دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک

climbing-stairs-1

چرا بالارفتن از پله سخت تر از پایین آمدن از آن است چرا نفسمان در مان بالارفتن از پله ها میگیرد علت این امر چیست ؟ آیا کلسترول خونمان بالاست ؟نفس نفس زدن ناشی از چه مشکلاتی درون بدن است ؟چرا کنترل تنفس هنگام بالاآمدن از پله ها مشکل است ؟کم آوردن نفس هنگام بالارفتن از پله را چگونه می توانیم جبران کنیم روش های موثر در این زمینه را در ادامه مطلب بخوانید.

 

معمولا عادت دارید از وضعیت استراحت خیلی سریع به سراغ کار دیگری بروید که کل این فرایند زیر ۱۰ ثانیه طول می‌کشد. این بدان معناست که شما در محیط خالی از اکسیژن قرار می‌گیرید و بعد به شرایط عادی بازمی‌گردید؛ در این میان بدن شما چند ثانیه زمان می‌خواهد تا آن را جبران کند. به منظور رسیدن اکسیژن بیشتر به عضلات بیشتری از بدن باید سعی کنید نفس‌های عمیق‌تری بکشید تا میزان اکسیژن بیشتری را وارد ریه‌هاتان کنید، تا به موجب آن تپش‌های قلب‌تان افزایش یافته و اکسیژن را به عضلاتتان برساند.
خبر خوب این است که اگر در چنین مواقعی نفس‌تان بگیرد کاملا طبیعی است – با این حال باید گفت که زمان نفس‌نفس زدن تا حدی زیادی به خود فرد ارتباط پیدا می‌کند. هر فرد آستانه‌ای برای این مسئله دارد و اگر قدم‌هایتان به اندازه کافی بلند باشد، در پایان نفس کم می‌آورید.
بر اساس میزان قدم‌هایتان، به نقطه‌ای خواهید رسید که این مسئله هر چه بیشتر در آن شرایط، وضع جسمانی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از افراد وقتی ۴ قدم برمی‌دارند اصلا دچار مشکل تنفسی نمی‌شوند و برخی از افراد با ۸ قدم و برخی با ۱۲ قدم. باید ببینید آستانه به نفس افتادن شما چند قدم است. در نخستین نفس‌نفس زدن‌ها به اکسیژن نیازی ندارید، اما بعد وارد مرحله تغییر می‌شوید که در واقع بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و دقیقا در چنین مرحله‌ای است که کمی خسته می‌شوید.
آیا راهکاری وجود دارد که بتوانید موقع پیاده‌روی، وضعیت تنفسی خود را کنترل کنید؟ پاسخ مثبت است. باید سعی کنید روی آمادگی جسمانی بدن‌تان کار کنید؛ هرچه بدن‌تان آمادگی جسمی بهتری داشه باشد، آستانه کم آوردن نفس‌تان هم به تعویق خواهد افتاد. در این‌جا به سه روش برای انجام این کار اشاره می‌کنیم.
از پله‌های بیشتری بالا بروید
تحقیقات نشان می‌دهد اگر دوست دارید پله‌ها را راحت‌تر طی کنید، بهتر است از پله‌های بیشتری بالا بروید؛ هرچه بدن‌تان بیشتر با این شرایط خو بگیرد، مهارت بیشتری در این زمینه به دست خواهید آورد. نیمی از مشکلات به این مسئله مربوط می‌شود که بدن شما کارایی و بازدهی لازم را برای بالا رفتن از راه‌پله را ندارد.
وقفه بیندازید
این یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد پرش‌های تدریجی در ماکزیمم VO2 شماست، ابزاری برای سنجش میزان درست مصرف اکسیژن شما. در نهایت، شناسایی و درک میزان کارایی و بازدهی تنفس اکسیژن و استفاده از آن شما را قادر می‌سازد که کار طاقت‌فرسایی مانند بالا رفتن از پله‌ها را به مدت طولانی‌تری انجام دهید. مثلا می‌توانید سری اول را با شتاب بالا بروید و موقع برگشت آهسته پایین بروید. یا مثلا دو پله را سریع رفته و بعد یک پله را آهسته بروید. از طرفی برای آمادگی جهت بالا رفتن از پله‌ها، می‌توانید سوار یک دستگاهِ دوچرخه ثابت شده و رکاب بزنید. وقتی سوار آن هستید، بهتر است برای ۶ ثانیه با شدت تمام رکاب بزنید و بعد مدت ۲۰ ثانیه آن را آهسته کرده و استراحت کنید. این کار باعث می‌شود در شرایطی که حجم کارتان را افزایش می‌دهید، میزان قدرت خروجی‌تان حفظ شود.
تقویت پایین‌تنه
نکته مهمی که باید به اصطلاح رمزگشایی کنید این است که ببینید آیا ریه‌هایتان اول خسته می‌شوند یا فقط پاهایتان خسته شده‌اند. اگر در موقعیت دوم هستید، باید سعی کنید تمرینات مربوط به پایین‌تنه را انجام دهید تا حسابی ورزیده شود. باید به طور مکرر و پیوسته برای هر پا اسکات بزنید. شما فکر می‌کنید که این فقط یک بالا رفتن ساده از پله‌هاست، در حالی که تمام وزن بدن‌تان به پاهایتان منتقل می‌شود و این نه تنها باعث دخالت و درگیر شدن بسیاری از عضلاتتان می‌شود، بلکه مستلزم کشش سه‌گانه است (حرکتی که در آن ران، زانو و قوزک پا دخیل است) چرا که باعث تقویت عضلات پا می‌شود. پیشنهاد ما حرکت زیر است:
پلکان
این حرکت برای تقویت استقامت شماست. برای این کار یک دمبل ۷ کیلویی در هر دستتان بگیرید، یک پایتان را روی یک نیمکت کوتاه یا پله و پای دیگرتان را روی زمین قرار دهید. بعد پای دیگر را هم از زمین بلند کرده و روی نیمکت سرپا بایستید. سپس پای اول و به دنبال آن پای دیگر را پایین بگذارید. این حرکت را در ۳ تا ۴ ست و ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.
اسکات
این حرکت برای تقویت مقاومت عضلات قسمت تحتانی بدن است. برای انجام آن سرپا ایستاده و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید، سینه جلو، شکم داخل و دست‌ها روی سینه و یا رو به جلو در حالی که کف آنها پایین باشد. سپس به آرامی بنشینید، باسن‌تان را به موازات شانه‌ها به پایین ببرید. و برای بلند شدن به پاشنه‌هایتان فشار بیاورید. این حرکت را در ۳ تا ۴ ست و با فواصل استراحت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه‌ای انجام دهید.
منبع:
الودکتر

5 1000
ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط با موضوع پرسش و پاسخ

پیشنهاد سردبیر

  • داروی پوكی استخوان مانع رشد سرطان سینه می شود
  • روزه داری در دوران بارداری
  • التهاب پروستات و روشهای درمانی آن
  • راه و روش تفهیم عذرخواهی به کودک
  • تاثیرات مختلف لایه برداری با سفیدآب
  • افسردگی فصلی را از میان ببرید
  • علل ابتلا به درد گوش
  • جراحی چاقی و تأثیرات آن بر کاهش بیماری دیابت
  • محبوبترین ها

  • افراد دیابتی سبزی های کم کربوهیدرات بخورند
  • درکبد علیرغم مقاومت به انسولین تری گلیسرید تولید می شود
  • کنترل تولید انسولین با حسگر حساس به اسید
  • آیا عفونت های روده با دیابت ارتباط دارد؟
  • تنظیم خورد و خوراک در جهت مقابله با دیابت
  • تحقیقات نشانگر شرکت پروتئومیکس برای تست CDx در امراض کلیوی
  • درمان دیابت با آموزش و پیشگیری
  • با خوردن ماهی از مبتلا شدن به دیابت جلوگیری کنید
  • رپورتاژ

  • صحبت‌های دکتر زهره‌السادات نوروززاده
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • اسباب‌بازی‌هایی که هوش و خلاقیت کودک ما را افزایش می‌دهند
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی