اگر تمایل دارید زندگی شادی تجربه کنید می توانید با به کارگیری برخی اصول مهم در این زمینه مانند انرژی ،اشتیاق ،فهم و هم‌دلی با دیگران و ایمان روز خود را شروع کنید لبخندزدن را فراموش نکنید از مواردی که انرژی منفی به شما میدهند بپرهیزیدهر روز کار جدیدی انجام دهید و خود را از افسردگی و ناامیدی برهانید امید خود را از دست ندهید تا به موفقیت دست یابید.

 روزانه 10 تا 30 دقیقه قدم بزنید و در هنگام قدم زدن لبخند را فراموش نکنید. این کار بهترین داروی ضدافسردگی است…

حداقل 10 دقیقه در روز با خود خلوت کنید، اگر لازم شد یک قفل بخرید.

با استفاده از ویدیو برنامه‌های تلویزیونی آخر شب و مورد علاقه‌تان را ضبط کنید، تا بیشتر بخوابید.

صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید این جمله را کامل و تکرار کنید: “امروز قصد دارم که …”

با سه E زندگی کنید: Energy (انرژی)، Enthusiasm (اشتیاق)، Empathy (فهم و هم‌دلی با دیگران)، و همین‌طور با سه F یعنی Faith (ایمان)، Family (خانواده) و Friends (دوستان).

امسال بیشتر، از سال پیش به تماشای فیلم‌های سینمایی (مناسب برای تمام سنین)، بازی با دوستان و خواندن کتاب بپردازید.

زمانی را به مراقبه و نیایش اختصاص دهید. این کارها سوخت روزانه برای انجام زندگی پرمشغله‌تان را فراهم می‌کنند.

با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال اوقات بیشتری صرف کنید.

در بیداری رویا ببینید.

از غذاهایی که از گیاهان و درختان به دست می‌آیند بیشتر استفاده کنید، و کمتر از مواد غذایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند استفاده کنید.

چای سبز و مقادیر بسیار بیشتری آب بنوشید. تمشک، غذاهای دریایی، کلم بروکلی، بادام و گردو مصرف کنید.

تلاش کنید هر روز حداقل سه نفر را به لبخند وادارید.

از خانه گرفته تا داخل ماشین و روی میز کار همه را غبارروبی و مرتب و تمیز کنید، بگذارید انرژی تازه‌ای وارد زندگی‌تان شود.

انرژی پرارزش‌تان را بر سر شایعه‌سازی، هیولاهای انرژی‌خوار، مسایل مربوط به گذشته، افکار منفی و یا چیزهایی که کنترلی بر آن ندارید هدر ندهید. در عوض انرژی‌تان را صرف لحظه مثبت فعلی کنید.

درک کنید که زندگی یک مدرسه است و شما اینجایید تا بیاموزید، تا همه امتحان‌های‌تان را بگذرانید. مشکلات تنها بخشی از این دوره آموزشی‌اند که درست مثل کلاس درس جبر می‌آیند و می‌روند، منتها درس‌هایی که از این کلاس فرا گرفته می‌شود عمری با شما باقی خواهند ماند.

صبحانه‌تان را مثل یک شاه، ناهارتان را چون یک شاهزاده و شام‌تان را چون بچه دانشگاهی‌ای که کارت اعتباری‌اش ته کشیده، بخورید.

بیشتر لبخند بزنید و بخندید. این کار هیولاهای انرژی‌خوار را از شما دور نگه خواهد داشت.

زندگی عادلانه نیست، با این حال زیباست.

زندگی کوتاه‌تر از آن است که وقت‌مان را صرف‌ تنفر از دیگران کنیم.

خودتان را خیلی جدی نگیرید، دیگران هم این کار را در مورد شما نمی‌کنند.

مجبور نیستید همه بحث‌ها و منازعات را به نفع خود تمام کنید. بپذیرید که مخالف نظر یکدیگر بیندیشید.

با گذشته‌تان صلح کنید تا زمان حال شما را خراب نکند.

