ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

اشتباهات غذایی

نمک و قهوه این روزها در اکثر خانه ها یافت میشوند.نمک که مهمان سفره هایمان است و قهوه هم که در اوقات بیکاری و برای سرگرمی است.از سودا و شکلات هم که نمیتوان غفلت کرد و این دو هم موارد مصرفی برخی افراد است،البته خوردنی های مورد علاقه شان.استخوان ها در بدن وظیفه مهمی را ایفا میکنند و باید از آن ها نگهداری کرد،اما آیا میدانید اشتباهات غذایی باعث آسیب رسیدن به استخوان ها میشوند؟

در اینجا به برخی از اشتباهات شایع غذایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند آسیب‌های جدی به استخوان‌تان وارد کنند.
رژیم غذایی و ورزش دو رکن اصلی یک زندگی سالم‌اند. بنابراین باید سعی کنید برنامه درستی برای مصرف غذا داشته باشید. در اینجا به برخی از اشتباهات شایع غذایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند آسیب‌های جدی به استخوان‌تان وارد کنند.

نمک
مصرف زیاد نمک در غذا منجر به کم شدن کلسیم از طریق ادرار به منظور خارج ساختن نمک اضافی می‌شود. از آنجایی که مقداری از این کلسیم از استخوان‌ها تأمین می‌شود، این مسئله می‌تواند در طولانی مدت به ضعف استخوانی و یا پوکی استخوان بیانجامد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد کاهش میزان مصرف نمک از ۱۰ به ۵ گرم در روز هم تأثیر مشابهی به مانند افزایش میزان مصرف کلسیم به میزان ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز بر مقاومت استخوان‌ها به همراه دارد.

سودا
اگر سودا در سال‌های اوج شکل‌گیری استخوان در دوران بچگی مصرف شود می‌تواند به استخوان‌ها آسیب وارد کند. فسفر موجود در سودا باعث کم شدن قابلیت استفاده از کلسیم می‌شود در شرایطی که مصرف سودای بیشتر به کاهش منیزیم مورد نیاز برای رشد استخوان می‌انجامد.

قهوه
اگر مصرف قهوه شما بیش از ۳ تا ۴ فنجان در روز باشد، پس زمان آن است تا مصرف خود را کاهش داده یا میزان کلسیم موجود در غذایتان را افزایش دهید چرا که قهوه باعث کاهش جذب کلسیم شده و کمبود کلسیم استخوان‌ها را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید چای را جایگزین قهوه بکنید، ضمن آنکه تحقیقات انجام‌شده در این زمینه نشان می‌دهد افرادی که چای مصرف می کنند خطر ترک‌خوردگی استخوانی در آنها کمتر است.

شکلات
اگرچه شکلات حاوی فلاونید و کلسیم است – در واقع مواد مغذی‌ای که منجر به افزایش چگالی استخوانی می‌شوند – از طرفی اوکسالات هم دارد که مانع از جذب کلسیم و قند می‌شود و با دفع کلسیم و افزایش خطر ضعیف شدن استخوان‌ها مرتبط است. بنابراین بهتر است مصرف شکلات در حد متوسط باشد، نه بیشتر از یک پرس در روز.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x