leg-kick
به نظر شما چرا همه ی ورزش ها نیاز به انجام حرکات کششی دارند؟! همیشه مربیان حرفه ای قبل و بعد از ورزش به شاگردهای خود حرکات کششی متنوعی را توصیه میکنند؛ و از آن گذشته، متخصصان ورزشی، تاکید زیادی بر انجام حرکات کششی در طول روز دارند. این تأکیدها نشان میدهد که همان حرکات کششی ساده که همه ما آن ها را بلدیم، میتواند تأثیر بسزایی در سلامت کامل بدن ما داشته باشند. در ادامه فواید این حرکات را بررسی میکنیم؛ با ما همراه باشید.

از بین رفتن درد

ماهیچه‌ها از میوسیت‌ها یا سلول‌های فیبرماهیچه‌ای تشکیل شده‌اند. وقتی ماهیچه‌ای را می‌کشیم فیبرهای ماهیچه، حداکثر طول خود را پیدا می‌کنند و این باعث می‌شود فیبرهایی که نامنظم شده اند دوباره در یک ردیف قرار بگیرند. دریک ردیف قرار گرفتن فیبرهای ماهیچه‌ای به بازسازی بافت کمک می‌کند و درد ماهیچه را کاهش می‌دهد. همچنین حرکات کششی فک می‌تواند به بهتر شدن سردردهای تنشی که بر اثر استرس، خستگی یا انقباض عضلات صورت و گردن ایجاد می‌شوند، کمک کند.

سلامت قلب

دانشمندان می‌گویند کشش ماهیچه‌ها می‌تواند به اندازه تمرینات ورزشی برای قلب مفید باشد. در سال ۲۰۱۴، محققان هلندی ـ آمریکایی در مطالعه‌ای پی بردند حرکات یوگا به اندازه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در کاهش ریسک بیماری‌های قلبی ـ عروقی مفید است.

سلامت مفاصل

حرکات کششی با بلندتر کردن ماهیچه‌ها به انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می‌کند و گستره حرکت مفصل را افزایش می‌دهد.

شادی‌آور

حرکات کششی باعث آزاد شدن دوپامین می‌شود. دوپامین هورمونی است که در مغز ترشح می‌شود و بر واکنش‌های عاطفی تاثیر می‌گذارد و احساس شادی را در ما افزایش می‌دهد. چند لحظه دست از کار کشیدن و انجام دادن حرکات کششی شانه‌ها به آرامش ذهن و جسم کمک می‌کند.

درمان قوز

سفت شدن ماهیچه‌های قفسه سینه اغلب، عامل قوزپیدا کردن بیشتر افرادی است که بیشتر ساعت‌های روز پای رایانه می‌نشینند. کشش ماهیچه‌های سینه‌ای یکی از راه‌های کاهش درد قسمت‌های بالایی پشت است.

نابودکننده دیابت

حرکات کششی سطح قند خون را کاهش می‌دهند. مطالعه‌ای که در هاوایی انجام شد نشان داد ۲۰ دقیقه حرکات کششی، باعث پایین آمدن سطح گلوکز خون می‌شود. محققان براین باور هستند این حرکات، با گشادتر کردن رگ‌های خونی در ماهیچه‌ها و مفاصل، به جذب بهتر گلوکز توسط سلول‌ها کمک می‌کند.

کاهش کلسترول

محققان هندی در تحقیقی درمورد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر به این نتیجه رسیدند که انجام حرکات کششی یوگا در کنار تغذیه سالم، بیماری این افراد را تا ۲۰ درصد بهبود بخشیده و سطح کلسترول خون آنها را کاهش داده است.

افزایش قدرت

مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان داد پس از ده هفته انجام حرکات کششی ماهیچه ساق پا، قدرت این ماهیچه تا ۲۹ درصد افزایش یافت.
منبع: گیاه یاب

ارسال شده در 6 مهر 1395 توسط writer.m با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • از بین بردن پوسته‌ها و ترک های روی لب ها
  • تفاوت میان انواع ازدواج های سنتی و مدرن
  • شفافیت بیشتر وسایل آشپزخانه با این روش
  • درمان خانگی برای تنفس راحت
  • تحریک اشتهای خردسالان با این غذا
  • عادات تغذیه ای ناسالم در بین ایرانی ها
  • رابطه بین عصبی بودن و زیاد خوردن
  • داروی ایرانی “ام اس” انحصار جهانی آمریکاییها را شکست
  • دانستنی هایی راجع به شانس
  • چه کار کنیم که ابروها شکل مناسبی داشته باشند
  • افزایش درجه حرارت بدن
  • افزایش سلامت دهان و دندان در جامعه
  • روش و شیوه سونوگرافی 3 بعدی یا 4 بعدی چگونه است؟
  • افزایش روز افزون سرطان در کشور
  • بدون تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف نکنید
  • محبوبترین ها

  • اسپری که زخم پای دیابتی ها را درمان می کند
  • داروي ضد افسردگي، تاثير شيمي درماني را تقويت مي‌كند
  • نیاز به ویتامین D در افراد با اضافه وزن زیاد و مبتلا به استئوآرتریت
  • داروهاي رماتيسم عوارض جانبي زيادي به همراه دارند
  • استفاده از گلوکز آمین و زیاد شدن طول عمر
  • داروي جديد جلوگيري از پيشرفت سرطان‌هاي دستگاه گوارش
  • راهنمایی در ارتباط با سایتومل
  • آشنایی بیشتر با داروی نیتروگلیسیرین
  • عوارض و آسیب های مکمل کلسیم
  • تولید داروی ضد التهاب مفاصل در ایران
  • کاربرد نانو ذرات اصلاح شده سطحی در دارو رسانی هدفمند بررسی شد
  • تداخل دارو با مواد غذایی و مکمل ها
  • معرفی و عوارض جانبی قرص فولیک اسید
  • واکسن جدید درمان آلزایمر ساخته شد
  • تولید داروهای اینترفرون بتا برای بیماران ام اس
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است