main-qimg-569e0d357ba251ee7c1dd44c05d5d5f9-c
پوستی سالم و شاداب چگونه به دست می آید اگر می خواهید پوستی شفاف و درخشان و ناخنهایی محکم و جذاب و موهایی ضخیم داشته باشید باید به برخی نکات مهم مانند مصرف پروتئین ،پرهیز از مصرف شیرینی ،نوشیدن شیر،تعادل در مصرف چربی  ها ،مصرف مولتی ویتامین،نعادل در مصرف گوشت و بسیاری توصیه های دیگر عمل کنید در ادامه راهنمایی های موثری در این باره برایتان آورده ایم با ما همراه باشید .

شما برای داشتن یک پوست درخشان مانند سوپراستارها، نیازی به یک اسپای تجملی ندارید. روزهای اسپا قطعا با شکوه هستند اما آنها برای داشتن مو، پوست و ناخن‌هایی که در سر می‌پرورانید ضروری نمی باشند. در واقع تمام کاری که لازم است انجام دهید، اعمال چند تغییر ساده در روال روزمره تان است تا به موهایی براق، پوستی درخشان و ناخنهایی محکم و جذاب دست پیدا کنید. روزهای اسپا را به رسیدگی به سلامت روحی تان اختصاص دهید. شما برای دستیابی به ظاهر مورد نظرتان، نیازی به آنها ندارید.

۱- پروتئین مصرف کنید

آن شیک پروتئین صبحگاهی، بجز کمک به تقویت ماهیچه های شما، فایده دیگری نیز دارد. پروتئین به ضخیم تر شدن موها نیز کمک می کند.

۲- شیرینی‌ها را محدود کنید

آن وعده اضافی از دسری که می خورید، تنها به ضرر سایز دور کمرتان نیست. قند بیش از حد می تواند به کلاژن گرانبهایی که از چین و چروک جلوگیری می کند نیز آسیب برساند. مثل اینکه به یک دلیل دیگر برای صرفنظر کردن از آن تکه کیک نیاز داشتید، درست است؟

۳- شیر بنوشید

دفعه بعدی که به بچه هایتان می گویید شیرشان را بخورند، خودتان نیز به نصیحت خودتان عمل کنید. شما نیز به شیر نیاز دارید. ویتامین D و کلسیم به ساخت مو و ناخنهای سالم کمک می کنند.

۴- تمام چربی‌ها را حذف نکنید

اشکالی ندارد که مراقب چیزی که می خورید، باشید اما حذف کامل یک ماده غذایی، پوست، مو و ناخنهای شما را از مواد مغذی که برای رشد کردن به آنها نیاز دارند، محروم خواهد کرد. اسیدهای چرب ضروری ناکافی می تواند به پوست خشک، موها و ناخنهای شکننده و بسیار ضعیف منجر شود.

۵- سرتان را بپوشانید

شما می دانید که خورشید می تواند به پوستتان آسیب برساند اما این، تنها ضررش نیست. همان اشعه های UV که از ترسشان به ضدآفتاب پناه می برید، می توانند به موهای شما نیز صدمه بزنند و آنها را شکننده و نازک کنند. دفعه بعدی که در آفتاب بیرون می روید، برای پوشاندن آن گیسوان زیبا، یک کلاه یا روسری بگذارید.

۶- مولتی ویتامین هایتان را مصرف کنید

آنچه که میخورید، بر ظاهر پوست، مو و ناخنهای شما تاثیر می گذارد. با مصرف یک مولتی ویتامین روزانه، شکافهای تغذیه ای در رژیم غذایی تان را پر کنید تا پوست، مو و ناخنهایی قوی، سالم و درخشان داشته باشید.

۷- از گوشت ارگانیک استفاده کنید

در عین حال که مصرف پروتئین را افزایش می دهید، از گوشت ارگانیک نیز استفاده کنید. ممکن است کمی گرانتر باشد اما برخی متخصصان پوست می گویند بیمارانی که گوشت بدون هورمونهای افزوده می خورند، متوجه می شوند که ظاهر پوستشان بهتر شده است.

