رابطه خوراکی و خواب داشتن خوابی آسوده خوراکی ها مضر

 

خواب و استراحت آسوده همواره یکی از سوالات ذهنی افراد است که بتوانند با استراحت و خوابی خوش فعالیت روزانه خود را سر بگیرند و نشاط و سر حالی خود را حفظ نمایند با تناول نکردن این خوراکی ها می توان به خوابی خوش و آسوده دست پیدا کرد.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن چیزبرگر، شکلات تلخ، ادویه تند و گوشت قرمز در پایان شب می‌تواند اختلالات خواب را باعث شود.

خواب آرام در هنگام شب از مهم‌ترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که شما را برای یک روز پرمشغله آماده می‌کند. ولی چطور می‌توان داشتن یک خواب آرام را در هنگام شب تضمین کرد؟

توجه داشته باشید بین خواب آرام شبانه و خواب نه‌چندان عمیق کوتاه تفاوت فراوان وجود دارد. مطالعات علمی نشان داده است که نداشتن خواب آرام و عمیق می‌تواند افزایش وزن، فشار خون بالا و در نهایت بروز بیماری‌های قلبی را باعث شود.

در مجموع خواب آرام شبانه که چندان مهم به نظر نمی‌رسد، می‌تواند روی بخش‌های مختلف زندگی انسان تاثیر بگذارد و اگر می‌خواهید چنین خوابی را تجربه کنید، بهتر از پیش از خوابیدن پنج غذا زیر را نخورید:

چیزبرگر

چیزبرگر یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و با این وجود می‌تواند روی کیفیت خواب تاثیر عمیق برجا بگذارد. چربی‌های موجود در چیزبرگر معده را تحریک می‌کنند تا اسید بیشتری ترشح کند. این اتفاق سوزش معده را به دنبال دارد

شکلات تلخ

علاقمندان به خوراکی‌های شیرین توجه داشته باشند که شکلات تلخ می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شود. شکلات تلخ حجم قابل ملاحظه‌ای از کافئین را در خود جا داده است و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت یک مربع کوچک از این نوع شکلات 20 میلی‌گرم کافئین را شامل می‌شود. این حجم از کافئین می‌تواند افزایش ضربان قلب و ناآرامی را باعث شود

ادویه تند

محققان استرالیایی در بررسی جدید خود متوجه شدند افراد جوانی که در پایان شب سس فلفلی و خردل را همراه با غذای خود میل می‌کنند، نسبت به دیگر افراد هنگام خوابیدن اختلالات بیشتری را پیش‌ روی خود می‌بینند. این افراد نمی‌توانند خواب عمیق را تجربه کنند و مطالعه جدید نشان داده است که ادویه‌های تند سوزش قلب را نیز در آنها باعث می‌شود

گوشت قرمز یا پروتئین

گوشت قرمز حجم قابل ملاحظه‌ای از پروتئین را شامل می‌شود و توجه داشته باشید هر نوع از پروتئین که مصرف می کنیم می‌تواند سیستم گوارشی ما را به شدت درگیر کند. پروتئین‌ها در 50 درصد موارد زمانی که خواب هستیم باعث می‌شوند معده ما همچنان درگیر باشد. بنابراین توصیه می‌شود پایان شب پروتئین مصرف نشود

منبع:فارس

ارسال شده در 10 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • اشتیاق به دروغ
  • از طلاق چگونه پیشگیری کنیم و به چه علتی طلاق میگیریم
  • با رژیم مبتنی بر ژن, وزن بیشتر کاهش میابد
  • ابتلا به آسم با این هشدارهای مهم
  • تکنیکی ترین راههای مبارزه با استرس
  • مصرف انگور نقش مهمی در سلامت چشم ایفا میکند
  • دیدگاه بیمار به زخم پای دیابتی
  • نشانه های احتمالی سرطان در سنین پایین
  • محبوبترین ها

  • از فواید شیر مادر تا مضرات شیر خشک (بخش اول)
  • هشدار! عوارض نور فلاش دوربین را برای نوزادان جدی بگیرید
  • پیشگیری از سرطان خون با شیر مادر
  • تاثیر پایش رشد کودک در سلامتی به چه معنا است؟
  • استخدام پرستار اطفال
  • آسیب شناسی ازدواج کودکان
  • خطرات و مضرات خواباندن کودک در رختخواب والدین
  • بهترین و مهیج ترین وسیله های بازی برای کودکان
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • الو دکتر

    پرپین آلا
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است