elderly_insomnia813 تنظیم خواب در سنین پیری

چگونه می توانیم مشکلات خواب در دوران سالمندی را برطرف کنیم خرخر کردن مفرط، بیدارشدن مکرر در طول شب، سردرد صبحگاهی، احساس خستگی در میانسالان بیشتر دیده می شود برای کاهش این علائم چه روش هایی باید در پیش بگیرند برای خواب خوب شبانه بهرت است به ورزش روی بیاوندنوشیدنی‌ها و غذاهای کافئین‌دار میل نکنند و شامی سبک انتخاب کنند ساعت خوابیدن و بیدارشدن را تنظیم کنند.

مشکلات خواب گاهگاهی بری سالمندان عادی است، اما سالمندانی که دچار تغییراتی در الگوی خواب می‌شوند که بیش از دوهفته به طول می‌انجامد، باید به دکتر مراجعه کنند

 عموما برای کارکرد مطلوب، بدن و ذهن ما نیاز به هشت ساعت خواب در روز دارند. اما یک بررسی اخیر حاکی از آن است که بعضی از سالمندان ممکن است به خواب کمتری نیاز داشته باشند.از آنجایی که خواب بر هر کسی اثر متفاوتی دارد، افراد نباید صرفا بر تعداد ساعاتی که می‌‌خوابند برای تعیین اینکه خواب‌‌شان مناسب است، تکیه کنند. انها باید به چگونگی حال‌شان در روز بعد پس از بیداری توجه داشته باشند.

علائم شایع اختلال خواب شامل خرخر کردن مفرط، بیدارشدن مکرر در طول شب، سردرد صبحگاهی، احساس خستگی اما در عین حال مشکل به خواب رفتن، از دست دادن اشتها، و عدم احساس سرزندگی در صبح.

گرچه ممکن است احساس خستگی در صبح یا بدخوابی گاهگاهی طبیعی باشد، اگر  این علائم برای بیش از دو هفته طول در سالمندان طول بکشد، باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا تعیین  کند که آیا این مشکلی وجود دارد و در مورد گزینه‌های درمانی با او مشورت کنند.

برخی از نکاتی که می‌تواند به سالمندان در خواب خوب شبانه کمک کند، اینها هستند:

  • یک برنامه خواب و بیداری منظم داشته باشید، که شامل ساعت خوابیدن و بیدارشدن ثابت حتی در  تعطیلات آخر هفته باشد. این نوع برنامه منظم به شما کمک می‌کند تا ذهن و بدن‌تان را هماهنگ نگهدارید.
  •   نوشیدنی‌ها و غذاهای کافئین‌دار را پس از ساعات 2 بعدازظهر مصرف نکنید.
  •  خوردن یک شام سبک در غروب مممکن است به خواب راحت کمک کند، اما خوردن غذا در انتهای شب ممکن است بار زیادی به معده تحمیل کند و مانع از خواب راحت شود.
  • نورهای غیرلازم در اتاق خواب‌تان را خاموش کنید. حتی نور مختصر ساعت‌های دیجیتال یا تلویزیون ممکن است چرخه خواب را به هم بزند. ساعت‌های دیجیتال را دور از تختخواب‌تان بگذارید و با تلویزیون روشن به خواب نروید.
  •  ورزش کردن 30 تا 40 دقیقه، سه تا چهار بار در هفته، به داشتن خواب آرام کمک می‌کند. ورزش همچنین به سلامت قلب و عروق، حفظ وزن مناسب، پیشگیری از پوکی استخوان و دیابت که همه انها بر خواب‌تان اثر می‌گذارند.
  •  سالمندانی که در به خواب رفتن در شب دچار اشکال هستند، نباید در حین روز چرت‌های طولانی بزنند، زیرا چرت‌زدن می‌تواند باعث شود که به خواب رفتن فرد در شب مشکل شود و بیدار بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • تمایل به پسر دار شدن یا دختر دار شدن دارید؟
  • این غذا ها را با این دارو ها نخورید
  • اصول دوش گرفتن
  • مقابله با انواع سردردهای تنشی
  • حوادث غیر مترقبه را از فرزندتان دور کنید
  • تکنیک های ورزشی برای کاهش اشتها در کودک
  • رفتار با خانواده همسر
  • مبتلا شدن به سرطان روده با این فاکتورهای پرخطر
  • جراحی های زیبایی و وسواس مردم
  • پیامدهای تماشای قربانی کردن حیوانات
  • تحقیق بر روی 8 کالای پرمصرف پزشکی
  • حفاظت از گربه در سنین پایین
  • دانستنی هایی در مورد سیکل ماهانه
  • روحیه ای شاداب در کنار حیوان خانگی
  • حواستان به خال های پوستی تان باشد
  • محبوبترین ها

  • توصیه های مفید درباره فرکردن موها
  • اگر دچار آکنه شدیم چکارکنیم
  • شوره سر در اثر چه عواملی بوجود می آید
  • منابع غذایی عالی برای سلامت پوست، مو و ناخن
  • پیشنهادات طب سنتی برای انواع مشکلات پوستی
  • برای جلوگیری از شل شدگی پوست ناشی از بارداری این 6 توصیه را انجام دهید
  • درشت کردن چشمهای ریز را بشکل تصویری یاد بگیرید
  • نمک دریا و فواید آن در از بین بردن جای جوش
  • اثرات منفی رژلب روی هوش
  • مواد شوینده به پوست چه آسیبهایی می رساند؟
  • درمان کهیر از زبان متخصص بیماری‌های پوست و مو
  • با این 7 شیوه موهای خود را محکم و قوی کنید
  • در کشیدن ابرو این اشتباهات را انجام ندهید
  • درمان طاسی با این قرص
  • برطرف کردن جای خالی آکنه روی پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است