faucet-glass_456px
آب مایه حیات است این جمله معانی زیادی دارد زندگی و حیات ما انسان ها به این ماده بستگی  دارد از فواید درمانی آب چه میزان اطلاع دارید بهتر است زمان بیدارشدن نوشیدن آب را فراموش نکنید و سعی کنید برای حفظ سلامتی تان هم که شده به مصرف آب توجه بیشتری کنید نوشیدن آب احتمال ابتلا به بیماری های مختلفی را از شما دور خواهد کرد به این منظور راهنمایی های موثری برایتان آورده ایم.

روش های مختلفی برای نوشیدن آب در طول روز وجود دارند. نوشیدن آب صبحگاهی و به محض بیدار شدن از خواب یکی از روش هایی است که می تواند فواید چشمگیری برای بدن به همراه داشته باشد.

 

 فواید نوشیدن آب برای هیچ یک از ما پوشیده نیست. بخش قابل توجهی از بدن انسان را آب تشکیل داده و به واقع مایعی حیات بخش محسوب می شود. تامین آب مورد نیاز بدن از اهمیت فراوانی برخوردار است و کمبود این ماده می تواند بر عملکرد روزانه، سلامت و بهزیستی ما تاثیرگذار باشد.

روش های مختلفی برای نوشیدن آب در طول روز وجود دارند. نوشیدن آب صبحگاهی و به محض بیدار شدن از خواب یکی از روش هایی است که می تواند فواید چشمگیری برای بدن به همراه داشته باشد.

به گفته برخی، این روش به ژاپنی ها تعلق دارد که چندان هم غیر منطقی نیست زیرا مردم این کشور در زمینه درمان های طبیعی و دنبال کردن رژیم های غذایی سالم شهرتی جهانی دارند. در فیلم ها و برنامه های مستند بسیاری فرهنگ ژاپن به نمایش گذاشته شده و چگونگی استفاده از منابع طبیعی که محیط زیست در اختیار آنها قرار می دهد، نشان داده شده است.

در اینترنت می توانید به نمونه های بسیاری دسترسی داشته باشید که نشان می دهند مردم ژاپن چگونه از محیط زیست و منابع طبیعی برای حفظ سلامت خود در شرایط ایده آل و درمان بیماری ها استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم روی آب و چگونگی نوشیدن آن که بیشترین سود را برای بدن انسان دارد، متمرکز شویم.

با دنبال کردن این روش می توان احتمال ابتلا به بیماری های زیر را کاهش داد:

  • سردرد
  • بدن درد
  • بیماری های قلبی عروقی
  • آرتروز
  • بیماری صرع
  • چاقی
  • برونشیت
  • آسم
  • سل
  • مننژیت
  • بیماری ها کلیه
  • استفراغ
  • ورم معده
  • اسهال
  • دیابت
  • یبوست
  • بیماری های چشم
  • اختلالات قاعدگی
  • اختلالات گوش، بینی و گلو

چگونگی نوشیدن آب در طول روز به منظور حفظ شرایط خوب سلامت بر اساس این روش به شرح زیر است:

  • پس از بیدار شدن از خواب چهار لیوان آب بنوشید و روز خود را این گونه آغاز کنید.
  • پس از نوشیدن چهار لیوان آب، دندان های خود را مسواک زده و تا 45 دقیقه چیزی میل نکنید.
  • پس از گذشت 45 دقیقه می توانید صبحانه خود را میل کرده و قهوه یا چای بنوشید.
  • پس از صرف صبحانه تا دو ساعت هیچ چیزی نخورید.
  • روندی مشابه برای (پس از) ناهار و شام نیز انجام می شود.
  • شما می توانید چهار لیوان یا بیشتر آب را نیز هنگام ناهار یا شام یا پس از گذشت دو ساعت از صرف سه وعده غذایی روزانه بنوشید.

عصر ایران

ارسال شده در 29 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع علمی

پیشنهاد سردبیر

  • راه حل برای یبوست دائمی
  • روش موثر برای جدا کردن جای خواب فرزندان
  • روانشناسی احساسی مردان تندخو
  • لحظه زایمان با وجود همسر
  • انار را از یاد نبرید!
  • درباره‌ اختلالات خوردن این نکات را بدانید
  • آموزش تهیه نوشیدنی با طعم زنجبیل
  • هورمون های دستگاه گوارش را باهم مرور میکنیم
  • خطرات برخی انیمیشن ها برای کودک
  • انواع قوز کمر را چگونه درمان کنیم!
  • افراد اجتماعی طول عمر زیادی دارند یا افراد منزوی؟
  • با این حرکات به لاغری موضعی در ران ها دست یابید
  • شکست خوردن در یک رابطه عاطفی
  • خوردنی هایی که گرسنگی را به عقب می اندازند
  • تجربه اولین زایمان برای مادران
  • محبوبترین ها

  • از عوارض خطرناک پرکاری تیروئید چه می دانید؟
  • خوش چهره ماندن در بارداری
  • آغاز دیرتر عادت ماهانه، عمر با برکت تر
  • لیست مورد نیاز برای زایمان
  • راه حل های مناسب برای شایع ترین مشکلات دروان باردرای
  • سرطان سینه و این عارضه ها
  • ناباروری با ویروس هرپس
  • خانم های باردار ورزشکار موفق ترند
  • فرزند دار شدن افراد تحت درمان ام اس
  • رنگ کردن موهای زنان باردار
  • آیین جالب این قوم در کشورمان برای بارداری
  • نجات زندگی کودک با شیر مادر
  • علل مهم ترس از زایمان کردن
  • سرطان داشتن در دوران حاملگی
  • خانم های باردار و جگر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است