کم خوابی عوارض کم‌ خوابی خواب کافی و مناسب اختلالات خواب ابتلا به سندروم سوخت‌وساز

 

کم خوابی تاثیرات منفی زیادی بر سلامتی ما میگذارد خواب کافی شبانه هم می تواند خطر مرگ زودرس را از ما دور کند سلامت جسمی و روحی کسانی که به اندازه کافی می خوابند بیشتر است ، ۸ ساعت خواب روزانه برای همه لازم و ضروری است پیری زودرس و چروکیدگی صورت در افرادی که کم می خوابند بیشتر دیده می شود .

 

یکی از راز های سلامتی داشتن خواب کافی و با کیفیت شبانه است.

اگر انسان خواب کافی شبانه نداشته باشد نمی تواند از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار شود و این روند به مرور خطرناک نیز خواهد شد.

برخی معتقدند که ۸ ساعت خواب روزانه کافی است و برخی نیز ادعا می کنند که ۶ ساعت برای بدن آن ها کفایت می کند.

یک خانم ۴۶ ساله از انگلیس برای انجام آزمایش نتایج محرومیت از خواب داوطلب شد.

محققان ابتدا با اسکن صورت وی، پوست صورت او را بررسی کردند.

در پایان آزمایش منافذ پوست او دو برابر بزرگتر شده بودند و پوست او حالت برافروختگی پیدا کرده بود.
نتایج آزمایش

سارا پس از ۶ ساعت خواب شبانه

خانم سارا در پایان آزمایش اینچنین گفته:

“چهره ی من پیرتر از ۴۶ سال نشان می داد.

در طول روز بسیار تحریک پذیر و عصبی بودم و به سرعت احساس خستگی بر من غلبه می کرد!

لک هایی روی چانه ام ظاهر شدند و منافذ پوستم انقدر بزرگ شده بودند که از فاصله دور هم در آینه می توانستم آن ها را ببینم!

پوست من دیگر شفاف و درخشان نبود و یک هاله سیاه در زیر چشم هایم تشکیل شده بود ”

در مرحله اول آزمایش سارا فقط ۴ ساعت در شبانه روز می خوایبید . یعنی از ساعت ۲ الی ۶ صبح

او می گفت که احساس خستگی نمی کند ولی احساس می کند که به اندازه کافی استراحت نکرده است و در ساعت ۳ بعد از ظهر احساس خماری عجیب و غریبی می کرده است .

بعد از یک هفته او به مدت ۵٫۵ الی ۶ ساعت خواب شبانه داشت و بعد از چند روز او اظهار کرد که بیش از اندازه خسته است و کل روز در حالت خماری به سر می برد.

همچنین به علت افت شدید انرژی بدن وی نیاز مبرمی به مصرف شیرینی پیدا کرده بود!
علت چیست؟

پزشکان می گویند که با کمبود خواب هورمون کورتیزول یا همون هورمون استرس تولید می شود و فرد را عصبی و تحریک پذیر می کند.

همچنین کمبود خواب موجب فعال شدن غدد چربی بدن و ایجاد مشکلات پوستی می شود.

عدم استراحت کافی شبانه مانع ترشح هورمون رشد و ریکاوری بدن نیز می شود!

سارا بعد از ۸ ساعت خواب شبانه

در مرحله دیگری سارا کمتر از ۸ ساعت در شب نمی خوابید.

نتایج جالبی در کمتر از یک هفته به دست آمد.

مشکلات پوستی سارا به سرعت رو به کاهش رفت و او دیگر عصبی و تحریک پذیر نبود!

نت نوشت

ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا ورزشهای رزمی جزو پرورش اندام است؟
  • به سکته مغزی بدرود بگویید
  • انواع نوسانات استرس و تاثیرات کم و زیاد آن بر بدن
  • ارتباط میان اینترنت و بیماری های ویروسی
  • آزمایش خون ویراسکن وتعیین سابقه ی ابتلا فرد به عفونت های ویروسی
  • ترشک و بیماران کلیوی
  • آیا ممکن است مصرف فلوراید عوارض خاصی هم دشته باشد؟
  • ماست چه تاثیری بر دستگاه گوارش و پوست صورت دارد
  • معاینه حنجره و حلق ضروری است
  • برای کاهش تشنگی در ماه رمضان این نوشیدنی های سنتی بسیار عالی است
  • رونق دادن به وضع مالی با این روش ها
  • شیوه تازه پیشگیری از کوری ناشی از دیابت
  • فواید ترک سیگار از لحظه ی ترک تا چندین سال پس از آن
  • درد شکم ممکن است مربوط به کدام بیماری ها باشد
  • خطر سکته قلبی برای خانم های دیابتی
  • محبوبترین ها

  • داروی جدید دیابت که ترکیبی از دو داروست
  • آخرین توصیه ها در ارتباط با غربالگری دیابت و قند خون
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 در خانمهای جوان مبتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان
  • مصرف قندهای رژیمی برای افراد دیابتی
  • رفتن به سوی مرگ با این نشانه های پنهان دیابت
  • ترشح انسولین و پیر شدن سلولها
  • با رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی شاخص های التهابی دیابت نوع 2 کاهش میابد
  • مفید ترین ناشتایی برای مبتلایان به دیابت
  • بهبود متابولیسم گلوکز با تیازولیدن دیونها
  • بهبود بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با شمارش گامها در پیاده روی
  • آسیب های مرگبار افزایش قند خون
  • مکمل های گیاهی برای دیابتی ها
  • برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 چه روغنی خوب است؟
  • مبتلایان به دیابت از جوراب های هوشمند استفاده کنند
  • عوارض داروهای ضد بارداری در دیابتی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است