مشاوره زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک

maxresdefault

 

با کمک گرفتن از ورزش یوگا نیز می توانید باعث پیشگیری از سفید شدن موهایتان شوید ریزش و شکنندگی و دیگر مشکلات مو را می توانید با استفاده از ورزش یوگا درمان کنید البته سبک زندگی و رژیم غذایی ما در پیشگیری از سفید شدن موهایمان تاثیرات زیادی خواهد گذاشت حرکت Halasana،حرکت Trikonasana،حرکت Matsyasana،حرکت pavanmuktasan،حرکت  Apanasanaو حرکت Bhastrika در ورزش یوگا می توانند به شما در مراقبت از سلامت موهایتان کمک کنند.

متاسفانه نسل جوان سفید شدن زود رس موها را  زودتر از نسل های قبل از خودشان تجربه می کنند. علاوه بر سفیدی موها مشکلات دیگری از قبیل ریزش و شکنندگی و … نیز گریبانگیر افراد زیادی شده است. احتمالا این مشکلات به سبک زندگی و رژیم غذایی افراد باز می گردد. آن چه که مسلم است این است که با تغییر شیوه های زندگی و ورزش منظم می توانیم مشکلات موهایمان را حل کنیم. یوگا یک ورزش معجزه آسا است. حتی اگر تا به حال این ورزش را امتحان نکرده اید به شما پیشنهاد می کنم برای حفظ سلامتی موهایتان تمرینات زیر را انجام دهید و نتایج باور نکردنی آن را ببینید.

۱ . حرکت Halasana

روی زمین و بر روی کمرتان دراز بکشید و دست هایتان را موازی بدن تان و روی زمین مطابق شکل قرار دهید. آرام آرام پاهایتان را با پنجه کاملا کشیده بالا آورده و به حالت شمع قرار بگیرید. سپس آرام پاهایتان را از روی سرتان رد کنید و تا حدی پایین بیاورید که نوک پنجه هایتان زمین را لمس کند. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس آرام و با پشتیبانی دست هایتان به حالت اولیه بازگشته و حرکت را دوباره تکرار کنید. در حین حرکت نرمال به نفس کشیدنتان ادامه بدهید.

نکته: این حرکات را با بدن گرم انجام دهید و اگر کمردرد دارید از انجام این حرکت خودداری کنید.

۲ . حرکت Trikonasana

مطابق شکل بایستید و پاها را سه برابر عرض شانه باز کنید. دست هایتان را موازی شانه ها باز کرده و آرام آرام به سمت راست خم شوید تا جایی که با انگشتان دست راستتان انگشتان پای راستتان را لمس کند. دست چپ را به سمت سقف بالا برده و به دست چپ نگاه کنید. یک دقیقه در این حالت بمانید و حرکت را برای سمت چپ تکرار کنید.

۳ . حرکت Apanasana

روی زمین و به کمر دراز کشیده و آرم پاهایتان را به سمت قفسه سینه تان جمع کنید. همزمان سر را نیز بالا آورده و مراقب باشید که گردنتان کاملا ریلکس باشد و به سمت ناف نگاه کنید. سپس دست ها را به روی پاهایتان قفل کنید و پاها را به سمت قفسه سینه فشار دهید. یک الی دو دقیقه در این حالت بمانید و به آرامی نفس بکشید. سپس پای راست را باز کرده و با دست چپ پای چپ را به قفسه سینه نزدیک کنید و این حرکت را برای پای بعد نیز تکرار کرده. چندین بار این حرکت را انجام دهید.

۴ . حرکت Matsyasana

روی زمین دراز کشیده و مطابق شکل پاهایتان را روی یکدیگر بیاندازید. به آرامی قفسه سینه و سرتان را بلند کرده تا جایی که به دیوار پشتتان نگاه کنید. سی ثانیه در این حالت بمانید و برای رهایی از حرکت حتما سرتان را کاملا صاف روی زمین بگذارید تا گردن آسیب نبیند. این حرکت برای تنظیم عملکرد غده تیروئید نیز بسیار مفید است. در این حرکت باسن تان بایذ روی زمین بماند و بلند نشود.

۵ . حرکت pavanmuktasan

یبوست یکی از بیماری هایی است که مشکلات زیادی برای موهای سر درست می کند. اگر اجابت مزاج خوبی داشته باشید مشکلات موهایتان نیز برطرف خواهد شد. این حرکت در عین سادگی برای سلامتی بسیار مفید می باشد.

روی زمین دراز کشیده و پاهایتان را خم کنید. با هر دوست پای راست را گرفته و تا جایی که می توانید به سمت قفسه سینه آورده و در ابتدای حرکت یک نفس عمیق بکشید و سپس با بالا آوردن سر و قفسه سینه تان یک بازدم عمیق انجام داده و تا جایی که می توانید پیشانی را به زانویتان نزدیک کنید و ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای پای بعدی نیز انجام دهید.

۶ . حرکت Bhastrika

در حالت یوگا نشسته و کاملا ریلکس باشید. یک دم عمیق گرفته و شش هایتان را تا حد ممکن از هوا پر کنید و سپی با یک بازدم کاملا عمیق تمام هوا را خالی کنید. در این حرکت از شکم تان استفاده نکنید و فقط قفسه سینه شما باسد حرکت کند. ۱۰ الی ۱۵ بار این کار را تکرار کنید.

نکته: افرادی که بیماری قلبی و فشار خون دارند از انجام این حرکت خودداری کنند.

 

نت نوشت

5 1000
ارسال شده در 12 مهر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • روش های حفظ سلامت مفاصل
  • معرفی کتاب رادیوگرافی و سی تی اسکن ریه
  • استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی تنها را به دنبال دارد
  • سن مناسب برای باروری
  • چه زمانی از روز رژیم‌ شما از همیشه آسیب‌ پذیرتر است؟
  • قلیان استارتی برای سیگار
  • علائم سندرم ری را بشناسید
  • گوشت قرمز سالم چه ویژگیهایی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • افزایش سایز شکم در زنان و تخمدان پلی کیستیک
  • آگاهی از فواید روزه‌داری
  • بهترین مواد غذایی هنگام سرماخوردگی
  • بهترین میان وعده قبل از ورزش برای کودکان
  • میخک،قوی تر از هر برند آدامس می تواند دهان شما را خوشبو کند
  • درباره ارتباط شیرمادر با کاهش سرطان سینه چه میدانید
  • اهمیت مصرف کاهو به همراه سکنجبین
  • درباره طرز استفاده از پروتئین ها وزمان مصرف آن چه می دانید
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • برچسب میزان آلایندگی، یک ضرورت برای وسایل گازسوز
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x