spanish-food-vocabulary-83-cooking-terms-kitchen

چه عواملی باعث لاغری و تناسب اندام جوانی مردم اسپانیا می شود ؟مردم این کشور چه نوع سبک تغذیه ای دارند و زندگی آن ها به چه صورت است راز سلامت جسمی آن ها در پیروی از چه  مواردی است؟ با گشت و گذار و نشست و برخاست با این مردم نتایج جالبی کسب کردیم آن ها پیاده روی ،دوری از استرس وتشویش ،وعده های غذایی مختصر را در وهله اول رعایت می کنند و در نظر میگیرند.

اگر به اسپانیا سفر کنید متوجه می‌شوید تنها افراد چاقی که در آنجا حضور دارند، توریست‌ها هستند. در اینجا به چند تفاوت بارز اروپایی‌ها با افراد سایر نقاط جهان در زمینه خوردن غذا و رژیم غذایی می‌پردازیم که حتما برایتان جالب خواهد بود.

 

این‌که می‌گویند اروپایی‌ها می‌دانند چطور از خودشان مراقبت کنند و غذا بخورند اصلا خنده‌دار نیست. در کل اروپایی‌ها نسبت به آمریکایی‌ها خوش‌اندام‌تر به نظر می‌رسند و این بیشتر به خاطر نوع غذایی است که می‌خورند. در واقع منظور ما از این‌که خوش‌اندام‌تر یا بهتر به نظر می‌آیند این است که افراد سالم‌تری هستند. اگر به اسپانیا سفر کنید متوجه می‌شوید تنها افراد چاقی که در آنجا حضور دارند، توریست‌ها هستند. در اینجا به چند تفاوت  بارز اروپایی‌ها با افراد سایر نقاط جهان در زمینه خوردن غذا و رژیم غذایی می‌پردازیم که حتما برایتان جالب خواهد بود.
۱.آنها چیزهای استرس‌آور را به زمان دیگری موکول می‌کنند
به نظر می‌آید که چیزی به نام استرس در اسپانیا وجود ندارد. مردم، جوان‌تر و در کل سالم‌تر به نظر می‌آیند؛ چرا که در جریان زندگی در حرکت بوده و نمی‌گذارند تشویش و استرس ناشی از عوامل بیرونی بر آنها تأثیر بگذارد. بسیاری از افراد در سایر نقاط جهان در تب و تاب نوعی ضرب‌الاجل هستند و تلاش می‌کنند تا پیش از آنکه زمان چیزی به پایان برسد آن را انجام دهند. هرچند می‌توان با این روش همه‌چیز را خیلی سریع و با کارایی بیشتر به پایان رساند، اما سلامت فیزیکی و روان ما به خاطر این وضعیت، خیل سریع منقضی می‌شود. وقتی استرس کمتری داشته باشید، نه تنها جوان‌تر به نظر می‌آیید، بلکه چربی شکمی‌تان هم کمتر خواهد بود.
۲. آنها همه‌جا پیاده‌روی می‌کنند
درست مثل نیویورک، رفتن به سر کار با خودروی شخصی در اسپانیا به اندازه استفاده از مترو و پیاده‌روی مقرون به صرفه و در دسترس نیست. البته شاید لازم به ذکر نباشد اما باید گفت هوا در اسپانیا فوق‌العاده است و طیف دمای زمستانی آن چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. سوای این قضیه، پیاده‌روی یکی از بهترین تمرین‌ها برای شماست چرا که باعث تقویت مفاصل شده و به هیچ نوع دستگاه خاصی برای انجام آن نیاز ندارید. اگر می‌خواهید بدانید که چه میزان کالری می‌سوزانید، وزن‌تان را در 0.57 Ibs ضرب کنید، مثلا یک زن ۷۰ کیلویی بعد از ۱.۵ کیلومتر پیاده‌روی، حدود ۷۹.۸ کالری خواهد سوزاند.
۳.آنها وعده‌های غذایی مختصر می‌خورند
تاپاس در اسپانیا چیزی شبیه پیش‌غذاست که به عنوان یک وعده غذایی سبک، طرفداران بسیاری دارد. یکی از بهترین تاپاس‌ها، تاپاسِ زیتون و کمی پنیر است. از طرفی تاپاس‌ها، بهترین میان‌وعده‌های غذایی محسوب می‌شوند. واقعا هیچ چیز خوشمزه‌تر از زیتون و پنیر خامه‌ای همراه آن نیست.
۴.آنها غذاهای بزرگ را تقسیم می‌کنند
اسپانیایی‌ها غذایی دارند به نام پائلا، که یک غذای سنتی است و مردم موقع خوردنش عادت دارند که آن را بین خودشان تقسیم ‌کنند چرا که مقداری که در رستوران سرو می‌شود واقعا زیاد است. به طور خلاصه باید گفت که یک بشقاب پائلا با حجم زیادی از برنج همراه با گیاهان تقت‌داده است که رویش با انواع غذاهای دریایی که در وهله اول صدف‌های خوراکی و میگو است، پوشانده شده است. این غذا، واقعا آدم را حسابی سیر می‌کند.
۵.آنها با عجله غذا نمی‌خورند
این یکی از نکات جالبی است که درباره اسپانیا و مردم آن وجود دارد. حین غذا خوردن، اکثر اسپانیایی‌ها علاقه زیادی دارند تا با افراد اطراف خود صحبت کنند تا بیشتر به غذا خوردن بپردازند. ممکن است گاهی اوقات غذا خوردن آنها ۲ ساعت هم طول بکشد؛ چرا که ممکن است چند بار و در وعده‌های کم برای خود غذا بریزند. این کار دو دلیل دارد: یکی این‌که باعث حفظ و تقویت ارتباط و پیوند با سایر افرادی می‌شود که در آن زمان از روز دوست دارید وقت‌تان را با آنها سپری کنید. و دوم این که این کار باعث می‌شود هر لقمه را با لذت خورده و عمیقا بجوید. واقعا چه چیزی بهتر از آنکه بخواهید آگاهانه و با دقت غذایتان را با سرعتی متوسط بخورید و پیش از آنکه بخواهید لقمه بعدی را به دهان ببرید، بگذارید لقمه اصلی حسابی هضم شود؟ شاید برای خیلی‌ها این عادت اسپانیایی‌ها خنده‌دار و مسخره باشد، اما به امتحانش می‌ارزد.
۶.آنها غذاهای سرشار از چربی می‌خورند
اروپایی‌ها عادت دارند هر آنچه را که سرشار از چربی باشد بخورند و به خاطر همین افرادی به مراتب لاغرتر هستند. علتش آن است که چربی‌های سالم مثلا چربی‌های موجود در پنیر و گوشت در پیتزا آنها را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد و همین باعث می‌شود که در کل روز، میل و هوس مصرف کالری بیشتر را نداشته باشند.
از آنجایی که ناهار در اسپانیا اغلب بین ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر و شام هم زودتر از ۹ تا ۱۰ شب خورده نمی‌شود، بهتر است چیزی بخورید که برای مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه دارد.
منبع: الودکتر
 

ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تقسیم بندی غذاها از نظر کیفی و ظاهری
  • راهی برای درمان یبوست در کودکان
  • اطلاعات مهم در مورد اشکال روی بسته بندی ها
  • استفاده زیاده از حد مکمل ها و سرطان
  • عکس هایی از انواع کاغذ ضدعفونی
  • تاثیر علم ژنتیک بر سرطان های مختلف
  • عکس های گل و گیاه کاسنی
  • کالری تمبر هندی
  • قوانین ، خصوصیات و اخلاقیات یک مدیرشایسته
  • غذاهای ادویه دار و تند از مرگ زودرس پیشگیری می کنند
  • نکات مهم غذایی پیش از بارداری [فیلم]
  • افزایش قد با اصلاح گودی کمر
  • عوارض واريکوسل | روش های درمان و جراحی واريکوسل
  • توصیه های طب سنتی برای از بین بردن تبخال
  • اصل مهم در رسیدن به سعادت در زندگی
  • محبوبترین ها

  • همه چیز در مورد این سندرم روانی
  • جامعه پذیری فرزندان
  • از میان برداشتن مشکلات روحی در میان مردم
  • برای رسیدن به اهدافتان بخوانید
  • آنچه از افسردگی می دانیم
  • راز و رمزهای موثر برای کسب موفقیت
  • افکار و تاثیرات مهم آن
  • برای مشورت کردن به سراغ چه کسانی برویم؟
  • ثابت کردن مهر و محبت به شریک زندگی
  • هدف از انجام مراقبه
  • دفع احساس استرس
  • کاهش سطح استرس با این توصیه ها
  • ارتباط با اطرافیان پس از ازدواج
  • روانشناسی تعصب و طرفداری از تیم های مختلف
  • منتقد درونی عامل مهم در بیماری افسردگی 2
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است