کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
vitaminb12articlememev2
از منابع ویتامین B12 چه میزان اطلاع دارید این ویتامین تاثیرات مفید زیادی بر سلامتی افراد مصرف کننده میگذارد خستگی، تمرکز ضعیف، حافظه بد، تحریک پذیری و افسردگی می تواند ناشی از کاهش این ویتامین در بدن ایجاد شود تخم مرغ ،انواع پنیر ،گوشت گاو ،خاویار ،غذاهای دریایی و شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب 12 هستند .

اگر سعی دارید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، باید مواد غذایی حاوی ویتامینB12 مصرف کنید. B12 ویتامینی است که برای کمک به عملکرد سلول‌های قرمز خون در بدن ضروری است. اغلب اوقات ویتامین B12 به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از مواد غذایی دریافت می‌کنید متصل می‌شود.

با اینحال، این ویتامین می‌تواند بصورت مصنوعی نیز به مواد غذایی افزوده شود تا به شما کمک کند دوز توصیه شده‌ی روزانه تان از ویتامینB12 را دریافت کنید. علاوه بر این، برای کسانی که ویتامینB12 کافی از رژیم غذایی‌شان دریافت نمی‌کنند، این ویتامین بصورت مکمل نیز موجود است.

اگر بدانید که ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد، دریافت مقدار مناسبی از این ویتامین، کار آسانی خواهد شد. هرچند ویتامین B12 می‌تواند بصورت مکمل غذایی مصرف شود، اما این ویتامین در غذاهای متداول بسیاری وجود دارد، که بهترین منبع هم به حساب می‌آیند. در اینجا چند ماده غذایی را معرفی می‌کنیم که اگر کمبود ویتامینB12 دارید، باید امتحان کنید:
۱. تخم مرغ

بخش زرد خام تخم مرغ، حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است. تخم غاز و اردک نیز دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامینB12 می‌باشند.
۲. پنیر

اگرچه تمام انواع پنیرها سرشار از ویتامینB12 نیستند، اما پنیر سوئیسی، پارمسان، موزارلا و فتا همگی حاوی ویتامینB12 هستند.

۳. گوشت گاو

گوشت کمر، دنده و راسته، همگی حاوی ویتامینB12 هستند. اما شقه گوشت گاو، بیشترین مقدار ویتامینB12 را دارد.
۴. گوشت بره

یک برش از شانه بره می‌تواند بیشتر از ۶۰ درصد دوز توصیه شده‌ی روزانه شما از ویتامینB12 را تامین کند.
۵. سخت پوستان

چه بصورت خام خورده شوند چه بخار پز یا کبابی، انواع مختلف سخت پوستان مانند حلزون یا صدف، سرشار از ویتامینB12 هستند. توجه داشته باشید که از نظر دین اسلام، برخی از سخت پوستان حرام شمرده می‌شوند.
۶. خاویار

هر چند معمولا فقط بعنوان یک چاشنی برای غذای بزرگتر خورده می‌شود، اما تخم ماهی می‌تواند بیش از ده برابر مقدار ویتامینB12 موجود در تخم مرغ، این ویتامین را فراهم کند.
۷. غذاهای دریایی

ماهی، خرچنگ، لابستر و هشت پا، تنها تعداد معدودی از مواد غذایی هستند که حاوی ویتامینB12 می‌باشند. شاید آنها غذاهای روزمره نباشند، اما شما کمبود ویتامینB12 دارید، باید سعی کنید راه‌های خلاقانه‌ای برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی تان پیدا کنید.
۸. شیر

شاید شیر، ساده‌ترین راه برای اضافه کردن ویتامین B12 به رژیم غذایی‌تان باشد. شما می‌توانید با پیدا کردن یک غلات صبحانه غنی شده با ویتامین B12، با یک تیر دو نشان بزنید. این کار، ویتامینB12 بدن شما را تکمیل می‌کند و به شما کمک می‌کند دوز روزانه مناسب از ویتامینB12 را دریافت کنید.
مطلب مرتبط:  ۶ فایده یوگا برای سلامت قلب

چرا مواد غذایی حاوی ویتامین B12 اینقدر مهم هستند؟

کمبود ویتامین B12، یک مشکل جدی در کشور است. اگر از خستگی، تمرکز ضعیف، حافظه بد، تحریک پذیری و افسردگی رنج می‌برید، یا نمی‌توانید در موقع کارتان درست فکر کنید، ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 باشید. مشکل خواب و دوره‌های هیجان شدید و روان پریشی نیز ممکن است بعلت کمبود ویتامین B12 اتفاق بیفتد.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 باشید، فورا به پزشکتان مراجعه کنید یا سعی کنید به رژیم غذایی‌تان، ویتامین B12 بیشتری اضافه کنید. رژیم‌های گیاهخواری نیز معمولا منجر به کمبود ویتامینB12 می‌شوند. بنابراین اگر گیاهخوار هستید، از طریق مکمل‌ها، ویتامینB12 بیشتری وارد رژیم غذایی‌تان کنید. خوردن یکی از این ۸ ماده غذایی به شما کمک خواهد کرد که ویتامینB12 مورد نیازتان را دریافت کنید.

مجله تناسب اندام

5 1000
ارسال شده در 29 شهریور 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • راه حلی گیاهی برای درمان سرماخوردگی
  • پیراشکی مکعبی شکل
  • تهیه صبحانه برای درمان لاغری
  • راه های کم کردن التهاب پس از استعمال وکس
  • نشانه های ابتلا به کمردرد و راه های درمان آن
  • سن بالا و پیشگیری از نازایی
  • ۳۵ میلیون ایرانی در معرض آلودگی هوا
  • پدر شدن از نظر علمی چه فایده هایی دارد
  • محبوبترین ها

  • دستورات رژیم لاغریِ پنج: دو بر چه مبنایی است
  • خشکی پوست شناگران
  • زبان دیگر یاد بگیرید تا آلزایمر را فراری دهید
  • بیماری صرع را چگونه تشخیص دهیم
  • لوازم آرایشی جنین خانم باردار را به خطر می اندازد
  • 7 نکته مهم درباره تناسب اندام و زندگی روزانه
  • راهکارهایی ساده برای کوچک کردن چال های پوستی
  • استرس روی تیروئید تاثیرات مختلفی خواهد گذاشت
  • رپورتاژ

  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • دکتر فرهت مجید فر جراح اندودونتیک دندان ها
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x