healthy-lifestyle
میدانید که رفتارها و عادت های غیر سالم چه پیامدهایی دارند: پیتزای آخر شب و در نهایت تبدیل شدن آن به چند کیلو اضافه وزن. سالم بودن و سالم زندگی کردن کار آسانی نیست بلکه یک تصمیم روزانه و هوشیارانه است. سالم زندگی کردن در ابتدا کار دشواری است ولی با چند ترفند ساده میتوان به سالم بودن و سبک زندگی سالم عادت کرد. در ادامه چند توصیه برای شما داریم که باعث میشوند زندگی سالم به روزمره شما تبدیل شود و شما سختی های این سبک زندگی را متوجه نشوید. با ما همراه باشید.

یک عدد بطری آب زیبا بخرید

آن را فقط به باشگاه نبرید بلکه همیشه همراهتان باشد.همیشه همراهتان یک بطری آب یک لیتری داشته باشید. آب کافی از خشکی و دهیدراته شدن بدن جلوگیری می کند. اگر نوشیدن آب ساده را دوست ندارید کمی به آن لیمو یا پرتقال خرد شده اضافه کنید تا طعم بگیرد و با تقویت ویتامین C سیستم ایمنی بدن را قوی و سطح انرژی را بالا نگه دارد.

از یک شب قبل برای وعده های غذایی فردا برنامه ریزی کنید

میان وعده سالم، صبحانه پر انرژی و یک نهار سبک آپشن های خوبی برای سلامت روزانه ما هستند. اما مشکل اینجاست، با این که همه ما این ها را می دانیم به سمت غذاهای ناسالم مثل ساندویچ می رویم. راه حل: غذاهایی را انتخاب کنید که خوردنشان سخت است. بعد از شام زمانی را برای آمادگی برای فردا اختصاص دهید. صبح ها را با مواد مغذی شروع کنید. مثلا اسموتی با میوه ها و سبزیجات تازه.

درنگ نکنید و برای امروزتان برنامه ریزی کنید

لباس ورزش همراهتان نیست؟ برای امشب هیچ برنامه ای نداری؟ پس راحتتر هستید که به خانه بروید و به تماشای تلویزیون بپردازید. باید برای روزتان برنامه ریزی داشته باشید. با کیف ورزش سرکار بروید و برنامه تمرین های امروز را از روز قبل چیده باشید.

سحرخیز باشید

همه می دانیم که صبح ها زود بیدار شدن بسیار سخت است اما دلایل قانع کننده زیادی برای این کار وجود دارد. گنجشک ها سالم تر و شاداب تر از جغذها هستند. سحرخیزها سحرخیز به دنیا نیامده اند بلکه خود را اینگونه ساخته اند. کمی زودتر بخوابید تا ۷ الی ۸ ساعت خوابیده باشید. ۲ ساعت قبل از خواب گوش، تبلت و لپ تاپ را خاموش کنید. مغز شما برای اینکه به آرامش قبل از خواب برسد به زمان نیاز دارد. رعایت و تمرین بهداشت خواب تاثیر بسیار زیادی در سحرخیزی خواهد داشت.

به علایقتان فکر کنید

در حقیقت به جای این که فکر کنید به چه ورزشی علاقه دارید به این فکر می کنید که از چه ورزشی بدتان می آید. چه ورزشی را واقعا وست دارید؟ شنا، یوگا؟ آیا دوست دارید به تنهایی ورزش کنید یا گروهی؟ هر چه تمرین کسل کننده نباشد پایدارتر باقی می ماند. خودتان را با ورزش های سرگرم کننده مشغول کنید تا روتین روزانه تان شود.

منبع: برترینها

ارسال شده در 9 مهر 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • با تاریخچه ی ورزش معلولین جهان و ایران آشنا شوید
  • مصرف بیش از حد آب می تواند برکلیه بگذارد
  • شایط حجامت برای هر مزاجی چگونه است؟
  • برگرداندن حافظه افراد شدنیست!
  • بچه دار شدن در میانسالی
  • افزایش شادی و نشاط در زندگی
  • گروه های تغذیه را بهتر بشناسیم
  • اطلاعات کامل درباره معجزه گیاه آلوورا
  • تلقین خمیازه به دیگران
  • تا حد امکان مصرف این خوراکی ها را کم کنید
  • اقدامات لازم هنگام پشه گزیدگی
  • درمانی معجزه آسا برای کبد چرب
  • تکنیکهای استفاده ازاسپری آسم در کودکان
  • ریشه ژنتیکی آلرژی
  • روش درست کردن تخم مرغ در قالب کیک یزدی
  • محبوبترین ها

  • خوراک بادمجان و پیاز
  • درست کردن یک نوع چای خانگی برای لاغر شدن
  • ماست هفت رنگ خورده اید؟
  • آموزش تهیه سالاد نودل
  • پیراشکی تره فرنگی و مرغ
  • سوپ آرد مخصوص بچه ها
  • نوشیدنی های پرخاصیت برای پوست
  • سالاد مرغ کاری با آموزش تصویری
  • طرز تهیه دسر شکلاتی بدون فر با 59 کالری
  • کوفته با پوره سیب زمینی و پنیر
  • با این 6 اشتباه آشپزی وزن تان را افزایش ندهید
  • ماست سفت خانگی به شیوه کلمن
  • فلفل دلمه ای مخصوص
  • بورک گل با سبزیجات
  • یادگیری پتاز کدو حلوایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است