دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

زانوهای قوی و منعطف تقویت زانوی بسکتبالیست تقویت رباط ها و عضلات زانو بسکتبال انعطاف پذیری در زانو

 

 اگر به ورزش والیبال مشغول هستید توصیه می کنیم به تقویت عضلات زانویتان بپردازید تا بتوانید راحت تر پرش کنید و در این ورزش در میان هم تیمی های خود بدرخشید بسکتبالیست ها باید به تقویت عضلات زانوی خود و پیشگیری از آسیب های مختلف در نواحی زانوی خود شوند برخی تمرینات در این زمینه را در ادامه مطلب توضیح داده ایم ین تمرینات با تمرکز روی زانو باعث بالابردن توانمندی ورزشکاران و بسکتبالیست ها خواهند شد.

بسکتبال یک ورزش سریع است که نیازمند استقامت بازیکنان و قدرت و انعطاف پذیری در زانو است. توقف های ناگهانی، چرخش ها و پرش ها بر این ناحیه از پا فشار و کشش وارد کرده و اغلب منجر به آسیب دیدگی می شود. شما می توانید با مراقبت کردن از بدنتان، سعی کنید از آسیب دیدگی ها و درد زانو جلوگیری کنید. از این تمرینات که همه آنها به تقویت رباط ها و عضلات اطراف مفاصل شما می پردازند، استفاده کنید تا به یک بازیکن بهتر با زانوهای قوی و منعطف تبدیل شوید.

۱- لانژ جانبی

گاهی اوقات تمرینات ساده و معمولی وزن بدن، تمام چیزی هستند که به آنها نیاز دارید. لانژ جانبی، یکی از این تمرینات است که با افزودن کمی پیچ و تاب به نسخه اصلی این تمرین، باعث افزایش تمرکز بر تقویت عضلات چهارسر ران و زانوها می شود. این تمرین، جذب نیرو در زانوها را نیز بهبود بخشیده و به بدن شما یاد می دهد که چطور وزن تان را در طول حرکات سریع و جهت دار کنترل کند.

روش انجام حرکت «پاها را به اندازه عرض باسن تان باز کنید و در حالیکه بالاتنه تان را صاف نگه داشته اید، بایستید. با پای راستتان، یک گام بلند به پهلو بردارید و روی پای راست تان تکیه بزنید و پایین بیایید، بطوریکه فقط به یک طرف چمباتمه زده باشید. پای چپ و پشت تان را صاف نگه دارید به جلو خم نشوید. با فشار آوردن روی پای راست تان به وضعیت شروع برگردید. برای یک تکرار، این حرکت را برای طرف چپ تکرار کنید. سعی کنید ۸ تا ۱۰ تکرار انجام دهید.»

۲- اسکات ربع وزن بدن

این حرکت مزیت قابل توجهی دارد. در مقابل اسکات موازی که در آن، بدن اغلب پس از ۸ تا ۱۰ تکرار خسته می شود، اسکات ربع به شما امکان می دهد ۲۰ تا ۳۰ تکرار انجام دهید و توجه بیشتری به زانوها و عضلات چهار سر شما معطوف می دارد.

روش انجام حرکت «باسنتان را عقب دهید، پشتتان را صاف نگه دارید و فقط کمی بنشینید، بطوریکه زانوهایتان یک زاویه ۴۵ درجه تشکیل دهند. برای کامل کردن یک تکرار، به وضعیت شروع برگردید. سعی کنید در طول تمرین تان، ۲۰ تا ۳۰ اسکات ربع انجام دهید.

۳- پشت پا با کمک توپ یوگا

این تمرین به تقویت زانوها، همسترینگ و مرکز بدن شما کمک می کند، همه آنها نقش مهمی در هنگام چرخاندن و تثبیت بدنتان در طول یک بازی ایفا می کنند. این، یک حرکت عالی برای پایان تمرین تان است، چون کم سرعت تر است و روی زمین انجام می شود.

روش انجام حرکت «روی یک حصیر دراز بکشید و پاشنه هایتان را روی یک توپ یوگا قرار دهید، بطوریکه پاهایتان کاملا کشیده و صاف شوند.با درگیر نگه داشتن مرکز بدن و بالا بردن باسن تان، توپ را به سمت بدنتان بغلطانید، بطوریکه زانوهایتان خم شوند و توپ، زیر قسمت عقب پاهایتان قرار بگیرد.برای تکرار به وضعیت شروع برگردید ۱۰ تا ۱۲ تکرار انجام دهید.»

مهم است که بازیکنان بسکتبال روی تقویت زانوها و عضلات و رباط های اطراف آنها تمرکز کنند.این کار نه تنها به شما کمک خواهد کرد آسیب نبینید،بلکه شما را به یک بازیکن قوی تر نیز تبدیل می کند. این حرکات ساده را در ۲ یا ۳ جلسه تمرین در طول هفته جای دهید تا تفاوت زیادی در زانوها و بازی تان احساس کنید.

مجله فیتنس

 

5 1000
ارسال شده در 23 مهر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دشمنی دیابت با مغز
  • ژن ها آغازگر هر رابطه عاشقانه ای هستند!
  • مراقبت از بدن در برابر مشکلات دوران پیری
  • آیا ازدواج، باعث درمان افسردگی می شود؟
  • روزه داری و خشکی چشم
  • تازه ترین اخبار رسیده از امار طلاق درسراسر جهان
  • لزوم تشكيل انجمن دانشجويان داروسازي
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پانکراس با استفاده از دوز پایین آسپیرین
  • محبوبترین ها

  • ژلوفن بخوریم یا نه ؟
  • خنثی شدن تاثیر درمانیِ داروهای مسکن‌ با کمبود خواب
  • مصرف داروهاي كدئين در شرايط خاص، جواب آزمايش اعتياد را مثبت نشان مي‌دهد
  • حالت های مختلف بدن برای مصرف مکمل
  • داروهای زخم معده استخوان ها را شکننده می کند
  • مشكل جهاني وجود داروهاي تقلبي، پاسخ جهاني مي‌خواهد
  • معرفی داروهای اسهال
  • اسيد فوليک از 70 درصد بيماري‌هاي عصبي جنين پيشگيري مي‌کند
  • رپورتاژ

  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • جراحی زیبایی بینی دکتر عامری
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x