دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

کنترل قند دیابتی ها

دیابتی ها چگونه میتوانند قندشان را کنترل کنند؟چه راه ساده ای برای کنترل قند دیابتی ها وجود دارد؟آیا میدانستید با یک کار ساده میتوانید قندتان را کنترل کنید؟آیا میدانید این کار بدون هزینه است؟کار روزمره و راحتی را در ادامه به شما معرفی میکنیم که میتواند در کنترل قند خون موثر باشد و اثرات آن را میتوانید خودتان ببینید.

انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده که انجام ورزش در کنار پرهیزهای غذایی، مصرف منظم داروها و مدیریت استرس، یکی از بهترین گام ها برای مدیریت دیابت محسوب می شود.

مطالعات نیز نشان داده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که در هفته حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی می کنند و 7 درصد از وزن بدن خو را از دست می دهند، شانس بسیار بالایی برای کاهش خطر عوارض ناشی از دیابت دارند. یکی از بهترین تمرینات ورزشی در این میان، پیاده روی است چون کمترین آسیب را نسبت به ورزش های دیگر به مفاصل و رباط ها می رساند. بسیاری از طرفداران سلامت معتقدند که هدف از پیاده روی باید برداشتن حداقل 10 هزار گام در روز معادل 5 مایل باشد. مزایای برداشتن این تعداد گام برای مبتلایان به دیابت نوع 2 از این قرار است:

کنترل بهتر قند خون: در مبتلایان به دیابت نوع 2 قند خون بیش از حد بالا می رود اما ورزش به بدن کمک می کند از این قند به عنوان انرژی استفاده کند. در واقع ورزش منظم می تواند به بهبود هموگلوبینA1C کمک کند.

کنترل وزن: این که چه میزان کالری می سوزانید، به سن، ورزن، و شدت ورزش بستگی دارد. با این حال پیاده روی بهترین راه برای رسیدن به اهداف مدیریت وزن در مبتلایان به دیابت است. فقط به یاد داشته باشید همانطور که نیاز به سوزاندن کالری برای کاهش وزن دارید، باید در کنار آن از یک رژیم غذایی سالم برای تنظیم متابولیسم بدن نیز پیروی کنید.

بهبود سلامت قلب: افراد مبتلا به دیابت دو تا 4 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. این در حالی است که ورزش های هوازی به تقویت قلب و بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می کند. فشار خون و کلسترول بد خون یا همان ال دی ال نیز در اثر پیاده روی کاهش یافته و این خود راهی است برای بهبود سلامت قلب.

رهایی از استرس: مدیریت دیابت نوع دو خود می تواند یک فرایند استرس زا باشد و یک راه خوب برای انتشار اندورفین، یعنی هورمون احساس خوب و کنترل استرس، پیاده روی است. این در حالی است که افراد مبتلا به دیابت بیشتر از غیر دیابتی ها در معرض ابتلا به افسردگی و اضطراب هستند و ورزش می تواند یک راه عالی برای مراقبت از سلامت عاطفی این افراد باشد.

خواب بهتر: ورزش منظم در طول روز به بهبود خواب شبانه نیز کمک میکند و این به معنای کنترل بهتر قند خون و در نهایت کنترل موثرتر دیابت نوع 2 است.

عوارض کمتر دیابت: دیابت کنترل نشده می تواند منجر به مشکلات جدی سلامت از جمله رتینوپاتی دیابتی، زخم پای دیابتی، مشکلات کلیوی و آسیب های عصبی شود. ورزش و بخصوص پیاده روی روزانه برای مدیریت دیابت و کاهش خطر ابتلا به این عوارض موثر است.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 4 مهر 1395 توسط با موضوع دیابت , ورزش و سلامتی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x