oversleeping
بیشتر ما وقتی چهارشنبه از راه میرسد و ما نسبتا خسته از رختخواب بیرون میام، به خواب جمعه فکر میکنیم و دلمان را برای خوابیدن در این روز صابون میزنیم. اما دریغ از اینکه این عادت ما ساعت طبیعی خواب ما را بهم میزند و این باعث میشود ما در روزهای هفته کرخت و بی حوصله باشیم؛ با این حال خیلی‌ها خواب آخر هفته را بعد از چند روز کار زیاد، حیاتی و لازم می‌بینند اما حالا پزشکان هشدار می‌دهند که بهتر است روز تعطیل آخر هفته در رختخواب نمانید.

محققان در انستیتو معتبر کارولینسکا در سوئد می گویند، خوابیدن زیاد در روزهای شنبه و یکشنبه (برای ما ایرانی‌ها، پنج شنبه و جمعه) ریتم طبیعی بدن را به هم می‌ریزد و بیش از این که احساس خوب استراحت و در رفتن خستگی را ایجاد کند، به شما حس بدی می‌دهد.

سوزانا یرنلوف، روانشناس و محقق خواب، در این باره به «د لوکال» گفت: «بخشی از این به دلیل ساعت بدن است، بنابراین وقتی بیش‌تر از همیشه می‌خوابید، مثل این است که دچار جت لگ شده باشید و جت لگ هم سبب می‌شود کمتر سرحال باشید. اگر همیشه کم می‌خوابید و آخر هفته‌ها زیاد، ساعت بدنتان را به هم می‌ریزید…»

او یک توصیه جدی دارد: هر روز، سر یک ساعت خاص بیدار شوید و سر یک ساعت خاص بخوابید.

منبع: عصر خبر

ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • آموزش طبخ نان تافتون ساده
  • به راحتی آزمایشتان را بخوانید
  • در حین بازی به کودک مطالب جدید یاد بدهید
  • عاشورا- غذای ترکیه در ماه محرم
  • تاثیرات مثبت دین روی روح و روان
  • بالا رفتن آمار تومور مغزی در بین آقایان
  • چربی های شکم و پهلو را آب کنید
  • بلغور پلو با هویج و به
  • رژیم غذایی های کم هزینه
  • دلایل گریه کردن و انواع مختلف اشک
  • پرده برداری از اسرار سقوط جرثقیل ها بر حجاج
  • خانم هایی که حساسیت بهاری دارند این توصیه های آرایشی را بخوانند
  • همه چیز راجع به سنکوپ
  • ارتباط مهارت های حرکتی با حل مسائل ریاضی
  • بـهتـریـن فعالیتهایی که باعث سوختن چربی می شوند
  • محبوبترین ها

  • راه های درمان فشار خون
  • پیلاتس یا یوگا،کدام؟
  • ورزش های کم خرج ولی موثر را انجام دهید
  • آموزش تصویری ورزشی برای بیخوابی
  • اشتباهات رایج درهنگام تمرین
  • برنامه 56 روزه شوک دهنده برای رشد عضلات سینه
  • با دویدن از بروز بیماری های زانو جلوگیری کنید
  • ناشناخته ترین ورزش های باستانی ایرانی
  • جنبه های مثبت و منفی وسایل ورزشی پارک ها
  • تکنیکهایی برای بدست آوردن انرژی مجدد پس از ورزش
  • بدست آوردن تناسب بمعنای بر طرف کردن عیبها است
  • بدون چاقی عضلات را حجیم کنید
  • آموزش تصویری از بین بردن چربی با ورزش یوگا
  • با این ورزش ها پاها را قوی کنید
  • مقدار عضله و چربی خود را بررسی کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است