86807988_xs

درد عضلات کمر با برخی عادات نادرست و سبک زندگی غلط به وجود می آید برای پیشگیری از این عارضه برخی رفتارهای مخرب مانند :انداختن کیف روی یک شانه،خوابیدن روی تشک های غیراستاندارد و خراب،پوشیدن کفش پاشنه بلند و منقبض کردن عضلات کمر را باید ترک کنید و به خاطر حفظ سلامت ستون فقرات و عضلات کمر و شانه خود هم که شده سبک زندگی خود را اصلاح کنید.

اگر کمرتان درد می کند، باید به دنبال دلیل آن باشید. گاهی علت کمر درد مسائل محیطی است و گاهی کمر درد نوعی زنگ خطر بیماریهای پاتولوژیک داخلیست.، کمردرد به دلیل عوامل متعددی بروز می کند. گاهی بعضی از عادتهای غلط، منشاء بیرونی کمردردهاست. در این مطلب به چهار عادتی که احتمال بروز کمردرد را بالا می برند اشاره می کنیم.

انداختن کیف روی یک شانه

برخی افراد همیشه کیف خود را روی شانه ی راست و برخی دیگر روی شانه ی چپ شان می اندازند. در واقع حمل کیف روی شانه به عادت هر فرد بستگی دارد. با این حال این عادت امکان بروز کمردرد را افزایش می دهد، بخصوص اگر کیف تان سنگین باشد.
برای پیشگیری از این مشکل بهتر است تعادل بدن را حفظ کرده و هر از گاهی جای کیف را روی شانه تان عوض کنید.

پوشیدن کفش پاشنه بلند

اگر کمردرد دارید وقت آن رسیده است که کفش های پاشنه بلندتان را درآورید. البته منظورمان این نیست که سراغ کفش های خیلی تخت بروید. پاشنه کفش باید بین دو تا سه سانتی متر باشد و به خوبی از پاها محافظت کند.

در حین خرید کفش حواستان باشد که دارید پوشاکی برای قلب دوم تان خریداری می کنید. بنابراین کیفیت و راحتی کفش را فدای قیمت آن نکنید. از کفش های طبی با زیره و کفه های باکیفیت استفاده کنید.

خوابیدن روی تشک های غیراستاندارد و خراب

تشک های غیراستاندارد و کهنه و خراب سطح ناصافی دارند. عدم راحتی روی این تشک ها به کمر آسیب می زند. یک تشک خوب باید سطح صافی داشته باشد و به خوبی از بدن و بخصوص کمرتان محافظت کند. تشک تخت استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد و از الیاف باکیفیت و ضدحساسیت تهیه شده باشد. نرمی و سفتی آن باید متناسب باشد، به طوری که پستی و بلند بدن را پر کند. تشک خوب نباید زیاد نرم یا زیاد سفت باشد.

توجه داشته باشید که حالت خوابیدن شما نیز در بروز کمردرد بی تاثیر نیست. اگر روی شکم می خوابید یا عادت دارید که بازوهایتان را زیر بالش بگذارید، بیشتر دچار کمردرد خواهید شد. حواستان باشد که بالشت تان زیاد بلند یا کوتاه نباشد و گردن تان در راستای کمرتان قرار بگیرد.

عضلات کمرتان را منقبض می کنید

اولین کاری که هر فرد مبتلا به کمردرد، برای مقابله با درد انجام می دهد، انقباض عضلات و ثابت نگه داشتن کمر است. اما برای تسکین کمردرد این عادت نادرست است، چون در این صورت فشار بیشتری به کمر وارد می شود.

برای مقابله با کمردرد می توانید روی یک سطح مسطح مانند تشت یوگا دراز بکشید. گردن تان را روی یک بالش مناسب (نه چندان بلند) قرار دهید. عضلاتتان را شل و سفت کنید. بهتر است به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در این حالت دراز بکشید و عضلات را به آرامی ورزش بدهید. انجام روزانه ی این حرکات باعث تسکین کمردردتان می شود.

 

ارسال شده در 29 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • درباره بستنی بیشتر بدانیم
  • از خوردن این مواد بعد از ورزش، اجتناب کنید
  • رژیم غذایی برای افرادی که از معده درد رنج می برند
  • فواید جراحی کاهش وزن برای بانوان
  • اگر دچار دیسک کمر شدیم چه کنیم [فیلم]
  • مقابله با گرسنگی در دنیا
  • تهیه اسباب بازی برای زیر یک سال
  • با کدو حلوایی پوستتان را شاد کنید
  • سندرم نادری که زندگی این زن را مختل کرده است
  • اصلاح موهای بدن
  • ابتلا به بیماری قند ریشه در عادات فردی از دوران کودکی دارد!
  • علت و درمان اکثر مسائل جنسی مربوط به آقایان
  • خطرات تهدید کننده مکمل مولتی ویتامین برای این افراد
  • خوراکی های مناسب برای سیاهی دور چشم
  • تأثیر صبحانه غنی از پروتئین بر کنترل قندخون
  • محبوبترین ها

  • سرکه سیب جهت تنظیم قند خون
  • دیابتی ها همیشه در صبحانه سیب بخورند
  • مراقبت در برابر دیابت با متفورمین
  • برای جلوگیری از ابتلا به دیابت این استراتژی ها را بشناسید
  • در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 هیپوگلایسمی شبانه و ارتباط آن با مشکلات ریتم قلبی
  • یافت راه تنظیم سیستم ایمنی کمکی برای معالجه بیماریهای مزمن
  • مقدار انسولین و تأثیر آن بر لاغر شدن و قلب و عروق
  • برای دیابت سم زدایی کنید
  • نکاتی جامع درباره درد پای دیابتی
  • مناسبترین غذاها برای دیابتی ها
  • غول دیابت به بزرگ و کوچک رحم نمی کند
  • درمان جدیدی برای بهبود زخم های پوستی وقرنیه ای دربیماران دیابتی
  • مراقبت از بدن در برابر دیابت
  • با مصرف پروتئین ها قند خون خود را کنترل کنید
  • در بزرگسالان دیابت نوع 1 بر اساس افینیته ی آنتی بادی تعیین می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است