androidonlinenewsimage-aspx
پای گوجه فرنگی برای طرفداران غذا با طعم گوجه و غذاهای قرمز انتخاب خوبی است ریحان ،گوجه فرنگی ،پیاز ،پنیر ،سس مایونز و سس تند مواد لازم برای تهیه آن هستند این غذا در فر تهیه می شود و زمان مناسب برای طبخ آن 45 دقیقه تا یک ساعت تخمین زده می شود بهتر است طرفداران پای گوجه فرنگی به این مطلب نگاهی بیندازند.

خمیر پای گوجه فرنگی

 

یک عدد پیاز قرمز خرد شده

گوجه‎فرنگی 3 تا 4 عدد

ریحان ریز شده نصف پیمانه

پنیر موتزارلا 1 پیمانه

پنیر پارمزان 1 پیمانه

سس مایونز ¾ پیمانه

سس تند مانند تاباسکو 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

  • برای: 6 نفر
  • زمـان: 45 دقیقه تا یک ساعت
  • روش: آسان

 

فر را از قبل روی 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیر پای را در فر قرار داده و به مدت 8 تا 10 دقیقه یا بیشتر بپزید تا کمی طلایی شود. (اگر خمیرتان فریز شده است، باید کمی بیشتر آن را بپزید. اگر از خمیر خانگی استفاده کنید، ابتدا آن را فریز کنید، سپس با فویل آلومینیومی باز کنید، آن را برای 20 دقیقه بپزید، بعد فویل را بردارید و برای 10 دقیقه دیگر بپزید).

گوجه‌فرنگی‌ها به صورت افقی به دو نیم تقسیم کنید، آب اضافی آن‌ها را گرفته و درشت خرد کنید تا تقریباً 3 فنجان گوجه خرد شده بدست آید. تا آنجا که می توانید آب گوجه‌های خرد شده را با استفاده از حوله کاغذی (حوله تمیز مخصوص پاک کردن ظرف‌ها) بگیرید.

پیازهای خرد شده را روی خمیر پای از پیش پخته پخش کنید. گوجه‌های خرد شده را روی پیازها قرار  داده و ریحان ریز شده را روی گوجه‌ها بریزید. (برای ریز کردن ریحان، برگ‌های آن را رو هم بچینید، آن ها مثل سیگار بپیچید و از یک انتهای شروع به برش سیگار در قطعات نازک کنید)

در کاسه‌ای متوسط هر دو پنیر را رنده و با هم مخلوط کنید. پنیر رنده شده، مایونز، سس تند مانند تاباسکو (Tabasco)، مقدار کمی نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط باید به غلظت یک گوله برفی چسبناک باشد. مخلوط پنیر را روی گوجه‌ها پخش کنید.

پای را در فر قرار داده ، تا وقتی که پف کند و قهوه‌‎ای شود، حدود 25 تا 45 دقیقه بپزید.

آشپزی

 

ارسال شده در 31 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • تعریف هایپراکسی و هیپوکسی
  • 6 دلیل برای مصرف مرکبات تازه
  • اصلی ترین علائم سرطان در آقایان
  • گل کلم لقمه ای و بسیار لذیذ
  • استرس آلرژیکی
  • شکست خوردن در یک رابطه عاطفی
  • اک مک زیتون و فلفل
  • 6 روغن ضروری برای درد میگرن
  • تا می توانید میوه و سبزیجات سبز استفاده کنید!
  • پلو با سه سبزی -هر 100 گرم 96 کالری
  • سرفه های خشک و دردناک کودکان
  • اقدامات لازم برای مقابله با نیش خوردگی کودکان
  • خطراتی که از دادن شیر به کودک به وجود می آید
  • نصف دوز واكسن آنفلوآنزا براي جوانان كافي است
  • افتادن در دوران پیری
  • محبوبترین ها

  • زوال عقل با عفونت دندان
  • راز طول عمر مرد دویست و پنجاه ساله
  • پیر نشدن با این استفاده از این روش ها
  • اصول مراقبتی برای سالمندان کم توان
  • نجات دهنده سالمندان از پیری
  • خطر مشکلات ریوی برای سالمندان
  • ارتباط میان آلزایمر و کم شدن وزن
  • مراقبت از ذهن با این کارها
  • کشف ژن روند پیری
  • سالمندان و مراقبت از خود
  • اهمیت رسیدگی به سیستم ایمنی در سالمندان
  • مراقبت از حافظه با پیشگیری از این موارد
  • شوخ طبعی زیاد در سالمندان را جدی بگیرید
  • روشی جدید برای درمان بی خوابی
  • عصا و دانستنی های مهم در مورد آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است