مشاوره زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان

climbing-stairs-1

چرا بالارفتن از پله سخت تر از پایین آمدن از آن است چرا نفسمان در مان بالارفتن از پله ها میگیرد علت این امر چیست ؟ آیا کلسترول خونمان بالاست ؟نفس نفس زدن ناشی از چه مشکلاتی درون بدن است ؟چرا کنترل تنفس هنگام بالاآمدن از پله ها مشکل است ؟کم آوردن نفس هنگام بالارفتن از پله را چگونه می توانیم جبران کنیم روش های موثر در این زمینه را در ادامه مطلب بخوانید.

 

معمولا عادت دارید از وضعیت استراحت خیلی سریع به سراغ کار دیگری بروید که کل این فرایند زیر ۱۰ ثانیه طول می‌کشد. این بدان معناست که شما در محیط خالی از اکسیژن قرار می‌گیرید و بعد به شرایط عادی بازمی‌گردید؛ در این میان بدن شما چند ثانیه زمان می‌خواهد تا آن را جبران کند. به منظور رسیدن اکسیژن بیشتر به عضلات بیشتری از بدن باید سعی کنید نفس‌های عمیق‌تری بکشید تا میزان اکسیژن بیشتری را وارد ریه‌هاتان کنید، تا به موجب آن تپش‌های قلب‌تان افزایش یافته و اکسیژن را به عضلاتتان برساند.
خبر خوب این است که اگر در چنین مواقعی نفس‌تان بگیرد کاملا طبیعی است – با این حال باید گفت که زمان نفس‌نفس زدن تا حدی زیادی به خود فرد ارتباط پیدا می‌کند. هر فرد آستانه‌ای برای این مسئله دارد و اگر قدم‌هایتان به اندازه کافی بلند باشد، در پایان نفس کم می‌آورید.
بر اساس میزان قدم‌هایتان، به نقطه‌ای خواهید رسید که این مسئله هر چه بیشتر در آن شرایط، وضع جسمانی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از افراد وقتی ۴ قدم برمی‌دارند اصلا دچار مشکل تنفسی نمی‌شوند و برخی از افراد با ۸ قدم و برخی با ۱۲ قدم. باید ببینید آستانه به نفس افتادن شما چند قدم است. در نخستین نفس‌نفس زدن‌ها به اکسیژن نیازی ندارید، اما بعد وارد مرحله تغییر می‌شوید که در واقع بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و دقیقا در چنین مرحله‌ای است که کمی خسته می‌شوید.
آیا راهکاری وجود دارد که بتوانید موقع پیاده‌روی، وضعیت تنفسی خود را کنترل کنید؟ پاسخ مثبت است. باید سعی کنید روی آمادگی جسمانی بدن‌تان کار کنید؛ هرچه بدن‌تان آمادگی جسمی بهتری داشه باشد، آستانه کم آوردن نفس‌تان هم به تعویق خواهد افتاد. در این‌جا به سه روش برای انجام این کار اشاره می‌کنیم.
از پله‌های بیشتری بالا بروید
تحقیقات نشان می‌دهد اگر دوست دارید پله‌ها را راحت‌تر طی کنید، بهتر است از پله‌های بیشتری بالا بروید؛ هرچه بدن‌تان بیشتر با این شرایط خو بگیرد، مهارت بیشتری در این زمینه به دست خواهید آورد. نیمی از مشکلات به این مسئله مربوط می‌شود که بدن شما کارایی و بازدهی لازم را برای بالا رفتن از راه‌پله را ندارد.
وقفه بیندازید
این یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد پرش‌های تدریجی در ماکزیمم VO2 شماست، ابزاری برای سنجش میزان درست مصرف اکسیژن شما. در نهایت، شناسایی و درک میزان کارایی و بازدهی تنفس اکسیژن و استفاده از آن شما را قادر می‌سازد که کار طاقت‌فرسایی مانند بالا رفتن از پله‌ها را به مدت طولانی‌تری انجام دهید. مثلا می‌توانید سری اول را با شتاب بالا بروید و موقع برگشت آهسته پایین بروید. یا مثلا دو پله را سریع رفته و بعد یک پله را آهسته بروید. از طرفی برای آمادگی جهت بالا رفتن از پله‌ها، می‌توانید سوار یک دستگاهِ دوچرخه ثابت شده و رکاب بزنید. وقتی سوار آن هستید، بهتر است برای ۶ ثانیه با شدت تمام رکاب بزنید و بعد مدت ۲۰ ثانیه آن را آهسته کرده و استراحت کنید. این کار باعث می‌شود در شرایطی که حجم کارتان را افزایش می‌دهید، میزان قدرت خروجی‌تان حفظ شود.
تقویت پایین‌تنه
نکته مهمی که باید به اصطلاح رمزگشایی کنید این است که ببینید آیا ریه‌هایتان اول خسته می‌شوند یا فقط پاهایتان خسته شده‌اند. اگر در موقعیت دوم هستید، باید سعی کنید تمرینات مربوط به پایین‌تنه را انجام دهید تا حسابی ورزیده شود. باید به طور مکرر و پیوسته برای هر پا اسکات بزنید. شما فکر می‌کنید که این فقط یک بالا رفتن ساده از پله‌هاست، در حالی که تمام وزن بدن‌تان به پاهایتان منتقل می‌شود و این نه تنها باعث دخالت و درگیر شدن بسیاری از عضلاتتان می‌شود، بلکه مستلزم کشش سه‌گانه است (حرکتی که در آن ران، زانو و قوزک پا دخیل است) چرا که باعث تقویت عضلات پا می‌شود. پیشنهاد ما حرکت زیر است:
پلکان
این حرکت برای تقویت استقامت شماست. برای این کار یک دمبل ۷ کیلویی در هر دستتان بگیرید، یک پایتان را روی یک نیمکت کوتاه یا پله و پای دیگرتان را روی زمین قرار دهید. بعد پای دیگر را هم از زمین بلند کرده و روی نیمکت سرپا بایستید. سپس پای اول و به دنبال آن پای دیگر را پایین بگذارید. این حرکت را در ۳ تا ۴ ست و ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.
اسکات
این حرکت برای تقویت مقاومت عضلات قسمت تحتانی بدن است. برای انجام آن سرپا ایستاده و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید، سینه جلو، شکم داخل و دست‌ها روی سینه و یا رو به جلو در حالی که کف آنها پایین باشد. سپس به آرامی بنشینید، باسن‌تان را به موازات شانه‌ها به پایین ببرید. و برای بلند شدن به پاشنه‌هایتان فشار بیاورید. این حرکت را در ۳ تا ۴ ست و با فواصل استراحت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه‌ای انجام دهید.
منبع:
الودکتر

