mom-working-from-home-620x330

 

کار کردن در منزل نیازمند رعایت برخی نکات مراقبتی مهم است برای حفظ سلامتی تان توصیه می کنیم درون منزل نیز مراقب به خطر انداختن سلامتی خود باشید کارکردن در خانه هم مراقبت های خاص خود را میطلبد جابه جاشدن از روی صندلی و برنامه ریزی برای تغذیه و خورد و خوراک بسیار حائز اهمیت و مهم است تعیین وقت برای استراحت و خواب و همچنین زمانی برای رسیدگی به امور شخصی در بهبود کارکردن شما در منزل اثر خواهد گذاشت.

برای بسیاری از ما، رفتن به محل کار، حتی نیازی به بیرون رفتن از در ورودی خانه نیز ندارد. اما کار کردن از خانه می‌تواند مجموعه‌ای از چالش‌ها را به همراه داشته باشد، به خصوص زمانی که بحث سلامتی به میان می‌آید.

فراوان بود خوراکی‌های وسوسه‌انگیز در آشپزخانه، کمبود انگیزه‌های اجتماعی و وسوسه‌ی کار کردن در یک شرایط غیرصحیح، مانند کار در رختخواب، همگی می‌توانند باعث به خطر انداختن سلامتی فرد شوند.

 

در این جا به ۱۱ نکته برای حفظ سلامتی، هنگام کار کردن در منزل، اشاره می‌کنیم:

۱- برای خود یک فضای کاری مجزا ایجاد کنید.

برای خود در خانه فضایی را انتخاب کنید که تنها برای کار کردن طراحی و تعیین شده باشد. فعالیت‌های شما در رختخواب تنها باید به خوابیدن و استراحت محدود شود. وارد کردن وسایل کار در تخت می‌تواند در توانایی‌ شما برای استراحت پس از کار کردن، اختلال ایجاد کند. برای خود یک میز و صندلی تهیه کنید و فضای کاری و شخصی خود را از یکدیگر مجزا کنید.

۲- یک صندلی خوب انتخاب کنید.

یک صندلی راحت و مخصوص کار کردن برای خود انتخاب کنید که در طول روز تعادل شما را در زمان کار کردن حفظ کند.

۳- یا صندلی را به طور کامل کنار بگذارید.

از یک میز به صورت ایستاده استفاده کنید تا به کمر خود نیز استراحت بدهید و احتمال ایجاد آسیب را برای بلند مدت کاهش دهید.

۴- هر یک ساعت یک بار از جای خود بلند شوید و حداقل روزی یک‌بار به بیرون از خانه بروید.

قرار گرفتن در محل نشستن برای مدت طولانی بسیار آسان است، به خصوص زمانی که در جای خود احساس راحتی کنید. از یک زمان‌سنج یا برنامه‌ی مخصوص استفاده کنید تا به شما یادآوری کند که از جای خود بلند شوید و هر یک ساعت یک‌بار بدن خود را بکشید، و مطمئن شوید که از خانه خارج می‌شوید، حتی برای کمی راه رفتن در اطراف خانه و قرار گرفتن در معرض آفتاب و هوای تازه.

۵- برای خود برنامه ریزی کرده و به آن پایبند باشید.

دیر بیدار شدن از خواب و کار کردن در ساعات غیر معمول می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما شما می‌توانید از سلامت ذهنی و کیفیت کاری خود از طریق ایجاد یک برنامه‌ی کاری مناسب بهره ببرید، همان‌طور که اگر قرار بود به دفتر کار بروید همین کار را انجام می‌دادید. سپس در مرحله‌ی بعد، بر اساس همان ساعات، فعالیت‌های خود را انجام دهید.

۶- برای انجام ورزش روزانه برنامه‌ریزی کنید.

زمانی که برنامه‌ی خود را تنظیم می‌کنید، از انعطاف‌پذیری در برنامه کاری، به نفع خود استفاده کنید. برای ورزش روزانه، مانند ملاقات‌های مختلف خود برنامه‌ریزی کنید.

11 نکته برای حفظ سلامتی هنگام کار کردن در منزل

۷- برای خود یک محیط آرام‌بخش ایجاد کنید.

