outdoor-sports-activities-for-kids

 

 

دویدن خردسالان بسیار مهم و حائز اهمیت است بهتر است به نحوه دویدن آن ها دقت کنید و فرم دویدن آن ها را بررسی کنید تا از لحاظ ناهنجاری و سلامت مفاصل و استخوان ها پا مطمئن شوید گام برداشتن و ایستادن آن ها را در حین دویدن چک کنید و سعی کنید تکنیک دویدن صحیح را به فرزندتان بیاموزید توصیه های ما را در ادامه مطلب در این باره مطالعه کنید.

دویدن با فرم مناسب برای کاهش احتمال آسیب دیدگی شما،  ضروری است، خواه این آسیب دیدگی، زانوی دونده باشد یا شین اسپلینت یا یک شکستگی استرس. استفاده از تکنیک درست همچنین به بدنتان کمک می کند که انرژی با ارزشش را در هنگام دویدن حفظ کند. در اینجا ۳ نکته برای دویدن موثرتر بیان می کنیم:

نوسان طبیعی بازویتان را پیدا کنید

با وجود آنکه دویدن، یک ورزش پامحور است اما بازوها در کمک به سوق دادن بدن رو به جلو ضروری هستند. بازوها را در هنگام دویدن، موازی بدنتان نگه ندارید. آنها باید در یک زاویه حدود ۴۵ درجه خم شوند و باید بطور پیوسته از شانه و بدون حرکت کردن ساعدها به چپ و راست، به جلو و عقب نوسان کنند. فرض کنید که دارید چیزی را درست در پشت سرتان با آرنج هل می دهید و سپس اجازه دهید بازویتان بطور طبیعی و بدون وارد آوردن نیرو به سمت جلو برود.

گامهای سریعتر و کوچکتر بردارید

دوندگان تازه کار اغلب فکر می کنند که برداشتن گام های بلند تر به آنها کمک خواهد کرد مسافت بیشتری را پوشش دهند. در حقیقت، این کار معمولا به گام بسیار بلند(Overstriding) منجر می شود و باعث فرود آمدن شدید پاشنه می گردد که مقدار نیرویی که از بدن عبور می کند را افزایش می دهد.

مهم است که سعی کنید پاهایتان با فاصله کمتری نسبت به بدنتان فرود بیاید و سرعتی که در آن پاهایتان بر می گردند را افزایش دهید. برداشتن گامهای کوچکتر و سریعتر در واقع به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد. این مسئله در هنگام دویدن در سربالایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، یعنی هنگامی که خستگی آغاز می شود و فرم مناسب دویدن، بهم می ریزد.

صاف بایستید

در هنگام دویدن، دونده ها اغلب به خودشان اجازه می دهند که بیش از حد به جلو خم شوند یا قوز کنند، بخصوص وقتی که با کاهش انرژی و خستگی مواجه می شوند. بسیاری از اوقات، نتیجه آن است که فلکسورهای ران بیش از حد سفت می شوند و عضلات سرین به اندازه کافی کشیده نمی شوند. اگر درحین دویدن متوجه این مسئله شدید به خودتان یاداوری کنید که باید صاف بدوید.

قبل از شروع دویدن، به فکر فعال کردن عضلات سرینی باشید، تا به سوق دادن شما به گام بعدی کمک کنند و عملکرد بهتری داشته باشید. در پایان دو، به منظور باز کردن قسمت جلوی ران ها، لانژ عادی و لانژ معکوس انجام دهید.

از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تان بخواهید که در حین دویدن از شما فیلم بگیرد تا شما بتوانید آن را مرور کرده و ناکارامدی ها یا خطاهای موجود در فرم دویدن تان را اصلاح کنید. هنگامی که شک دارید می توانید از کمک یک مربی خصوصی مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید فرم تان مانع دویدن سریعتر شما نمی شود.

مجله تناسب اندام

 

ارسال شده در 19 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بر بهبود بواسیر تاثیر سیر تا چه اندازه است؟
  • بر رشد قدی فرزندان تاثیرگذار باشید!
  • «پایان غذاها» اختراعی جدید در دنیای پزشکی
  • خطرات و عوارض استفاده از کامپیوتر
  • نبود بیماری روحی و جسمی در خانه ای پاک
  • محیط بعد از تولد در رشد شخصیت -2
  • تاثیرات درمانی شستشوی دهان با آب و نمک
  • دکلره موها با این روش ها
  • پیراشکی با طعم واقعی
  • ترکیبات شیمیایی موجود در غذاها اضافه وزن می آورند
  • از مرغ و سبزیجات سرخ‌ شده‌ غذای متفاوت درست کنید
  • توضیحاتی راجع به مراقبت از کاتتر و فیستول
  • رفتار والدین الگوی آموزش مسئولیت پذیری فرزندتان
  • بدنی عضلانی تر با چربی سوز lipo-6
  • با این دستورات غذایی ام اس قابل کنترل است
  • محبوبترین ها

  • مهار نفخ شکم به روش خانگی
  • در فریزر نگهداری نکنید این غذاها را
  • اهمیت تغذیه از نگاه قرآن
  • علت اصلی شکست افراد در کاهش وزن
  • صبحانه چرا اینقدر مهم است و بر خوردن آن تاکید زیادی شده است
  • چکار کنیم که کم غذا بخوریم
  • تجزیه و تحلیل خاصیت شیر بز
  • تنظیم وزن و اشتها با تخم مرغ
  • سبزیجاتی که خیلی زود بزرگ می شوند
  • چه بستنی ای مفید است ؟ به چه میزان؟
  • در ترک سیگار تنوع غذایی چه تاثیراتی دارد؟
  • علائم فقدان مواد مختلف در بدن فرزند شما
  • تمایل به خوردن علاقه مهم ایرانی ها
  • اضافه وزن پس از اتمام ماه صیام
  • غذا هایی که در دوران بارداری نباید خورد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است