dt_160725_osteoporosis_800x600 مصرف کلسیم و تاثیرات مثبت آن
دریافت کلسیم برای پیشگیری از پوکی استخوان ها بسیار حائز اهمیت است اگر علاقه مند به مصرف لبنیات نیستید و تمایلی به مصرف خوراکی های دریایی ندارید بهتر است از منابع دیگر خوراکی برای دریافت کلسیم کمک بگیرید پوکی استخوان اکثر افراد سالمند را تهدید میکند پیشنهاد می کنیم از مصرف مکمل امگا3 و ویتامین د غافل نشوید و همچنین روزانه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید تا دچار پوکی استخوان نشوید.
 یک فوق تخصص زانو – بیماری «مرگ خاموش» را تشریح و توصیه‌های کلیدیی عنوان و گفت: بر دیوار بیمارستان کانادایی نوشتند: Take your milk- Have your activity- ta avoid Osteoporosis «شیرت را بخور، فعالیت داشته باش، از پوکی استخوان جلوگیری می‌شود».

حسین فائزی‌پور – متخصص ارتوپدی به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان با بیان اینکه در کشورهای اروپایی پوکی استخوان دزد خاموش نامیده می‌شود که کلسیم را به مرور زمان از بدن می‌گیرد، شایع‌ترین علت آن را عدم استفاده از محصولات لبنی و خوراک‌های دریایی عنوان کرد.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه ویتامین D و کلسیم مکمل همدیگر هستند، گفت: ویتامین D در خوراک‌های دریایی مثل ماهی، میگو به وفور یافت می‌شود و محصولات لبنی نیز همچون شیر، ماست و کشک سرشار از کلسیم است.

این فوق تخصص زانو و تومورهای استخوان تصریح کرد: در صورتیکه مردم در رژیم غذایی خود مصرف لبنیات و خوراکی‌های دریایی به عادت همیشگی تبدیل کنند کمتر به بیماری پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.

فائزی‌پور، با بیان اینکه نور خورشید در تأمین ویتامین D مؤثر است آن را منبع غنی از این نوع ویتامین دانست و با توجه به آفتابی بودن کشورمان بر استفاده از آن حداقل روزی 10 دقیقه و به طور مستقیم تأکید کرد.

این متخصص ارتوپدی وی ضمن اشاره به اینکه لازم است با انجام آزمایش‌ میزان تراکم استخوان، ویتامین D و کلسیم خون در افراد مشخص شود، توضیح داد: خانم‌ها معمولاً بعد از یائسگی با از دست دادن برخی از هورمون‌های بدن دچار پوکی استخوان می‌شوند.

این فوق تخصص زانو و تومورهای استخوان به تجربه خود در بیمارستان تورنتو کانادا اشاره کرد و ادامه داد: بر روی دیوار این بیمارستان نوشته شده بود Take your milk- Have your activity- ta avoid Osteoporosis «شیرت را بخور، فعالیتت را داشته باش، از پوکی استخوان جلوگیری می‌شود».

فائزی‌پور، پوکی استخوان را بدون علامت خاص دانست و گفت: اغلب افراد با شکایت از دردهای استخوانی، خستگی یا شکستگی بی‌دلیل به ویژه در افراد میانسال مراجعه می‌کنند که بعد از انجام آزمایش متوجه این عارضه می‌شوند.

وی تشریح کرد: فرد از نظر تراکم استخوان در سه حالت نرمال، نرمی استخوان یا کمبود مواد معدنی و پوکی استخوان یا کمبود مواد لبنی قرار دارد که مصرف روزانه 4-3 لیوان شیر برای سلامتی استخوان ضروری است.

تسنیم

ارسال شده در 29 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • جبران اضافه وزن با این توصیه ها
  • این مواد غذایی را با هم میل کنید
  • معنی و مفهوم قدرت ويژه
  • بی تحرکی این مشکلات را بوجود می آورد
  • تاثیر قد شوهر بر زندگی مشترک
  • معرفی بیماری‌های پس از رژیم غذایی خود سرانه
  • با این علائم به ابتلا به ام اس در خود مشکوک شوید
  • بزرگ کردن سایز و بهبود ظاهر سینه ها
  • خندیدن و درمان با آن
  • پزشک برای چه کسانی داروی گلوكاگون تجویز میکند؟
  • رعایت نکات مهم قبل از خواب
  • چرا شاهدانه شکستگی استخوان را سریع درمان میکند
  • جواد خیابانی در تبریز بستری شد
  • لوبیا سبز چه فوایدی برای بدن دارد؟
  • چکارکنیم که دچار کمر درد نشویم
  • محبوبترین ها

  • دیستروفی عضلانی دوشن چه نوع بیماری است و آیا خطر دارد؟
  • عفونت گردنه رحم در اثر چه عواملی بوجود می اید
  • از خطرات ابتلا به بیماری های کلیوی چه می دانید؟
  • هشدارهای بی نشانه برای بیماری های خطرناک
  • بروز سودا در بدن با این علائم
  • دوری از سرطان مغز با وجود آسم
  • راه های تشخیص سرطان مغز استخوان را بشناسید
  • فعالیت هایی که آلزایمر را به تعویق می اندازند
  • چربی خون و این خطرات مهم
  • عوارض درمان نکردن بزرگی خوش خیم پروستات
  • درمان آرتریت عفونی را باهم مرور میکنیم
  • عقاید رایج در مورد پروستات
  • راهکارهای درمانی برای رفع کمبود منیزیم
  • برطرف کردن رودل با این روش ها
  • عامل خوراکی ایجاد سنگ در کلیه ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است