walking-elderly

صبح زود بیدار نشوید، از غذای خود کم نکنید، از درس خواندن خود نزنید و حتی از کار خود دست نکشید؛ فقط روزانه 25 دقیقه از وقت گذراندن در فضای مجازی خود کم کنید و با لباس های معمولی به پیاده روی بروید. همین کار باعث میشود تا شما حداقل 3 سال افزایش طول عمر داشته باشید.  پیاده‌روی تاثیرات مثبت زیادی بر روی سلامتی دارد. کاهش احتمال بیماری‌های قلبی و دیابت یکی از اصلی‌ترین فواید پیاده‌روی است. در ادامه به شما راهکاری آموزش خواهم داد که با آن میتوانید کم کم مدت زمان پیاده روی کردن خود را افزایش دهید.

 

بررسی‌های محققان آلمانی نشان داده است که ۲۵ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند ۳ تا ۷ سال عمر را افزایش دهد. نیازی نیست که ورزشکار ماراتن یا بدنسازی باشید تا از فواید ورزش بهره‌ ببرید. با آمادگی جسمانی عادی و کمبود وقت نیز می‌توانید پیاده‌روی را در برنامه‌ خود بگنجانید.
نکات زیر می‌تواند به انجام پیاده‌روی در برنامه روزانه کمک کند:
۱جلسات پیاده‌روی را کوتاه‌تر کنید:
اگر برنامه ورزشی پیچیده‌ای دارید و نمی‌توانید در روز ۲۰ دقیقه ورش کنید پیاده‌روی را در جلسات کوتاه‌تری انجام دهید. برای مثال ۱۰ دقیقه بعد از غذا پیاده‌روی کنید و ۱۰ دقیقه دیگر در زمانی که فرصت دارید، قدم بزنید. این نوع ورزش نیز می‌تواند مفید باشد.
۲راه‌های طولانی‌تر را انتخاب کنید:
در پیاده‌روی‌های روزانه حتی برای انجام دادن کارهای عادی راه‌های طولانی‌تر را انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید، خرید کنید مغازه دورتر را انتخاب کنید.
۳پیاده‌روی کنید و حرف بزنید:
هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید یا می‌خواهید با شخصی ملاقات داشته باشید و در حال حرکت پیاده روی کنید. به جای اینکه برای صحبت کردن دور میز بنشینید با هم پیاده‌روی و صحبت کنید.
۴برای خود همراه پیدا کنید:
بررسی‌ها نشان داده است که داشتن یک همراه در ورزش اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که زمان ورزش کردن طولانی‌تر شود. این کار پشتکار و ورزش را افزایش می‌دهد.
۵همیشه آماده باشید:
معمولا در طول روز اوقات فراغت پیدا می‌شود. با این حال افراد در این زمان آمادگی ورزش کردن را ندارند. در این زمان داشتن کفش مناسب می‌تواند به خود کمک کند. سعی کنید همیشه در محل کار خود و در خانه لباس و کفش مناسب داشته باشد تا در زمان فراغت پیاده‌روی کنید.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 17 مهر 1395 توسط writer.m با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دریافت پروتئین گیاهی و تاثیرات آن بر بدن
  • چگونه از فلج خواب رها شویم
  • قبل از شروع رژیم غذایی گیاهخواری بخوانید
  • اهمیت خوب گذراندن آخر هفته
  • درباره ازدواج اینگونه فکر نکنید
  • دسته بندی سنی
  • آمار باورنکردنی استفاده ایرانیان از دندان مصنوعی
  • 10 عادت زبان بدن، برای کاریزماتیک بودن
  • آسیب های مختلف افتادگی مثانه
  • 5 عادت بد که میتواند سرعت متابولیسم را کاهش دهد
  • دندان ها را طبیعی سفید کنید!
  • توضیحی مفید و کامل درباره بیماری اپی گلوتیت
  • بر سکته مغزی فیزیوتراپی چه تاثیری دارد؟
  • آشنایی با ویتامین C، فولیک اسید، بایوتین و کلسیم
  • ماکارونی ذرت و اسفناج
  • محبوبترین ها

  • خوراک ران مرغ و سبزیجات بدون فر
  • مارمالادی با طعمی متفاوت
  • سیمیت ترد
  • دستور تهیه آشی پرخاصیت برای سرماخوردگی
  • شیرینی سبوس دار با شکر قهوه ای
  • اسموتی دو رنگ با موز و انبه
  • نوعی پاستا ویژه گیاهخواران
  • کیک گردویی و لیمویی
  • سوپ میکس شده با گوجه
  • مافین کدو با آرد ذرت
  • پاستایی جالب
  • سالاد سیب زمینی و تخم مرغ در قالب کیک
  • نوعی لوکوم خوشمزه ترکیه
  • رسپی حموص آووکادو
  • سالاد کلم قرمز با 98 کالری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است