اگر در حال تلاش برای از کم کردن وزن خود هستید، باید تا حد ممکن از خوردن برخی کربوهیدرات ها به خصوص انواع تنقلات، پرهیز کنید. در حالی که برخی کربوهیدرات های خالص، مانند شیرینی و تارت، تنظیم قند خون را به هم می ریزد و شما را از هدف کاهش وزنتان دور می کند، بدنتان به منابع سالمی از این کربوهیدرات ها نیز نیاز دارد. مانند غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات.

کربوهیدرات ها سرشار از فیبر هستند که برای تولید انرژی به خصوص هنگام ورزش لازم اند. حذف کربوهیدرات ها از برنامه رژیم غذایی برای دراز مدت به کاهش وزن کمک می کند.

اما در نهایت اشتیاق بدن به آن ها سبب می شود تا دوباره شروع به خوردن بیش از حد آن ها کنید.

غلات:

غلات ماده ی غذایی کامل با سیری طولانی مدت است که قبل از انجام تمرینات در سالن ورزشی می توان مصرف نمود و لازم نیست خودتان را از آن محروم کنید.

ذرت بو داده:

هر فنجان ذرت بو داده 30% کالری دارد و به علت دارا بودن فیبر بالا به عنوان یک میان وعده بازدارنده اشتها استفاده می شود.

 

موز سبز:

موز سبز نسبت به موز رسیده دارای نشاسته مقاوم تری است که این نوع نسبت به نشاسته خالص و قند خالص در موز رسیده دیرتر هضم می شود.

 

نخود بو داده:

این نوع نخود لذیذ تر و مورد پسند تر است. اما مانند انواع دیگر حبوبات چون عدس و لوبیا غنی از فیبر کربوهیدرات و پروتئین است و برخلاف چیپس دارای کالری پایین، بدون قند و چربی اضافه است.

 

سیب زمینی پخته با کلم بروکلی :

سیب زمینی پخته با پنیر فرآوری شده کم چرب و کلم بروکلی یک عصرانه محسوب می شود. فیبر سیب زمینی و کلم به علاوه پروتئین پنیر باعث می شود تا شما انرژی لازم را از یک کربوهیدرات دریافت کنید و دیگر به یک نوشابه قوی بعد از غذا احتیاجی نخواهید داشت.

ارسال شده در 27 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم , سلامت اعضای خانواده

پیشنهاد سردبیر

  • اجتناب از خواب پس از سحری ضروری است
  • روش های استفاده از روغن زیتون برای سرخ کردن سبزیجات
  • برای درمان آلزایمر طب سنتی چه گیاهانی را توصیه می کند
  • خطر سرطان های مرگبار در کشور
  • شوکه شدن دنیای هنر از مرگ نیما طباطبایی
  • ابتلا به افسردگی و خودکشی
  • آسیبهای وارده بر مو در هنگام صاف و فرکردن
  • دلایل عفونت و درد گوش
  • سوخت و ساز بدن و این موارد مهم
  • نرم کننده لب را اینگونه استفاده کنید
  • سرقت اطلاعات دستگاه هوشمند بیماران دیابتی
  • مهم ترین اصول درباره اندازه گیری فشار خون
  • برای جلوگیری از ابتلا به دیابت این استراتژی ها را بشناسید
  • درباره بزرگ شدن سینه های مردان بیشتر بدانیم
  • بازیگران چگونه وزن خود را کاهش می دهند؟
  • محبوبترین ها

  • غذا هایی که ماهیچه های شما را قوی می کنند
  • چگونه به چای طعم بهتری بدهیم؟
  • چطوری قهوه نوشیده می شود
  • ترفندهایی برای بالا رفتن وزن
  • نارسایی احتقانی قلبی و نکات تغذیه ای مربوط به آن قسمت اول
  • خطرات مصرف زیاد خوراک مغز گاو و گوسفند
  • همه چیز درمورد روغن های مناسب برای پخت و پز
  • پیشنهادات تغذیه ای برای نوعروس ها
  • غذاهای پرچرب و تاثیرات منفی آن ها بر مغز
  • تاثیر نوشیدنی های رژیمی بر کم شدن وزن
  • آسیب های مصرف غذاهای حاوی رنگ های غیرمجاز
  • همه چیز درمورد فریزر کردن غذا و مضرات آن
  • عوارض جانبی مکمل‌های کلسیم بر سلامت قلب
  • در ۵ زمان شما هرگز نباید از روغن زیتون استفاده کنید
  • این مشکلات مانع کاهش وزن شما می شود!!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است