کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها

چگونه می توانیم مشکلات خواب در دوران سالمندی را برطرف کنیم خرخر کردن مفرط، بیدارشدن مکرر در طول شب، سردرد صبحگاهی، احساس خستگی در میانسالان بیشتر دیده می شود برای کاهش این علائم چه روش هایی باید در پیش بگیرند برای خواب خوب شبانه بهرت است به ورزش روی بیاوندنوشیدنی‌ها و غذاهای کافئین‌دار میل نکنند و شامی سبک انتخاب کنند ساعت خوابیدن و بیدارشدن را تنظیم کنند.

مشکلات خواب گاهگاهی بری سالمندان عادی است، اما سالمندانی که دچار تغییراتی در الگوی خواب می‌شوند که بیش از دوهفته به طول می‌انجامد، باید به دکتر مراجعه کنند

 عموما برای کارکرد مطلوب، بدن و ذهن ما نیاز به هشت ساعت خواب در روز دارند. اما یک بررسی اخیر حاکی از آن است که بعضی از سالمندان ممکن است به خواب کمتری نیاز داشته باشند.از آنجایی که خواب بر هر کسی اثر متفاوتی دارد، افراد نباید صرفا بر تعداد ساعاتی که می‌‌خوابند برای تعیین اینکه خواب‌‌شان مناسب است، تکیه کنند. انها باید به چگونگی حال‌شان در روز بعد پس از بیداری توجه داشته باشند.

علائم شایع اختلال خواب شامل خرخر کردن مفرط، بیدارشدن مکرر در طول شب، سردرد صبحگاهی، احساس خستگی اما در عین حال مشکل به خواب رفتن، از دست دادن اشتها، و عدم احساس سرزندگی در صبح.

گرچه ممکن است احساس خستگی در صبح یا بدخوابی گاهگاهی طبیعی باشد، اگر  این علائم برای بیش از دو هفته طول در سالمندان طول بکشد، باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا تعیین  کند که آیا این مشکلی وجود دارد و در مورد گزینه‌های درمانی با او مشورت کنند.

برخی از نکاتی که می‌تواند به سالمندان در خواب خوب شبانه کمک کند، اینها هستند:

  • یک برنامه خواب و بیداری منظم داشته باشید، که شامل ساعت خوابیدن و بیدارشدن ثابت حتی در  تعطیلات آخر هفته باشد. این نوع برنامه منظم به شما کمک می‌کند تا ذهن و بدن‌تان را هماهنگ نگهدارید.
  •   نوشیدنی‌ها و غذاهای کافئین‌دار را پس از ساعات 2 بعدازظهر مصرف نکنید.
  •  خوردن یک شام سبک در غروب مممکن است به خواب راحت کمک کند، اما خوردن غذا در انتهای شب ممکن است بار زیادی به معده تحمیل کند و مانع از خواب راحت شود.
  • نورهای غیرلازم در اتاق خواب‌تان را خاموش کنید. حتی نور مختصر ساعت‌های دیجیتال یا تلویزیون ممکن است چرخه خواب را به هم بزند. ساعت‌های دیجیتال را دور از تختخواب‌تان بگذارید و با تلویزیون روشن به خواب نروید.
  •  ورزش کردن 30 تا 40 دقیقه، سه تا چهار بار در هفته، به داشتن خواب آرام کمک می‌کند. ورزش همچنین به سلامت قلب و عروق، حفظ وزن مناسب، پیشگیری از پوکی استخوان و دیابت که همه انها بر خواب‌تان اثر می‌گذارند.
  •  سالمندانی که در به خواب رفتن در شب دچار اشکال هستند، نباید در حین روز چرت‌های طولانی بزنند، زیرا چرت‌زدن می‌تواند باعث شود که به خواب رفتن فرد در شب مشکل شود و بیدار بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

5 1000
ارسال شده در 21 مهر 1395 توسط با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • مضرترین عادات روزمره برای کلیه
  • پروتئین گیاهی با صرفه تر است یا پروتئین حیوانی؟
  • قد بلند عامل بیرون راندن بازیکن والیبال روسیه از هواپیما
  • چه ماسک هایی برای چروک دور لب ها مفید هستند
  • نحوه مصرف داروی سیمواستاتین
  • چه تعداد ایرانی درگیر بیماری دیابت هستند
  • از پدهای سم زدا چگونه استفاده کنیم
  • افزایش تیم های واکنش سریع هلال احمر
  • محبوبترین ها

  • ناباروری و چالش‌های بیمه ای
  • با این 5 مورد، طول عمر بیشتری خواهید داشت
  • هله هوله و تنقلات ؛مفید برای سالمندان
  • چگونه از خفه شدن فرزندتان جلوگیری کنید؟!
  • خودتان را برای لاغری نکشید
  • شروع بارش ها در کشور
  • مشکلات در بارداری نوزاد پسر بیشتر است
  • ویروس کرونا اولین قربانی خود را گرفت!
  • رپورتاژ

  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x