13950709000030_photol

 

خواب و استراحت آسوده همواره یکی از سوالات ذهنی افراد است که بتوانند با استراحت و خوابی خوش فعالیت روزانه خود را سر بگیرند و نشاط و سر حالی خود را حفظ نمایند با تناول نکردن این خوراکی ها می توان به خوابی خوش و آسوده دست پیدا کرد.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن چیزبرگر، شکلات تلخ، ادویه تند و گوشت قرمز در پایان شب می‌تواند اختلالات خواب را باعث شود.

خواب آرام در هنگام شب از مهم‌ترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که شما را برای یک روز پرمشغله آماده می‌کند. ولی چطور می‌توان داشتن یک خواب آرام را در هنگام شب تضمین کرد؟

توجه داشته باشید بین خواب آرام شبانه و خواب نه‌چندان عمیق کوتاه تفاوت فراوان وجود دارد. مطالعات علمی نشان داده است که نداشتن خواب آرام و عمیق می‌تواند افزایش وزن، فشار خون بالا و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی را باعث شود.

در مجموع خواب آرام شبانه که چندان مهم به نظر نمی‌رسد، می‌تواند روی بخش‌های مختلف زندگی انسان تاثیر بگذارد و اگر می‌خواهید چنین خوابی را تجربه کنید، بهتر از پیش از خوابیدن پنج غذا زیر را نخورید:

چیزبرگر

چیزبرگر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و با این وجود می‌تواند روی کیفیت خواب تاثیر عمیق برجا بگذارد. چربی‌های موجود در چیزبرگر معده را تحریک می‌کنند تا اسید بیشتری ترشح کند. این اتفاق سوزش معده را به دنبال دارد

شکلات تلخ

علاقمندان به خوراکی‌های شیرین توجه داشته باشند که شکلات تلخ می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شود. شکلات تلخ حجم قابل ملاحظه‌ای از کافئین را در خود جا داده است و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت یک مربع کوچک از این نوع شکلات 20 میلی‌گرم کافئین را شامل می‌شود. این حجم از کافئین می‌تواند افزایش ضربان قلب و ناآرامی را باعث شود

ادویه تند

محققان استرالیایی در بررسی جدید خود متوجه شدند افراد جوانی که در پایان شب سس فلفلی و خردل را همراه با غذای خود میل می‌کنند، نسبت به دیگر افراد هنگام خوابیدن اختلالات بیشتری را پیش‌ روی خود می‌بینند. این افراد نمی‌توانند خواب عمیق را تجربه کنند و مطالعه جدید نشان داده است که ادویه‌های تند سوزش قلب را نیز در آنها باعث می‌شود

گوشت قرمز یا پروتئین

گوشت قرمز حجم قابل ملاحظه‌ای از پروتئین را شامل می‌شود و توجه داشته باشید هر نوع از پروتئین که مصرف می کنیم می‌تواند سیستم گوارشی ما را به شدت درگیر کند. پروتئین‌ها در 50 درصد موارد زمانی که خواب هستیم باعث می‌شوند معده ما همچنان درگیر باشد. بنابراین توصیه می‌شود پایان شب پروتئین مصرف نشود

منبع:فارس

ارسال شده در 10 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مشکل نازایی و ابتلا به بیماری قلبی
  • هرآنچه باید درباره داروی هيوسين بدانیم
  • بیماران ام‌اس در تهیه دارو همچنان مشکل دارند
  • بهبود عارضه کلیه پلی کیستیک با سلول ها بنیادی
  • رفع احساسات ناخوشایند خردسالان به مدرسه
  • مزایای برداشتن مو با لیزر
  • استفاده بالای داروهای مسکن و این خطر
  • چگونه سریع چربی سینه را آب کنیم؟
  • علائم مهم کودک آزاری را باهم مرور کنیم
  • بدترین نوع مسمومیت کدام است
  • مکمل ها و تاثیرات مختلف آن ها بر بدن
  • مقابله با انواع سرطان
  • یک چربی سوز جدید به نام قهوه سبز!
  • سرطان خون با تغییر رژیم غذایی درمان میشود
  • در دوران حاملگی مکمل ویتامین و مواد معدنی باید بخوریم؟
  • محبوبترین ها

  • درباره دوختن دهانه رحم در زنان باردار بیشتر بدانیم
  • مواد مغذی برای یک صبحانه سالم
  • 20 روش رسیدن به تناسب اندام تازه مادرها
  • این مواد غذایی به باردار شدن کمک میکنند (بخش اول)
  • در طول بارداری مکمل های ویتامین را به برنامه غذایی اضافه کنید
  • کدام آزمایش های حاملگی مطمئن تر است؟
  • تهدید کننده ترین علایم در حاملگی
  • همه خطرات قند بارداری برای مادر و جنین
  • ترس های رایج خانم های باردار
  • سوالات رایج در مورد نحوه و مراحل باردار شدن
  • مسافرت رفتن با زنان حامله
  • اختلال در رشد حافظه جنین با این مواد!
  • افسرده شدن مادر پس از بارداری
  • تشدید کنندگان کمردرد در حاملگی
  • علائم خبردهنده درباره سقط جنین
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است