break-fast

امروز هم مانند دیروز و روزهای قبل بی حوصله بلند شدید و ناشتا، لباس پوشیدید و از خانه بیرون رفتید؟! تا کی میخواهید اول صبح انقدر کسل کننده باشید؟! این رفتارها کم کم باعث میشوند تا فرد عادت به صبحانه نخوردن کند و دیگر نتواند از مهمترین وعده غذایی بهره ببرد. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به صبحانه خوردن علاقه چندانی ندارند، با به وجود آوردن تنوع غذایی در این وعده، می توانید صبحانه خوردن را برای خودتان به عادت تبدیل کنید. در ادامه ما 10 صبحانه بسیار خوشمزه و مغذی به شما معرفی میکنیم. با همراه باشید.

 

۱

فرنی و انواع توت‌ها: برای تهیه فرنی از جو و شیر خامه گرفته استفاده کنید و سپس به آن انواع توت‌ها مانند؛ توت‌فرنگی، تمشک و ذغال اخته اضافه کنید.

 

۲

لوبیا با نان تست: لوبیا حاوی بافت‌های حل‌شدنی است که مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و به شما در مدیریت‌کردن وزنتان کمک می‌کند. لوبیا را به همراه نان تست و مقداری کره بخورید.

 

۳

نان شیرینی حلقوی به همراه پنیر خامه‌ای کم چرب و ماهی آزاد دود داده شده: نان شیرینی حلقوی حاوی کربوهیدرات نشاسته‌ای است که به بدن انرژی لازم برای تحرک را می‌دهد. ماهی آزاد دود داده شده حاوی روغن امگا ۳ است.

 

۴

میوه و ماست: به وعده صبحانه خود ماست رژیمی و مقداری میوه اضافه کنید. مصرف ماست برای سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است.

 

۵

گوجه‌فرنگی، لوبیا، قارچ و نان تست: این مواد مغذی انرژی لازم برای فعالیت بدن را تامین می‌کنند.

 

۶

نان فانتزی و میوه: نان‌فانتزی حاوی مقادیر زیادی نشاسته است. به جای مالیدن کره بر روی آن از میوه استفاده کنید.

 

۷

شیر سویا یا شیر کم‌چرب: موزلی به سبک سوییسی حاوی پودر شیر است که میزان کلسیم صبحانه را افزایش می‌دهد به این صبحانه شیر سویا با کلسیم غنی شده بیفزایید.

 

۸

آب‌میوه خالص و غذای غله‌ای غنی‌شده با آهن: نوشیدن یک لیوان آب‌میوه مانند گریپ‌فروت و یا آب پرتقال به همراه ویتامین C موجب تسهیل در جذب آهن می‌شود.

 

۹

مصرف جایگزین‌ها: در صورتی که نتوانستید یک صبحانه کامل بخورید سعی کنید میوه‌هایی همچون انواع توت‌ها، سیب و موز به همراه مقداری شیر مصرف کنید.

 

۱۰

نیمرو یا تخم‌مرغ آب‌پز شده بر روی نان تست: خوردن تخم‌مرغ آب‌پز شده و یا نیمرو به همراه کمی شیر، پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

 

منبع: وب سایت آشپزی

ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط writer.m با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • برخورد و رفتار با خرافه های پیرامون
  • خود درمانی برای تب اطفال ممنوع
  • اضافه وزن در خردسالان و چاق شدن آن ها
  • انواع لکنت زبان را بشناسید
  • دانستنیی هایی در مورد رازهای جنسی زنان
  • کلسیم، فسفر و ویتامین Dرا هرگز ترک نکنید
  • اهمیت ابراز محبت به همسر
  • سوپ سیب زمینی و هویج ترکیه
  • اگر کودک شما عاشق پیتزا است
  • کاهش کیفیت اسپرم با زندگی در محیط آلوده!
  • آیا میدانستید در خانه هم می شود دندانها را سفید کرد
  • اگر از مکمل های غذایی استفاده می کنید ، بخوانید
  • روش های از بین بردن استرس
  • از بیماری مهلک قلب شکسته چه می دانید
  • ۱۰ غذای پر چرب که متخصصین تغذیه توصیه می کنند در رژیم غذاییتان قرار دهید
  • محبوبترین ها

  • واقعیتهایی درباره مصرف داروهای خواب آور
  • درمان درد ساعد به دلیل استفاده زیاد از موس
  • ماسکی طبیعی برای درمان ریزش مو و طاسی موی سر
  • 4 علت برای سکته قلبی که حتی فکرش راهم نمی کردید
  • از ناراحتی تنفسی چه میدانید؟
  • مشکلات ناشی از امواج وای فای
  • سم زدایی بدن به چه طریقی امکان پذیر است
  • همه چیز درباره پیوند کبد (بخش دوم)
  • اهمیت حفظ بهداشت وسایل مهدکودک
  • آلفالیپوئیک اسید چقدر برای پوست مفید است؟
  • توصیه های مفید برای مصرف انواع ویتامین ب
  • نشستن صحیح و این موارد مهم
  • اطلاعات و دانستنیهای کامل در مورد ویروس خطرناک جنسی
  • سندرم نادر پیری زودرس در این دختر بچه
  • آیا اختلال فعالیت غده تیروئید می تواند موجب بلوغ زودرس شود؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است