زندگی‌تان را با زندگی دیگران مقایسه نکنید. شما از هدف آن‌ها و یا زندگی‌شان هیچ نمی‌دانید.

شمع روشن کنید، زیباترین ملحفه‌تان را استفاده کنید و برای روز مبادا و یا روزی خاص نگه ندارید، امروز همان روز خاص است.

فرد دیگری جز شما مسوول خوشبختی‌تان نیست.

همه مشکلات را با این جمله بسنجید: “آیا تا پنج سال آینده، این مساله اهمیتی خواهد داشت؟”

همه را برای همه چیز ببخشید.

این‌که مردم در مورد شما چی فکری می‌کنند، ارتباطی به شما ندارند.

زمان، حلال همه مشکلات است. به همه چیز حتی خود زمان، زمان دهید.

شرایط هر چه قدر خوب یا بد، بالاخره تغییر می‌کند.

این شغل شما نیست که در زمان بیماری به دادتان می‌رسد، دوستان‌تان هستند. با آن‌ها در تماس باشید.

خود را از شر هر چه که سودمند، زیبا و شادی‌بخش نیست، خلاص کنید.

حسادت هدر دادن وقت است. شما الان به همه آن‌چه نیاز دارید، رسیده‌اید.

بهترین‌ها هنوز در راه‌ هستند.

هر حسی که می‌خواهید داشته باشید، بلند شوید، لباس شیک بپوشید و بیرون بروید.

کار درست را انجام دهید!

با خانواده در تماس باشید.

شب‌ها قبل از خواب این جمله را کامل و تکرار کنید: “به خاطر … ممنونم.” “امروز من … را انجام دادم.”

یادتان باشد، شما آن‌قدر خوشبخت هستید که نگذارید استرس و نگرانی به شما راه یابد.

از سفر زندگی لذت ببرید. ما مجبور نیستیم با سرعت از همه چیز بگذریم.

مجله موفقیت،

 

ارسال شده در 6 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری های خود ایمنی و اختلالات مربوط به آن را بدانیم
  • مصرف دوبار در هفته قرص آهن در دوران بارداري موثرتر از مصرف روزانه است
  • تغییرات امیال جنسی پس از فرزندآوری
  • مراقبت های مهم برای سکته قلبی در زنان
  • کمی بیشتر درباره آزمایش آنالیز اسپرم و طریقه انجام آن بدانید
  • آیا سرطان در روابط جنسی اشکال ایجاد میکند؟
  • کورتاژ و تهدید حاملگی آینده
  • نارگیل را از یاد نبرید
  • تاثیرات مثبت مدیتیشن بر دوندگی
  • ماه هشتم بارداری و پیامدهای آن
  • مقابله با عفونت در بدن
  • راهی تازه برای مبارزه با ابولا
  • اسراف دارویی نتیجه وجود نقص در سیستم طبابت کشور است
  • رعایت برخی نکات برای ناخن ها
  • برای جلوگیری ازشکستگی لگن ایربگ ابداع شد
  • محبوبترین ها

  • بروز سرطان با این سبک غذای رایج
  • نسل جدید اپلیکیشن ها مناسب برای سلامتی
  • صدور کارت هوشمند سلامت
  • 39 کودک مبتلا به کم کاری تیروئید در همدان شناسایی شد
  • عکس سلفی پوست را چروک میکند
  • تغییر کامل چهره به معنای واقعی
  • سد ایلیسو عامل گرد و خاک و ریزگردها در ایران
  • آماده‌باش ناوگان اورژانس کشور
  • داروهای بیماران دیابتی را بیمه پوشش خواهد داد
  • از این ماه استعمال دخانیات در اماکن عمومی؛ ممنوع!
  • امکان حدس ابتلا به ام اس در هنگام تولد
  • ایران دارای برچسب چراغ راهنمای تغذیه
  • نظام آموزشی ایران مبتنی بر حرفه گرایی نیست
  • برای این دختر بچه پیری هنوز زود بود!
  • نشستن در این مکان با خطر عفونت همراه است!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است