5 1000
ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط با موضوع پرسش و پاسخ
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • ساده ترین و کم خطر ترین راه برای کاهش وزن
  • حس شادابی و نشاط بیشتر با این مواد
  • معضل ازدواج اجباری در جامعه ما
  • بررسی ارتباط بین کارکردن زیاد و بروز سکته قلبی
  • حلیم بادمجان با طعم لوبیا سفید
  • هرآنچه باید درمورد مرغ سبز بدانید
  • چالش های رشد کودکان در سنین پیش دبستانی (تا 6 سالگی)
  • سلامت مو با چرب کردن به آنها
  • محبوبترین ها

  • نازک شدن مو در مردان
  • چگونه با روش های خانگی شپش سر کودکان را درمان کنیم
  • آشنایی با فواید شیر برای مراقبت و زیبایی پوست
  • برطرف کردن خشکی پوست با کمک میوه ها وسبزیجات
  • علل بروز سیاهی برخی نقاط از بدن
  • در جوانسازی پوست اکسیژن درمانی چه نقشی دارد؟
  • فرق پیدا شدن کک و مک در زنان و مردان
  • 7 دلیل برای اینکه جراحی پلاستیک به اعتماد به نفس پایین کمک نمیکند
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • روش درمان ام اس از زبان دکتر علی تارات
  • سونوگرافی،ماموگرافی و رادیولوژی مهر ایرانیان
  • کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی رویال
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x