how-to-prolong-your-life-through-morning-exercise

ورزش صبحگاهی فایده های زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد و می تواند در رفع استرس و اضطراب ما نقش زیادی ایفا کند برخی تمرینات مانند پلانک،کشش سوپرمن،کشش کنجی، نشستن مقابل دیوار و حرکت کششی تاثیرات زیادی بر افزایش قوای بدن میگذارند .

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که ورزش نمی‌کنند در مقایسه با افرادی که به لحاظ فیزیکی فعالیت‌های بیشتری دارند، میزان تحلیل ناحیه هیپوکامپال مغزشان به خاطر استرس بیشتر می‌شود.

 

آیا صبح‌ها به ذهن‌تان هم غذا می‌دهید؟ تمرین و ورزش باعث افزایش زایش و رشد سلول‌های عصبی جدید در مغزتان می‌شود – مؤلفه‌هایی که به وفور در مغزتان وجود داشته و به خاطر استرس، میزان فعالیت‌شان کم شده یا از بین می‌روند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که ورزش نمی‌کنند در مقایسه با افرادی که به لحاظ فیزیکی فعالیت‌های بیشتری دارند، میزان تحلیل ناحیه هیپوکامپال مغزشان به خاطر استرس بیشتر می‌شود. در اینجا به یک‌سری ورزش‌هایی اشاره می‌‌کنیم که می‌توانید روز خود را با آنها شروع کنید.
پلانک
این تمرین باعث تقویت وزن بدن بر روی زانوهایتان می‌شود. طی این حرکت باید پاهایتان را از زمین بلند کنید تا زمانی که بتوانید آن را به موازات زمین نگه دارید. در این حرکت باید بالاتنه‌تان را سفت نگه داشته و تا جایی که می‌توانید آن را در همین حالت حفظ کنید.
کشش سوپرمن
در این تمرین، باید روی شکم‌تان دراز بکشید و بازوها و پاهایتان را چند سانت از زمین بلند کنید. در واقع در این حالت درست مثل سوپرمنی می‌شوید که دارد پرواز می‌کند. این حرکت، نوعی حرکت یوگا و پیلاتس است که به افزایش جریان خون کمک خواهد کرد.
کشش کنجی
در این حرکت، رو به کنجِ یک اتاق بایستید. آرنج‌تان را به اندازه ارتفاع شانه‌هایتان بالا بیاورید. پیشانی، آرنج و کف دست‌تان را رو به کنج دیوار قرار دهید. حالا به سمت کنج خم شده و عضلات سینه و پشت‌تان را سفت و منقبض کنید.
نشستن مقابل دیوار
سعی کنید پشت به دیوار تکیه داده و پاها و باسن‌تان هم حدود ۵۰ سانت با زمین فاصله داشته باشد. بعد پشت خود را روی دیوار و به سمت پائین سُر داده تا زمانی که پاهایتان با زمین یک زاویه ۹۰ درجه درست کند، حتمن حواستان باشد که زانوهایتان پشت قوزک پا قرار نگیرند.
حرکت کششی
روی زمین بنشینید در شرایطی که پاهایتان را ضربدری در هم قرار داده‌اید. در این حالت، هر دو دست را روی زانو قرار داده و سعی کنید زانوهایتان را به سمت زمین فشار دهید.
منبع: الودکتر

ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • ورزش چگونه موجب افزایش باروری در خانم‌ها و آقایان می‌شود؟
  • آگاهی های لازم قبل از اقدام به کراتینه کردن مو
  • تاثیرگذار ترین ترفندها برای تناسب اندام
  • استفاده از سالبوتامول برای سنین پایین
  • تست های مهم برای غربالگری سلامتی مردان
  • چطور میتونم از گود شدن کمرم جلوگیری کنم؟
  • ویتامین دی و دریافت آن
  • چه عواملی باعث سندرم Aase میشود؟
  • مبتلاشدن به دیابت و این دانستنی های مهم
  • ۸ علت برای اینکه از بینی بزرگ خوشتان بیاید
  • علل و عوامل موثر در انتخاب جنسیت نوزاد توسط زوجین
  • آخرین آمار از شادی مردم ایران
  • پیشنهادات روانشناسی برای درمان ترس اجتماعی
  • یک ترشی خانگی خوش رنگ با لبو
  • صحبت از مشکلات برای اطرافیان
  • محبوبترین ها

  • نکات پرفایده و موثر برای والدین و تربیت فرزندان
  • کنترل مشکلات روحی ناشی از بیماری ها
  • تشکیل زندگی و سلامت روان
  • استرس چند نوع است
  • جلب رضایت اطرافیان
  • آیا رنگ صورتی بعنوان انتخاب رنگ لباس خوب است؟
  • درباره لبخند زدن این حقایق رابه یاد داشته باشید
  • ممنوعیت های دوران نامزدی
  • تخریب کنندگان احساسات فردی
  • نبود سلامت روان در فرزندان
  • از پیری ترس دارید؟پس عمرتان کوتاست
  • روانشناسی مالی تان چگونه است!
  • برملا کردن شخصیت با پروفایل
  • با دمدمی‌مزاج ها اینگونه باشید
  • بخاطر متعادل کردن چاکراها مواد غذایی را اصلاح کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است