بر زندگی سالم قدم بزنید!

با شروع از امروز، زندگی سالم در دسترس شماست. مطمئنا، زندگی سالم یک تعهد بلند مدت است نه یک مد زودگذر. گام های شما در حال حاضر است که امروز سالم تر از دیروز خواهید شد و راه را برای زندگی سالم فردا، پیدا می کنید.چک لیست زیر، شروعی در خور توجه، برای یک زندگی سالم است.

 گام شماره 1: نگاهی به موقعیت خود بیندازید.

  • دکتر و دندانپزشک خود را ملاقات کنید.
  •  قد و وزن خود را اندازه گیری  کنید و به بررسی شاخص توده بدن خود بپردازید، اگر در اندازه گیری دور کمر  متوجه اضافه وزن خود شدید بدانید سلامت شما را در معرض خطر است.·
  • یک یادداشت غذایی داشته باشید. همه چیز هایی را که برای یک روز می خورید و عادلانه و بدون خجالت بنویسید.·

شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید. روابطتان با خانواده و دوستانتان چه قدر قوی هستند؟ آیا شما در گروه های اجتماعی یا معنوی که زندگی شما را غنی سازی  کند ارتباط دارید؟  به یاد داشته باشید که انسان ها به روابط مثبت و پایدار نیاز دارند.

گام شماره 2: آتش را خاموش کنید.

اگر شما می دانید که با مشکلات سلامتی مزمن، مثل بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی، ورم مفاصل، و یا شرایط دیگر، مواجه هستید درمان یک اولویت بدیهی برای زندگی سالم شماست. پس رفتارهای پر خطر، مانند سیگار کشیدن، و اعتیاد از هر نوع را کنار بگذارید و پزشک خود را حتماً ملاقات کنید.

گام شماره 3: بیشتر حرکت کنید.

  •  رکوردهای پیاده روی خود را ثبت کنید تا پیاده روی برایتان سرگرم کننده تر باشد.
  • 10% درصد از یک چیز، بهتر از 100% از هیچ چیز است. اگر حتی ده دقیقه در روز وقت دارید لااقل همان ده دقیقه را پیاده روی کنید.

گام شماره 4: رژیم غذایی خود را ارتقا دهید.

  • به جای «من مجبورم میوه بخورم» بگویید: «من دوست دارم میوه و سبزیجات بخورم.»
  • سرعت و مزه مواد غذایی را زمانی که تلویزیون تماشا می کنید، کار میکنید و یا درایو گوش می دهید کم کنید.
  • از رنگین کمانی از میوه های متنوع در روز استفاده کنید.

گام شماره 5: استرس خود را مدیریت کنید.

  • از ورود به موقعیت های استرس زا پیشگیری کنید.
  • هنگام بروز مشکل آن را حل و بر استرس خود غلبه کنید و با شرایط کنار بیایید.

گام شماره 6: خواب بهتر

  • دوساعت قبل از خواب، تلویزیون و کامپیوتر تماشا نکنید.
  • قبل از خواب حمام آب گرم بگیرید.
  • برنامه ای منظم برای خوای داشته باشید.
  • به اندازه کار و ورزش به خواب هم اهمیت دهید.

گام شماره7: روابط خود را بهبود ببخشید.

  • زندگی سالم فقط رژیم غذایی و ورزش و عادات شخصی نیست. این موضوع به روابط مثبت شما با دیگران هم مرتبط است پس با دیگران ارتباطی دوستانه تر داشته باشید و موارد این چک لیست را فراموش نکنید.

ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت , عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • انزوا و يک جانشيني در سالمندی
  • ترفندهای بیدار کردن کودک در صبح
  • هشدار لخته شدن خون برای بیماران
  • بیماری خطرناک و پرهزینه کبدی
  • مسواک زدن بدون نخ دندان به ضرر شماست
  • زوال عقل و این علائم اولیه
  • آموزش 9 مرحله ای شیوه نشستن استاندارد پشت سیستم
  • آسیب های عدم نوشیدن آب با دارو
  • ترغیب مردم به اهدای خون با جایزه
  • آسیب های مرگ آور این نوع مکمل ها
  • اختلال های بالینی
  • برطرف کردن لک سفید روی ناخن
  • آسیب‌ها و مشکلات ناشی از انتخاب نادرست کیف مدرسه
  • نکات مهم و ضروری برای ترک سیگار
  • شرایط سرپرستی فرزند
  • محبوبترین ها

  • ویروس های ظروف آشپزخانه
  • پاک کردن مایکرویو با مواد طبیعی
  • اهمیت خواب کافی برای یادگیری بیشتر
  • جلوگیری از ایجاد گرسنگی
  • مضرترین نوع اختلال بی خوابی برای بدن
  • عطر درمانی و این تاثیرات مختلف
  • جوان ماندن با مصرف غذاهای چرب !
  • لباس خیس در محیط منزل آویزان نکنید
  • هورمون های مختلف و تاثیرگذار بر چاقی
  • سریع ترین روش های تمیز کردن منزل
  • درمورد مزاجتان چه می دانید
  • اطلاعات مهم اقتصادی در زندگی برای زنان
  • خودپردازها پر از باکتری برای انتقال به دست های شما هستند
  • با شکم گرسنه برخی فعالیت ها را انجام ندهید
  • عوارض نامرئی کولرها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است