت از بدن در طول دوره بلوغ حفظ کنیم، اما حالا به مقدار کافی کالری در اختیار داریم، پس اُفت مصرف کالری به صورت افزایش وزن بروز میکند.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

 

پزشک آنلاین

writer.n1

26 شهریور 1395

مطالب مرتبط

  • راه های پیشگیری از کاهش توده عضله یا سارکوپنیا
  • اختلالات ناشی از کاهش روی در بدن
  • راه حل جدید برای دفع سنگ کلیه
  • پرهیزات مهم در فصل پاییز
  • بررسی خطرات و عوارض انواع مختلف چاقی در بدن
  • تأثیر هورمون سروتونین بر بدن انسان
  • سرکه های تقلبی ؛ ترشیجات بیماری زا
  • کاهش کیفیت اسپرم با زندگی در محیط آلوده!
  • مهار فراموشکاری و پیشگیری از کم شدن حافظه
  • آشنایی با آنفولانزای معده در کودکان
  • بررسی زردی در نوزادان و بزرگسالان
  • دانستنی هایی درباره عمل فصد خون
  • مبتلایان به فشار خون بالا و مصرف نمک
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • کدئین می تواند موجب مرگ کودکان بشود!
  • پربازدیدترین مطالب

  • عطسه های پشت سر هم بعضی وقتها علائم بیماری اند !
  • مزه دارکردن برنج قهوه ای
  • روش آنژیوپلاستی خطرات ناشی از عوارض آن
  • تهدید های آب آلوده برای بدن
  • اطلاع از سلامتی بدن با آزمایش خون
  • خواب طبیعی و سالم چگونه باید باشد!
  • سلول های خونی چطوری شمرده می شوند
  • روش های ساده درمانی برای یبوست
  • چه زخمهایی نیاز به پانسمان دارد؟
  • ” نقشه حرکت ” در مغز ،نقش سلولهای مخچه و اثر تخریبی الکل
  • 7 حقیقت جالب درباره خون
  • در رابطه با آسم
  • رهایی از تفکر افسرده گونه
  • چطوری درباره سلامت خود باخبر شویم
  • زالو درمانی چه عارضه هایی دارد؟
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • آشنایی با تازه ترین حواس
  • نکات تربیتی مهم برای خردسالان
  • معرفی برخی خوراکی های درمان کننده خانگی
  • خطر بی اعتمادی در زندگی
  • روش تهیه یک برگر سالم گیاهی
  • اهمیت ورزش برای مبتلایان به آسم
  • عوامل ایجاد ضایعات قارچی در نواحی مختلف بدن
  • مصرف میان وعده های مفید برای افزایش وزن
  • کنترل اخلاق کودک
  • بررسی زردی در نوزادان و بزرگسالان
  • آشنایی با طرز تهیه ماش پتی
  • درمان دردهای آنژینی
  • رولت قارچ را چگونه درست میکنند؟
  • غذای گرم درون ظروف پلیمری قرار ندهید
  • با استفاده از میوه و سبزیجات قلبی سالم داشته باشید
  • پیشنهاد سردبیر

  • مسافرت خود را با این خوراکی ها آغاز کنید
  • تاثیرات مفید چای نعناع روی ذهن
  • افزایش گرمی و صمیمیت در روابط پس از ازدواج
  • روابط زوجین و حریم خصوصی آنها
  • چراغ خواب چه زیانهایی برای سلامتی دارد
  • عمده ترین ترس های خانم های باردار
  • چرا به زگیل تناسلی مبتلا می شویم؟
  • منفعتهای حامله شدن در خانم‌ها
  • بیماری Anorexia nervosa رابا هم مرور میکنیم
  • تست شخصیت شناسی تسلط بر زندگی
  • کدام آزمایش های حاملگی مطمئن تر است؟
  • شیوه هایی برای کوچک کردن ا ندازه سینه
  • درمان آسیب نخاعی با سلول بنیادی
  • پیامدهای ناگوار عفونت لثه
  • بیماری کراتوز اکتینیک چه کسانی را مبتلا میکند؟
  • 
       
    
    x