در خانه کار کردن به این معناست که شما بر روی محیط اطراف خود آزادانه کنترل دارید، بنابراین محیط کاری خود را به محیطی آرام‌بخش تبدیل کنید و میزان اضطراب خود را تحت کنترل قرار دهید. اگر به شمع‌های معطر علاقه دارید، آن‌ها را اطراف میز کاری خود قرار دهید. اگر یک منظره‌ی زیبا به افزایش آرامش شما کمک می‌کند، میز کار خود را روبروی پنجره قرار داده و یا یک اثر هنری که از دیدن آن لذت می‌برید را در مقابل دید خود قرار دهید.

۸- از طریق تنظیم زمان و ایجاد محدودیت‌ها، تعادل در زندگی کاری و شخصی خود را حفظ کنید.

زمان خود را تنظیم کنید و خود را در برابر ساعات تنظیم شده مسئول نگه دارید. اجازه ندهید کار بر روی زمان شخصی شما و یا بالعکس، تسلط پیدا کند. اگر می‌توانید از کار کردن در آخر هفته ها اجتناب کنید و مقدار زمانی که هر روز برای کار کردن اختصاص می‌دهید را محاسبه کنید.

۹- در آشپزخانه‌ی خود خوراکی‌های سالم ذخیره کنید.

زمانی که بدانید آشپزخانه‌ی شما با خوراکی‌های لذیذ پر شده است، پرسه زدن در آشپزخانه، هر چند دقیقه یک‌بار، وسوسه انگیز است، بنابراین از طریق خریدن میوه‌های تازه و سبزیجات، و قرار دادن تنقلات دور از دسترس، این وسوسه را از خود دور نگه دارید.

۱۰- همانند زمان رفتن به محل کار، استحمام کنید و لباس مناسب بپوشید.

بسیاری از متخصصان باور دارند که شما خصوصیات مرتبط با آن چه که پوشیده‌اید را می‌پذیرید. بنابراین به جای پوشیدین لباس راحتی در تمام طول روز، لباسی را که در زمان رفتن به محل کار می‌پوشید را به تن کنید. داشتن احساس صلاحیت و شایستگی تنها به بهره‌وری مربوط نمی‌‎شود، تحقیقات نشان داده است که خودکارآمدی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی رفتارهای مرتبط با سلامتی داشته باشد.

 

۱۱- در یک اجتماع مجازی از راه دور فعالیت داشته باشید.

داشتن روابط اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است، حتی در صورت عدم حضور همکاران در زمان کار کردن. ایجاد و حفظ روابط اجتماعی سالم می‌تواند به بهبود کلی سلامتی و تندرستی منجر شده و به شما به منظور با انگیزه ماندن کمک کند.

برترینها

ارسال شده در 19 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • در آشپزخانه یک فرد دیابتی با ابزارمخصوص آشنا شوید
  • کاهش میزان استرس و اضطراب با روغن زیتون
  • شیوه های اصولی برای سفت شدن پوست
  • مادربزرگ ها با موی سفید خداحافظی کنید
  • فقط و فقط صد کالری دریافت کنید!
  • فعالیت های منجر به ایجاد حس شادی و نشاط
  • استقامت عضلانی کوتاه مدت
  • راز نهفته در دست دادن افراد مختلف
  • عکس فلفل دلمه در رنگ های مختلف
  • نوجوانان بیشترین استفاده کنندگان از هندزفری
  • آگاه نكردن پزشكان از مصرف داروهاي مسكن، خطرناك است
  • علامت سکته قلبی را با درد معده اشتباه نگیرید
  • سرطان های مرگ آور زنانه
  • 5 نکته برای سوزاندن کالری در حین انجام کارهای خانه
  • میوه هایی که از ورود ویروس به بدنتان جلوگیری می کنند
  • محبوبترین ها

  • شربت خاکشیر و نبات برای روزه داران
  • مقدار مجاز مصرف روزانه قهوه چقدر است؟
  • گیاهانی که خوردن آن برای همه ضروری است
  • نوع متابولیسم بدنتان را انتخاب کنید
  • منجمد کردن سبزیجات
  • حفظ سلامت قلب در برابر سکته با این مواد خوراکی
  • از دست دادن وزن با غذاهای طبیعی
  • راز تناسب اندام اطفال در شیر کاکائو
  • زیاده روی در استفاده ازاین ماده معدنی مضر است
  • درمان مشکلات بدن با جو دوسر
  • برای آکنه چه خوراکی هایی زیان دارد
  • نامنظم شدن ریتم قلب با این نوشیدنی ها
  • خطرات ناشی از خوردن هندوانه
  • ترفندهای غلبه و مبارزه با اضافه وزن
  • برای درمان کم خونی این داروهای خانگی فوق العاده است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است