۸- ورزش کنید

این هم یک دلیل دیگر برای ورزش کردن «افزایش جریان خون ناشی از تمرین، به پوستتان یک درخشش سالم می دهد، پوست سر شما را تحریک می کند و فولیکولهای مو را سالم نگه می دارد.»

۹- مراقب قهوه باشید

شاید کافئین برای سرحال و با نشاط نگه داشتن شما عالی باشد، اما به ضرر پوست، مو، و ناخن‌های شما عمل می‌کند. کافئین بیش از حد بدن شما را کم آب می کند، در حالیکه شما برای داشتن ظاهری بهتر به آبرسانی نیاز دارید.

۱۰- یوگا را به تمرین تان اضافه کنید

فقط به تمرین کاردیو در باشگاه بسنده نکنید. برای گردش خون بهتر، مقداری یوگا به تمرینتان اضافه کنید. یوگا برای کاهش استرس که همه ما می دانیم بر پوست، مو و ناخنهای شما تاثیر منفی می گذارد نیز مفید است.

۱۱- برای مرطوب کردن صبر نکنید

به محض بیرون آمدن از حمام مرطوب کننده تان را بردارید. استفاده از مرطوب کننده در عرض ۲ تا ۳ دقیقه، رطوبت را در پوست به دام خواهد انداخت و پوست شما را بهتر هیدراته نگه می دارد.

۱۲- به پشت بخوابید

زمانی که به دنبال آن هستید تا از استراحتتان، فواید زیبایی نصیبتان شود، سعی کنید تا حد ممکن به پشت دراز بکشید. خوابیدن به پشت، از تجمع مایع که به پف کردگی و حلقه های سیاه زیر چشم منجر می شود و شاید با افزایش سن باعث چین و چروکهای بیشتر شود، جلوگیری می کند.

۱۳- به ناخنهایتان استراحت دهید

تمام آن لاکهایی که می زنید، مطمئنا زیبا بنظر می رسند اما جلوی جذب رطوبت توسط ناخنهایتان را می گیرند که به ناخنهایی شکننده و نازک منجر می شود. پس بین لاک زدن هایتان فاصله بیندازید.

مجله تناسب اندام

ارسال شده در 26 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • کاهش علائم افسردگی با گوش دادن به موسیقی
  • جراحی های اوربیت
  • هر آنچه لازم است درباره د‌‌اروهای آرام بخش و خواب آور بدانیم
  • توجه به تغذیه سالم برای خردسالان
  • فلسفه انگشت در دماغ کردن
  • نسخه پزشکی برای درمان پوست خشک
  • همه چیز درمورد فراموشکاری و دلایل آن
  • افزودن به انرژی و توانایی های جنسی
  • فعالیت های مغزی خانمها در دوران حاملگی متفاوت است
  • مصرف عسل از نظر متخصصین طب سنتی
  • مشکلات شایع سینه پس از تغذیه با شیر مادر
  • بحث بین کودک و والدین
  • مشکلات قلبی و عروقی با زمینه اختلالات خواب
  • آسیب به سلامتی زنان شاغل
  • آشنایی با خواص و فواید گل کلم
  • محبوبترین ها

  • گزارش تصویری از کاخ ورسای اسپانیا
  • تصاویری از روتاتور کشت سلولی
  • عکس هایی از هندوانه و خواص آن
  • تصاویر دستگاه دانسیتومتری استخوان
  • تصاویری از اسکین مارکرها
  • تصاویر دستگاه فارینژوسکوپ
  • تصاویری از تخته متقارن فیزیوتراپی
  • عکس های دستگاه توراکوسکوپ
  • عکس های زیبا از کاهو
  • تصاویر کارور یا حالت دهنده تانر
  • تصاویر دستگاه ترانس لومیناتور
  • عکس هایی از کاهو و خواص آن
  • تصاویر دستگاه دئودنوسکوپ
  • تصاویر دستگاه فلوروسکوپی
  • تصاویری از قیچی بخیه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است