شکل پیاده روی کردن روش پیاده روی پیاده روی
از قدیم گفتن دوای درد پیاده روی است و اگر میخواهید بدنی سالم داشته باشید،در روز حداقل 1 ساعت پیاده روی کنید.پیاده روی اجزای مختلف بدن را به کار میگیرد و باعث میشود آن ها همیشه سرزنده و سرحال باشند.پیاده روی هم برای خودش شکل و روشی دارد که باید آن را رعایت کنیم تا یک پیاده روی صحیح داشته باشیم.

هنگام پیاده روی تا آنجا که می توانید باید پشت خود را صاف نگه داشته و عضلات شکم درگیر شده باشند، به این معنی که احساس کنید عضلات شکم نسبت به زمانی که نشسته اید اندکی سفت‌تر هستند، اما نباید فشار بیش از اندازه بر آنها وارد کنید تا خیلی سخت شوند.

پیاده روی تناسب اندامی – به مدت طولانی‌تر و با گام های سریع‌تر انجام می شود – عنصری کلیدی در بسیاری از برنامه های ورزشی است. این نوع پیاده روی فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند که از آن جمله می توان به جلوگیری و مدیریت شرایطی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2، تقویت استخوان ها و عضلات، و بهبود خلق و خو، تعادل و هماهنگی اشاره کرد.

به نقل از “ام‌ان‌ان”، این نوع پیاده روی همانند یک انتخاب تناسب اندام آسان به نظر می رسد اما آیا آن را به روشی درست انجام می دهید؟ شاید عجیب به نظر برسد اما بسیاری از مردم به صورت اشتباه پیاده روی می کنند و حتی از این مساله نیز آگاه نیستند.

اگر به پیاده روی علاقمند هستید اما هنگام انجام این فعالیت درد در مفاصل و نه فقط خستگی عضلات را تجربه می کنید و یا در نقاط مختلف پاها یا شانه ها درد احساس می کنید، احتمالا زمان آن رسیده تا با یک دکتر مشورت کنید. ممکن است یک جراحت قدیمی عامل این دردها باشد اما این احتمال نیز وجود دارد که شیوه پیاده روی شما به ایجاد درد و ناراحتی منجر می شود. پس از مدتی پیاده روی سریع احساس خستگی طبیعی است اما نباید درد را تجربه کنید.

در ادامه با چگونگی پیاده روی درست بیشتر آشنا می شویم.

قرار دادن پاها

شما باید کف پای خود را از پاشنه به سمت پنجه حرکت دهید که به حرکت نرم و صاف پا منجر می شود. حداقل یکی از پاها باید همواره روی زمین باشد. اگر هنگام پیاده روی صدای یک ضربه را می شنوید پای خود را بیش از اندازه ناگهانی و سریع روی زمین می گذارید. حرکت پا بیشتر باید حالت جنبشی و تاب گونه داشته باشد تا این که به صورت بالا و پایین صورت بگیرد.

بالا نگه داشتن سر

بالا و راست نگه داشتن سر در پیاده روی از اهمیت بالایی برخودار است. هنگامی پیاده روی نباید به سمت پایین و روی زمین نگاه کنید. تردیدی وجود ندارد که باید مسیر پیش رو را برای پرهیز از خطرات موجود زیر نظر داشته باشید اما چگونه می توان هر دو کار را با هم انجام داد؟ اگر هنگام پیاده روی عادت دارید به سمت زمین نگاه کنید ممکن است این شرایط برای شما گیج کننده باشد اما تنها با یک مهارت کوچک و اندکی تمرین کردن آن می توانید این کار را حتی در مسیرهای دشوار و پیچیده انجام دهید.

هنگامی که در تلاش برای بررسی مسیر پیش روی خود هستید چند گام بردارید و به سمت جلو حرکت کنید. اگر عادت دارید تا هنگام پیاده روی همواره به زمین نگاه کنید این شرایط می تواند در ابتدا حس عجیبی در شما ایجاد کند اما خیلی زود در می یابید اگر مانعی سر راه قرار نداشته باشد می توانید در بیشتر مسیر با یک نگاه اجمالی به لبه های پیاده رو یا راه های انشعابی با دید مستقیم و سری که بالا نگه داشته اید پیاده روی خود را انجام دهید و دیگر نیازی نیست به زمین نگاه کنید.

قوز نکردن

هنگام پیاده روی تا آنجا که می توانید باید پشت خود را صاف نگه داشته و عضلات شکم درگیر شده باشند، به این معنی که احساس کنید عضلات شکم نسبت به زمانی که نشسته اید اندکی سفت‌تر هستند، اما نباید فشار بیش از اندازه بر آنها وارد کنید تا خیلی سخت شوند. ستون فقرات شما هنگام پیاده روی باید صاف باشد و گوش ها در بالای شانه ها قرار گرفته، شانه ها بالای کفل ها و کفل ها بالای زانوها قرار گرفته باشند. اگر عادت دارید هنگام پیاده روی قوز کنید تصحیح این شرایط چالش برانگیزترین بخش برنامه منظم پیاده روی جدید شما است اما از اهمیت زیادی برخوردار است.

آرامش

اگر هنگام پیاده روی گردن و شانه های خود را به سمت بالا در نزدیکی گوش ها نگه داشته، باسن خود را سفت کرده یا عضلات کمر را بیش از اندازه سفت کنید به سرعت خسته خواهید شد و احتمالا تنفس درستی نیز ندارید. هنگام پیاده روی، بالا تنه و نیم تنه باید بیشتر در وضعیت آرامش قرار داشته باشند، شانه ها افتاده و دست ها و پاها حرکتی آونگی داشته باشند. عمیق نفس بکشید زیرا تنفس کوتاه و بریده بیشتر حالت اضطراب ایجاد می کند. تا آن جا که می توانید عمیق نفس بکشید تا احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید.

بهترین بخش درباره پیاده روی تا زمانی که لباس مناسب برای این فعالیت را پوشیده باشید این است که تقریبا می توانید آن را در هر جایی انجام دهید. پس کفش های پیاده روی و راحت خود را به پا کرده، نکاتی که به آنها اشاره کردیم را به خاطر داشته باشید و از پیاده روی خود لذت ببرید.

منبع : عصر ایران

ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • در بیماری ام اس به چه دلایلی افسردگی رخ می دهد؟
  • حالت مسواک زدنتان را تغییر دهید
  • تغییر رویه زندگی با این توصیه ها
  • از رادیوسرجری گامانایف چه میدانید؟
  • رژیم اتکینز چه عارضه هایی با خود دارد؟
  • 5 بیماری مرگبار که نه سرطان هستند نه بیماری قلبی!
  • هر آنچه باید درباره بزرگ شدن قلب؛ علل، علائم و درمان
  • دانشمندان روسیه موفق به ساخت مغز مصنوعی شدند
  • محبوبترین ها

  • آلودگی هوا! علل و آلاینده های اصلی را بشناسید
  • به این دلایل شیر پرچرب را ترک کنید
  • اکثر داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می شود
  • خودکشی در جامعه ما!
  • کم کردن وزن در ماه نباید از 3 کیلو گرم بیشتر باشد
  • مراقب بیماریهای قابل سرایت از گوشی های لمسی باشید!
  • قاتل واقعی خانواده و همسر پزشک تبریزی کیست؟
  • پزشک جنجالی تبریزی باغذای نذری مسموم شد
  • رپورتاژ

  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • لیفتینگ با نخ
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است