summer-sports

ورزش تاثیرات زیادی بر سلامتی و جوانی ما خواهد گذاشت شادی و انرژی زیادی دریافت خواهید کرد  ترشح آندروفین،افزایش  کیفیت خواب، بهبود گردش خون و افزایش  اعتمادبه‌نفس با کمک ورزش امکانپذیر خواهد بود اگر به جوانی و شادابی خود اهمیت میدهید پیشنهاد می کنیم ورزش و تحرک  را از یاد نبرید و به زیبایی و ظاهر خود اهمیت بیشتری دهید یک از راههای جوانسازی ورزش و تحرک بدنی است .پوست سالم و جوان به کمک ورزش به دست می آید.

ورزش مزیت‌های زیادی دارد ازجمله تقویت و حفظ حالت فیزیکی بدن. درواقع، ورزش علاوه بر ایجاد انرژی و حالت شادی، باعث جوانی فرد می‌شود

 

ورزش سرعت  روند پیری را کاهش می‌دهد و اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد.برای ورزش کردن  کافی است به هر صورتی که می‌توانید فعالیت بدنی داشته باشید تا از مزایای آن بهره ببرید. اما ورزش چگونه باعث جوان ماندن فرد می‌شود؟* هر نوع ورزشی مانند نوشیدنی انرژی‌زا عمل می‌کند. پس از ورزش کردن هوشیاری و انرژی بالا می‌رود. بنابراین، ورزش باعث می‌شود ظاهر جوان و با نشاطی پیدا کنید.
* ورزش می‌تواند کیفیت پوست را افزایش دهد و روند پیری را آهسته کند. پوست سفت می‌تواند ظاهر جوانی به فرد بدهد.
* با بهبود گردش خون می‌توان کیفیت فعالیت جنسی  را بهتر کرد.
* با بالا رفتن سن حرکت‌ بدن کند تر می‌شود. اما با ورزش اندام های بدن انعطاف ‌پذیر و چابک تر می‌شود. بنابراین با ورزش کردن به‌طور منظم فرد ظاهر جوان‌تری پیدا می‌کند.
* با افزایش، سن فرد کمی خمیده راه می رود اما در صورت ورزش منظم، حالت بدن بهبود پیدا می‌کند.  با ورزش منظم ، تراکم استخوان و توده عضله تغییر پیدا می‌کند و این امر ظاهر جوان به فرد می‌ بخشد.
* ورزش می‌تواند کیفیت خواب را افزایش دهد. وقتی چرخه‌ خواب طبیعی باشد،  پوست و ظاهر کلی بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این امر یکی از رازهای داشتن ظاهر جوان است.
* ورزش باعث ترشح آندروفین می شود که تاثیر  مثبتی دارد و باعث شادی و نشاط فرد می شود؛ این حالت در ظاهر فرد نیز تأثیرگذار است.
* ورزش روند سوخت ‌وساز بدن را بالا می‌برد و کمک می‌کند کالری به‌ طور مؤثری مصرف شود.
* با افزایش سن خطر بیماری قلبی عروقی بیشتر
می شود. اما با ورزش کردن به‌طور منظم این خطر  به طور چشمگیری کاهش می یابد.
* با بالا رفتن سن ذهن می‌تواند تأثیر گذاری خود را از دست بدهد.اما با ورزش می‌توانید حافظه و مغز را تقویت و روند تأثیرگذاری پیری روی مغز را کند کنید.

منبع: روزنامه خراسان

 

ارسال شده در 8 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • معیارهای اندازه گیری در نوار قلبی را یاد بگیرید
  • افزایش شادی با این روش ها
  • نورالژی عصب سه‌قلو چه نوع اختلالی است ؟
  • احساس داغی در پاها
  • در انتخاب میوه افراد دیابتی احتیاط کنند
  • اگر شما هم نمی دانید باید آجیل بخورید یا نه! بخوانید
  • چطوری درباره سلامت خود باخبر شویم
  • پیشگیری از آسیب به پوست در فصل پاییز
  • دستور سالاد سالم: سالاد یونانی
  • اطلاعات کامل درباره خیانت در زناشویی
  • اقامتگاهی مخصوص گریه
  • چه روزی آلزایمر به سراغتان می آید؟
  • هرگز بند ناف کودک را چرب نکنید
  • در فصل گرما خیار را به برنامه غذایی تان اضافه کنید
  • حقایقی در رابطه با نوروفیدبک
  • محبوبترین ها

  • با نوجوانم چگونه تا کنم؟
  • نحوه برخورد با بیماران پارانوئیدی
  • کارهای لازم برای افزایش شادی در زندگی
  • در اولین برخورد طرف مقابلتان را بشناسید
  • درمان به روش آکت یا ACT چه مزایایی دارد.
  • از استرس چه می دانید؟
  • کمک به درمان افسردگی با این مکمل
  • علت پیدایش ویژگی های مردانه درون زنان
  • چگونه افراد افسرده احساس آرامش کنند
  • ارتباط با دوستان و تاثیرات آن روی جوانان
  • نکاتی در مورد رفتار های ناخواسته
  • علت بهتر بودن وضعیت خوش‌بین‌ها چیست؟
  • کم تحرکی چه عوارض روحی و روانی در پی دارد
  • هرآنچه درمورد بهداشت روان باید بدانید
  • آزمون جالب و ساده روانشناسی امروز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است