دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک

اما هنگامیکه شما زمان ایده‌آل تمرین کردن‌تان را شناسایی کردید، عاقلانه است که به آن پایبند بمانید. نه تنها ورزش کردن به یک روال تبدیل خواهد شد (مانند مسواک زدن دندان‌هایتان قبل از خواب، هرچه بیشتر قبل از ناهار به پیاده‌روی قدرتی بپردازید، زودتر به آن عادت خواهید کرد)، بلکه بدن شما نیز هوشمند است و به این زمان عادت می‌کند: «مطالعات نشان می‌دهند هنگامیکه بدن به ورزش کردن در یک زمان خاص در هر روز عادت کرد، بتدریج در آن زمان، بهتر از هر زمان دیگری در روز فعالیت می‌کند».

در اینجا جوانب مثبت و منفی مرتبط با ورزش کردن در زمان‌های مختلف روز را بیان می‌کنیم:

صبح

جنبه مثبت: شما از ازدحام پس از تمرین در باشگاه اجتناب خواهید کرد و قبل از صبحانه، ورزش را از لیست کارهایتان خط می‌زنید. بعلاوه تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش صبحگاهی، گرسنگی را مهار خواهد کرد. یک مطالعه که در Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شد، دریافت که افراد، به طور متوسط تنها پس از ۴۵ دقیقه ورزش صبحگاهی، دچار کاهش اشتها شدند ــ در مقایسه با کسانی که در ساعات بعدی روز ورزش کردند.

جنبه منفی: هنگامیکه شما خواب هستید، درجه حرارت بدنتان افت می‌کند و باعث می‌شود بدنتان در صبح، سفت و فاقد انعطاف پذیری باشد. از آنجا که انعطاف پذیری به مفاصل شما کمک می‌کند در طول تمرین در دامنه کامل حرکتی‌شان حرکت کنند، ممکن است در صبح زود، عملکرد مطلوبی نداشته باشید. و اگر شما هرگز یک فرد سحرخیز نبوده اید، سستی و رخوت شما در صبح می‌تواند به یک تمرین نیمه متمرکز و حتی آسیب دیدگی منجر شود.

ظهر

جنبه مثبت: زمان ناهار، بسته به کار شما، یک مهلت از پیش تعیین شده در طول روز است و برخلاف شب، احتمال کمتری وجود دارد که تمرین‌تان کنسل شود ــ مثلا بعلت کارهای اورژانسی خانه، دعوت به شام در لحظه آخر یا خستگی ساده پس از یک روز طولانی.

جنبه منفی: باید بدانید چه زمانی باید نهار بخورید. رفتن به باشگاه با شکم خالی بدین معناست که شما سوخت کافی برای یک تمرین کاردیوی خوب را در اختیار ندارید. کراک فورد توضیح می‌دهد: «برای گرفتن حداکثر نتیجه از تمرین‌تان باید به تغذیه توجه داشته باشید. اگر سوخت کافی نداشته باشید، به خوبی تمرین نخواهید کرد. اما خوردن یک وعده غذایی سنگین می‌تواند بعلت افت متعاقب سطوح قند خون، شما را بسرعت در یک وضعیت کمای غذایی قرار دهد که بر کارایی شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد». وی می‌افزاید: «اگر سوخت بیش از حد به بدنتان برسانید، احساس ناراحتی و خستگی خواهید کرد و عملکرد خوبی نیز نخواهید داشت».

در یک فضای ایده آل، شما ۶۰ دقیقه قبل از تمرین، یک ناهار سبک شامل مرغ کبابی و سبزیجات بخارپز می‌خورید. اما یک رویکرد واقع بینانه‌تر: در اواسط صبح از قطعات موز و کره بادام زمینی روی نان تست غلات کامل، بعنوان میان وعده استفاده کنید ــ پروتئین موجود در کره بادام زمینی به شما انرژی پایداری خواهد داد ــ سپس ناهارتان را پس از اتمام ورزشتان بخورید.

شب

جنبه مثبت: هر چه تمرین‌تان دیرتر باشد، دمای بدنتان بالاتر می‌رود و باعث می‌شود قابلیت ارتجاعی و قدرت عضلاتتان به حداکثر برسد. و همانطور که یک مطالعه منتشر شده در کرونوبیولوژی بین المللی نشان داده است، انواع خاصی از تستوسترون مرتبط با ورزش، در ساعات پایانی روز به حداکثر می‌رسد و در نتیجه شب را به زمان ایده‌آلی برای تمرین قدرتی تبدیل می‌کند.

جنبه منفی: تمام آن تعهدات پایان روز که ناگهان پدیدار می‌شوند، می‌توانند براحتی برنامه‌ریزی‌هایتان را بهم بزند. و با وجود تحقیقی که خلاف آن را نشان می‌دهد، برخی از افراد بعلت سطوح بالای آدرنالین که بعد از ورزش در بدنشان پمپاژ می‌شود، بسختی بخواب می‌روند. کراک فورد برای جلوگیری از هرگونه اختلال خواب توصیه می‌کند که تمرین شبانه‌تان را بلافاصله پس از کار یا حدود ۵:۳۰ عصر برنامه‌ریزی کنید.

منبع: مجله تناسب اندام

 

5 1000
ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط با موضوع پرسش و پاسخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی