nail_12444
اگر می خواهید ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشید سعی کنید منگنز بیشتری دریافت کنید از جمله منابع تامین منگنزمی توانیم به دانه های آجیل اشاره کنیم این دانه های روغنی فایده های زیادی برای سلامتی ما دارند مراقب کاهش و کمبود منگنز در بدنتان باشید چون باعث فلج اندام های بدن، ناباروری در بانوان، بروز تشنج و حتی نابینایی خواهد شد توصیه های کارشناسان در این باره را مطالعه کنید.

یکی از ضروری ترین مواد در بدن افراد منگنز است که در آن انواع آنتی اکسیدان ها وجود دارد. وجود این ماده معدنی در بدن برای رشد استخوان ها و تنظیم سوخت و ساز بسیار ضروری است. در منگنز مواد مفیدی برای بهبود زخم ها و نیز جذب ویتامین های C و B از مواد غذایی وجود دارد.
به گفته کارشناسان، افرادی که در رژیم غذایی روزانه ‌شان منگنز وجود دارد به احتمال پایین‌تری به انواع سرطان مبتلا می شوند.
علائمی از جمله کاهش قدرت شنوایی,احساس سرگیجه, حالت تهوع و استفراغ, شکستن ناخن ها و تارهای مو همگی با کمبود منگنز در بدن بروز پیدا می‌کنند.
همچنین اگر کمبود منگنز در بدن شدید باشد می تواند منجر به بیماری های حادتری چون فلج اندام های بدن، ناباروری در بانوان، بروز تشنج و حتی نابینایی شود.
بهترین راه برای جلوگیری از کاهش منگنز در بدن، مصرف مواد غذایی حاوی این ماده معدنی به صورت روزانه است. براساس تحقیقات انجام شده دانه های آجیل از جمله فندق و گردو منبع بسیار غنی منگنز محسوب می‌شوند. همچنین در این خوراکی ها، مواد مفید دیگری چون منیزیم، مس، فیبر و ویتامین E نیز به وفور یافت می‌شود.
غذاهای دریایی از جمله دیگر منابع تامین منگنز برای بدن به شمار می‌روند؛ بویژه میگو که خوراکی لذیذ و مفید بوده و علاوه بر منگنز، دارای اسید های آمینه ضروری برای بدن و نیز ویتامین های گروه B و امگا 3 است.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جوی دو سر و ارزن نیز حاوی منگنز به میزان فراوان بوده و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.
در میان سبزیجات دارای برگ های سبز تیره، اسفناج دارای بیشترین مقدار این ماده معدنی ضروری است به طوری که متخصصان تغذیه توصیه می کنند افراد به صورت روزانه حدود یک فنجان از این سبزی را به همراه سالاد یا با انواع غذاها مصرف کنند.
لازم به ذکر است؛ اسفناج علاوه بر منگنز، دارای ویتامین A و ویتامین K هم است که هر دوی آنها برای حفظ سلامت بدن بسیار مفیدند.
درنهایت چای سیاه که عموماً به همراه صبحانه یا عصرانه مصرف می‌شود، ساده ترین راه برای بدست آوردن منگنز مورد نیاز بدن به شمار می‌رود. نوشیدن چای سیاه و یا مخلوط آن با چای سفید می تواند علاوه بر تامین منگنز بدن، برای سلامت استخوان ها و قلب نیز مفید باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 20 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مروری بر مزایای ورزش پیلاتس
  • داروي ضد ديابت جان يك ميليون نفر را در آمريكا به مخاطره انداخته است
  • روش های مواجهه با آرتروز
  • صداهای ناهنجار در گردن را جدی بگیرید
  • عکس های میوه هندوانه قرمز و شیرین
  • ژنتیک اصلی ترین عامل پوکی استخوان
  • پروتئین دقیقا چه کاری را در بدن ما انجام می دهد؟
  • آیا تا به حال به ساختار بدن خودتان دقت کرده اید؟
  • روش خانگی برای مراقبت از پوست های چرب و خشک
  • طاعونی به رنگ زرد
  • تاثیر بی نظیر اسیدفولیک در وزن نوزاد
  • چگونگی پیدایش روان شناسی
  • چه مواد غذایی ای برای کودکان بیش فعال مفید است؟
  • بررسی روانشناسی اتاق خواب برای فرزندان
  • درباره بهترشدن روابط جنسی بیشتر بدانیم
  • محبوبترین ها

  • بهداشت نزدیکی و مقاربت | بهداشت جنسی بالغین
  • افزایش آمار نازایی در بین مردان ایرانی
  • توصیه هایی برای رهایی از سردی روابط در ازدواج
  • از شخصیت جنسی خود بیشتر بدانید!
  • عفونت های مختلف جنسی بانوان
  • بهترین روش ها برای پیشگیری از آزار جنسی در محیط کار
  • اگر دچار ناباروری مردانه هستید جهت رفع آن این موارد را بخوانید
  • دوره قاعدگی دیرتر ،طول عمر بیشتر
  • یک سری درمان های ساده مردانه
  • مناسب ترین زمان برای بارداری
  • مواد غذایی مضر در سیکل ماهانه
  • نبود علاقه به داشتن رابطه در زوجین
  • برقراری رابطه جنسی و نفع آن برای بدن
  • چرا واژن خشک میشود+ روشهای درمانی خانگی
  • رایج ترین سوالات در مورد عارضه های جنسی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است