avocado

آووکادو میوه ی ممنوعه؟! یا میوه ای چند ستاره؟ از زمانی که آووکادو به اسم یک غذای پرچرب بدنام شد، تحقیقات چند دهه ی گذشته ثابت کرد، آووکادو یک ماده ی غذایی بسیار پرقدرت است.

در اینجا 6 دلیل برای دوست داشتنی بودن این میوه همه کاره بیان می کنیم:

1: آووکادو ها بسته ای از مواد مغذی هستند.

آن ها سرشار از 20 ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی از جمله ویتامین  E، ویتامین  C، فیبر، آهن، پتاسیم، لوتئین و بتاکاروتن هستند.

بیشترین مواد مغذی آووکادوها چیست؟

با خوردن این میوه، بدن ما قادر به جذب مواد محلول در چربی بیشتری مانند ویتامین های  Kو EوD وA  در مواد غذایی خواهد بود.

2:  آووکادوها سایز کمر شما را کاهش می دهند.

 خبر بهتر این است که آووکادوها کم کالری هستند. یک پنجم از آووکادو ها به طور متوسط دارای 50 کالری و یک جایگزین هوشمندانه برای کره، سس مایونز، پنیر، گوشت و دیگر خوراکی های پرکالری و چاشنی ها هستند. علاوه بر این، بافت های خامه ای آووکادو آنها را به یک وعده ی غذایی رضایت بخش تبدیل کرده است.

3: آووکادوها بعد از چیدن کامل می شوند.

بهترین راه برای اینکه بفهمیم آنها رسیده هستند یا نه،  این است که به آرامی آنها را در کف دست فشار دهیم. ولی از روی رنگ آنها نباید قضاوت کرد. بعضی از آنها حتی بعد از رسیدن رنگ سبز پوستشان را حفظ می کنند. برای سرعت بخشیدن به رسیدن آووکادو  می توان آنها را در یک کیسه ی کاغذی و در دمای اتاق قرار داد تا آماده ی خوردن شوند.گذاشتن یک سیب یا کیوی در کیسه کاغذی این روند  را سرعت می بخشد. چرا که این میوه ها گاز اتیلن خاموش طبیعی را برای رسیدن به این میوه می دهند.

4: آووکادوها برای قلب مفید هستند.

بله،   این درست است که آووکادو حاوی چربی می باشد. اما چربی موجود در آووکادو اشباع نشده است. با توجه به گزارشات انجمن قلب آمریکا این چربی اشباع نشده می تواند برای کاهش سطح کلسترول بدن  LDL سودمند باشد البته در صورتی که در حد اعتدال مصرف شود.

5: آووکادوها به فشار خون شما هم کمک کنند.

یک آووکادو ی متوسط140 حدود گرم پتاسیم یا 4 درصد از ارزش روزانه شما را فراهم می کند. این یک دستورالعمل مصرف یک رژیم غذایی سرشار پتاسیم است که باعث کندی تاثیر نمک بر فشار خون و همچنین خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

6: آووکادوها را می توان بعد از برش نگهداری کرد.

 برخلاف تصور شما که فکر می کنید آووکادوها بعد از برش باید دور انداخته شوند و با برش طبیعی اکسیده یا “قهوه ای” می شوند. اما فراموش نکنید می توانید با پاشیدن مقدار کمی عصاره لیمو تا یک روز یا بیشتر آن ها را حفظ کنید.

ارسال شده در 19 مهر 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع تغذیه , خواص میوه و سبزیجات , قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • اصول رفع خستگی
  • خواسته ی اصلی خانم ها از رابطه جنسی
  • سالاد لوبیا چشم بلبلی و انار
  • عکس های وسیله پرکاربرد پنس
  • با پیاده روی گروهی بیماری کاهش می یابد
  • اگر صبحانه کامل نمی خورید ، بخوانید
  • آکنه نوزاد ،علل ایجاد و درمان ان
  • چه سبزی هایی برای سلامتی بسیار مفید است
  • فاکتورهایی که ارتباطات جنسی را نابود می‌کنند
  • تفکرات رایج و نادرست در مورد احساسات
  • پاک کننده طبیعی نیکوتین و کاهش ابتلا به سرطان
  • چاره ای مناسب برای رفع گودی کمر
  • میوه های جدید بازار ایران چه خاصیتی برای سلامتی دارند؟
  • مضرات عدم پیگیری مشکلات جنسی
  • ویژگی های مویز
  • محبوبترین ها

  • تلاش نکردن آموزش و پرورش برای ترویج خوردن صبحانه‌ در بین دانش آموزان
  • بالاخره چای سبز بخوریم یا چای سیاه
  • نقش ادویه جات در رژیم غذایی
  • ارتباط میان تغذیه و متابولیسم
  • لاغر بودن ولی شکم بزرگ داشتن
  • برنج قهوه ای چیست و چگونه تولید می شود
  • مناسبترین رژیم غذایی برای بیماران تیروئیدی
  • بهترین و کامل ترین راه برای رسیدن به لاغری
  • بهترین روش برای طبخ سبزیجات
  • رایج ترین اشتباهات در دوران کاهش وزن
  • این مواد غذایی می توانند عامل ایجاد مسمومیت باشند
  • اهمیت نوشیدن آب در بین بانوان
  • مکمل غذایی برای زندگی سالم
  • لاغرترین اندام ها با سفت ترین غذاها
  • با ماست یونانی، وزن خود را کاهش دهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است