میان وعده های مناسب برای نوجوانان مصرف غذاهای غیرخانگی الگوی صحیح تغذیه اطفال استفاده از روش های غلط کنترل وزن

تغییرات مختلف در خواب و خوراک کودکان در فصل تابستان باعث بروز اختلالاتی در روزهای اول مدرسه در آن ها خواهد شد فضای جدید و تغییر ساعات خواب اثرات مختلفی بر اشتهای فرزندمان خواهد گذاشت بهتر است والدین در این زمینه برنامه ریزی کنند و خواب و خوراک فرزندشان را متناسب با مدرسه رفتن آنان تنظیم کنند .

همزمان با بازگشایی مدارس گروه‌های سنی مختلف کودکان و نوجوانان وارد عرصه جدیدی از درس و تلاش و کوشش می‌شوند و خود را برای کسب علم و آگاهی آماده می‌کنند. در این بین وجود عادت‌های رفتاری و غذایی مناسب می‌تواند روند یادگیری و علم‌آموزی دانش‌آموزان را تا حدود زیادی بهبود بخشیده و آنان را با روحیه‌ای شادتر وارد این عرصه کند.

البته گروه‌هایی مانند کلاس‌اولی‌ها هستند که به‌عنوان تازه‌وارد شناخته می‌شوند و بالطبع از حساسیت زیادی برخوردارند که تلاش دوچندان والدین و مربیان مدرسه را به خود جلب می‌کند.

در این رابطه محمود خدادوست ــ مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت به نکاتی دراین‌باره اشاره و اظهار داشت: کلاس‌اولی‌ها و به‌طور عمومی کسانی که وارد سال تحصیلی جدید می‌شوند با توجه به اینکه در سه ماه تابستان به استراحت مشغول بودند دچار تغییراتی در خواب و خوراک می‌شوند که با شروع فصل تحصیلی باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: والدین باید توجه داشته باشند کودکانشان به‌موقع به رختخواب بروند و اگر در تعطیلات تابستان عادت به شب‌نشینی داشتند با شروع پائیز طوری برنامه‌ریزی کنند که حداکثر تا 10 شب فرزندانشان به‌خواب بروند تا صبح روز بعد با حالی خوش و بدون کسالت بیدار شده و در کلاس درس حاضر شوند.

خدادوست با اشاره به اینکه خوردن صبحانه کامل و مقوی از موارد مهمی است که باعث افزایش تمرکز و انرژی بیشتر هم در کودکان و بزرگسالان می‌شود، به بسیج پزشکی گفت: علی‌رغم مفید بودن لبنیات برای کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود قبل از خواب استفاده شود چرا که لبنیات به‌دلیل خاصیت آرامش‌بخشی فرد را در طول روز دچار کسالت می‌کند.

وی ابراز کرد: بهتر است صبحانه حاوی غلات، پروتئین، قند مانند کره، مربا، عسل، خامه و نان تازه باشد چرا که علاوه بر مفید بودن از طرفی شادی‌آور بوده و کودکان را سر ذوق می‌آورد.

مشاور وزیر بهداشت به میان‌وعده دانش‌آموزان اشاره کرد و ضمن توصیه به خوردن تنقلات سالم مثل مغزها خوردن خوراکی‌های غیرمجاز مثل پفک، ترشک‌ها و غیره را مضر و مانع آرامش و یادگیری دانش‌آموزان دانست و تأکید کرد: بهتر است بچه‌ها میان‌وعده را از منزل ببرند تا اینکه از بوفه مدارس خوراکی‌های ناسالم تهیه کنند.

شفا انلاین

ارسال شده در 1 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه , سلامت کودک

پیشنهاد سردبیر

  • گام به گام برای درست کردن یک صبحانه انرژی زا و مقوی
  • نکاتی مهم در رابطه با شکستگی آلت
  • ترکیب طبیعی گیاهان آرام بخش
  • آیا قره قروت نیز برای بدن مفید است؟
  • زندگي سالم؛ قويترين دارو
  • ایجاد آسیب در مغز و بوجود آمدن افسردگی
  • میوه های تاثیرگذار درهضم غذا
  • ویژه بانوان باردار! انجام این حرکات ورزشی را فراموش نکنید
  • محبوبترین ها

  • نرمال بودن جنین بشرط تغذیه صحیح مادر
  • در دوران بارداری با ورم دست و پا چیکار کنیم؟
  • شیردهی مادران روزه دار
  • هپاتیت ب و جنین!
  • زنان باردار هرگزبه سونا نروند
  • کم کردن خطر معلولیت و ابنورمالیتی در جنین با این کارها
  • بهترین تن پوش بارداری
  • زایمان طبیعی قد بلندها
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • لیفتینگ با نخ
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است (New Loc)