48622

می خواهیم برخی عوامل آسیب رسان به زانو را به شما معرفی کنیم وزن زیاد مهمترین عامل بروز مشکلات در مفاصل زانو به شمار می رود سعی کنید تعادل وزن خود را رعایت کنید بهتر است ر افزایش سلامت مفاصل زانوی خود بکوشید و اگر مبتلا به زانودرد هستید از تمرینات وحرکات آسیب رسان به این مفصل بپرهیزید تا دچار مشکل نشوید.

رزیدنت طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر افراد دچار افزایش وزن هستند, باید بدانند که هر کیلوگرم کاهش وزن ۴ کیلوگرم بار را از روی زانو برمی‌دارد؛ لذا یکی از روش‌های مفید برای حفظ سلامت زانوها – نگه داشتن وزن در محدوده طبیعی است.

 محمدعلی زارعیان – رزیدنت طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره سلامت زانوها در حکیم ایرانی اظهار داشت: نکته طلایی در حفظ سلامت مفاصل این است که تا افراد می‌توانند زانوها را در حرکت نگه دارند.

به گفته وی البته این به معنای فشار وارد آوردن به زانو در حالت ایستاده نیست؛ بلکه بدین معناست که برای طولانی مدت زانوها را بی حرکت نگذارند و دائم وضعیت خود را تغییر دهند.

محافظت از ضربه به زانوها

رزیدنت طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: یکی از عوامل مهم که منجر به ضعف زانو و بروز بیماری‌های مختلف در زانو می‌شود, صدماتی است که در حین فعالیت بدنی به زانو وارد می‌شوند؛ لذا ضروری است در زمان انجام ورزش‌های پرخطر برای زانو، از زانوبندهای استاندارد استفاده شود.

افراد وزن خود را برای حفظ سلامت کاهش دهند

زارعیان یادآور شد: اگر افراد دچار افزایش وزن هستند, باید بدانند که هر کیلوگرم کاهش وزن 4کیلوگرم بار را از روی زانو برمی‌دارد؛ لذا یکی از روش‌های مفید برای حفظ سلامت زانوها نگه داشتن وزن در محدوده طبیعی است.

تسنیم
 

ارسال شده در 3 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • خجالتی ها و این آسیب ها
  • افزایش عمر ناخن ها
  • اختلال در تیروئید و 4 نشانه
  • چرا بی نظمی ؟
  • ماسک های جدید و شیوه درست کردن آنها
  • خوراکی هایی که دشمن استرس هستند
  • چای سبز و این همه نکات مفید و موثر
  • 6 نکته زیبایی با قهوه
  • سرماخوردگی را با چه چیزی درمان کنیم؟
  • طریقه صحیح ماساژ صورت
  • دانستنی های علمی پیرامون حس بویایی
  • لیستی از غذا های مناسب برای خانم های باردار
  • درمان سرطان با قدم گذاشتن مایکروسافت در دنیای پزشکی
  • دانستنیهای کاربردی و مفید درباره جوش‌های هورمونی
  • بهترین شیوه برای فراگیری شنا چیست
  • محبوبترین ها

  • درد مزمن گردن و کمردرد با یوگا از بین می رود
  • درباره پروتئین سه گانه بیشتر بدانیم
  • چطوری در 60 دقیقه 700 کالری بسوزانیم
  • اسرار داشتن شکم 6 تکه در بدنسازی
  • رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران زن و مرد
  • آیا ورزش با وزنه برای خانمها خوب است یا زیان آور؟
  • چگونه سریع چربی سینه را آب کنیم؟
  • اهمیت ورزش کردن در دوران حاملگی
  • حرکات ورزشی بعد ازگرم کردن
  • خطرات رایج در هنگام ورزش
  • آغاز ورزش در باشگاه
  • به عضلات بالاتنه چه ورزش هایی بدهیم که تقویت شوند ( تصویری)
  • نجات موها با کمک ورزش یوگا
  • تاثیرات مفید راه رفتن روی تردمیل
  • در تمرینات قدرتی و پرورش اندام این سه قانون را مد نظر داشته باشید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است