drinking-water-too-much

 

مصرف آب در طول روز بسیار مهم و حائز اهمیت است سعی کنید این نکته را فراموش نکنید که بدنتان روزانه به هشت لیوان آب نیاز دارد و کمتر از هشت لیوان آب می تواند به ضرر سلامتی تان تمام شود کلیه ها و پوست مهمترین ارگان های بدن هستند که به آب نیاز دارند نوشیدن آب در صبحگاه  تاثیرات مثبت زیادی بر گردش خون و بازشدن عروق خواهد گذاشت هیچ نوشیدنی نمی تواند نقش اب را برای بدنتان ایفا کند.

هشت لیوان آب در طول روز بنوشید. جمله ای آشنا که همه در طول زندگی آن را بارها و بار-*/ها از زبان افراد مختلف شنیده ایم؛ اما مسئله این است که تا چه حد باید به این توصیه توجه کرد؟ آیا برای آن توجیه علمی وجود دارد؟ آیا بدن همه ما به همین میزان آب احتیاج دارد؟

 

احتمالاً بسیاری از ما گمان می کنیم نوشیدن کم تر از هشت لیوان آب در طول روز می تواند سلامتی ما را تهدید کند، در حالی که یافته های اخیر دانمشندان خبر از موضوع دیگری می دهد. شما هم متعجب خواهید شد اگر بدانید نوشیدن آب زمانی که واقعاً تشنه نیستید می تواند حتی منجر به مرگ بشود. بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، دریافت بیش از اندازه مایعات منجر به فعال شدن محافظ مهار بلع درون مغز می شود.

در واقع، زمانی که شما خودتان را مجبور به نوشیدن آبی بیشتر از نیازتان می کنید در معرض ابتلا به نوعی مسمومیت با آب قرار می گیرید. هیپوناترومی (کم سدیمی خون) زمانی اتفاق می افتد که میزان سدیم خون انسان از حد طبیعی و استاندارد خود پایین تر بیاید و نوشیدن بیش از حد مایعات می تواند یکی از عوامل ابتلا به چنین مشکلی بشود. مشکلی که با عوارضی هم چون: بی حالی، حالت تهوع، تشنج، کما و حتی در مواردی مرگ همراه است.

به همین خاطر کافی است ما آن میزانی آب دریافت کنیم که نیاز بدنمان است. همان طور که کم آبی موجب بروز مشکلات بسیاری برای ما می شود، بدون احساس تشنگی آب نوشیدن نیز خطرات بسیاری برای بدن ما به دنبال دارد. نگاهی به تاریخچه مسابقات مارون نشان می دهد بسیاری از دوندگان با این فرض که نوشیدن آب زیاد به حفظ شرایط جسمانی آنها کمک می کند بدون احساس تشنگی آب نوشیده اند و در نهایت جان خود را از دست داده اند.

بنابراین اگر می خواهید سیستم محافظتی مغزتان بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد و سدیم موجود در بدنتان نیز کاهش پیدا نکند تنها زمانی به سمت مایعات بروید که احساس نیاز می کنید؛ و نه احساس اجبار.

شفقنا زندگی،

 

 

ارسال شده در 30 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع علمی

پیشنهاد سردبیر

  • توصیه هایی برای افطارتان
  • چگونه مخالفت خود را بر زبان بیاوریم
  • واریس و پیشگیری از بروز آن
  • برای درمان‌های اندودنتیکس چه آنتی بیوتیکهایی مناسب است؟
  • شکل جدید کاندوم مخصوص بانوان
  • منارک – اولین قاعدگی را باهم مرور میکنیم
  • درمان بوی بد دهان راحت تر از آنست که فکر میکنید
  • مطالعه راههای رفع افسردگی
  • همه چیز درمورد مراقبت های غذایی پس از سکته
  • عکس مزار عباس کیارستمی در لواسان
  • در زمان شکستگی چه کمکهای اولیه ضروری است
  • سالاد اتم- سالاد سیر کننده
  • تاثیرپذیری آینده شغلی از تغذیه
  • عادت به مکیدن پستانک و این همه عوارض خطرناک
  • علت عادت ماهیانه با فاصله دو هفته
  • محبوبترین ها

  • کاهش عوارض سیکل ماهانه با این روش ها
  • علت دیدن خون پس از نزدیکی
  • تعداد برقراری رابطه جنسی زوجین چگونه باید باشد!
  • اضافه وزن مانعی برای رسیدن خانمها به ارگاسم
  • ناباروری مردان بخاطر عفونت در بدن
  • راضی بودن از کیفیت رابطه زناشویی
  • گفتگو با اطفال درباره مسائل جنسی
  • همه چیز درمورد فیزیولوژی جنسی زنان
  • بهداشت قاعدگی، عادت ماهانه (پریود) در دختران
  • سرد مزاج شدن بانوی خانه
  • عمل وازکتومی بدون هزینه
  • شکستگی آلت تناسلی و ارتباط آن با نعوظ در خواب
  • جلب رضایت جنسی همسر
  • داروهای جدید برای برطرف کردن مشکلات جنسی
  • چند راز زنانه در زندگی زناشویی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است